Vaihdoin veden, siivosin sisäsuodattimen, joka oli aivan tukossa. Pesin myös haisevan ulkosuodattimen ja pistin sen porisemaan.
Kuitenkin vesi muuttui harmaaksi ja siitä pikkuhiljaa vihreäksi. Olen kokeillut täydellistä pimennystä, lisään nestemmäistä hiilaria, ruokinta on vähäinen.. mutta silti vesi ei vaan parane.
Siitä reissustamme on nyt jo varmaan noin kuukausi, luulisi bakteerikannan siinä vaiheessa uusiutuvan. Olen sitäpaitsi lisännyt sinne bakteerikantaa heti ensimmäisen vedenvaihdon yhteydessä.
Löysin Suomi24.fi'stä postituksen, jonka viittaan tänne:
Voiko tää pitää paikkaansa??? Mä alan olla jo niin epätoivoinen. Ikinä aikaisemmin ei ole vihersamennuksen kanssa ongelmaa ollut, nyt ei näy ees takalasia enää. Kalat ovat terveitä, kasvit tosin alkavat kuihtumaan. Akvaario on pyörinyt yhteensä jo kaksi vuotta, aina ollut samassa paikassa, aina ollut samat hoitorutiinint... paitsi nyt tämä "onnettomuus".Pari vuotta sitten akvaario oli käytännöllisesti katsoen vihreä mötti nurkassa....laitoin banaanin kuorta likoamaan ja kaadoin seuraavana päivänä veden akvaarioon...simsalabim ! parin päivän kuluttua vesi alkoi kirkastua ja samennus hävisi täysin.
Pikkasen alkaa jo tuntumaan, että heivaan koko akvaarion menee ja aloitan alusta. Niitä helvatin pimennyksiäkin olen koittanut jo kahteen otteseen. Halitkaa, lohduttakaa ja sanokaa, että kyllä se siitä...
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
(Ne jotka kattelevat, että kalanpoikasia myyn vaikka tämmönen ongelma onkin.. niin tiedoksi, että kalanpoikaset asustelevat ihan eri akvaariossa, jossa ei ole samennusta)