Nälkä kasvaa syödessä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tiolpu
Junior Member
Junior Member

Nälkä kasvaa syödessä

Viesti Kirjoittaja tiolpu »

Noniin vihdoin ja viimein olen saanut ensimmäisen akvaarioni siihen tilaan, että uskalsin laittaa ensimmäiset kalat altaaseen 29.10 anno domini 2003. 15 kpl neontetroja viihtyyvät tällä hetkellä oikein hyvin :) . Taitanen uskaltautua laittamaan seuraavat kalat altaaseen piakkoin.

Mutta kuten niin monta kertaa olen todennut, että nälkä kasvaa syödessä, pitänee hyvin pitkälti paikkansa. Tälläkään kertaa ei omena kovin kauas puusta pompannut. Näin työpaikan sähköisellä ilmoitustaululla myynnissä olevan akvaarion kaikkine kilkkeineen. Eilen kävin katsastamassa altaan ja sokaistuin aivan täysin. Ensimmäinen reaktio sillä sekunnilla kun altaan näin oli "vauuu!!! tuo on minun". Sain kohtuullisen huokealla tukulla euroja 320-litraisen 3-vuotta käytössä olleen altaan jalustoineen,suodattimineen, lamppuineen jne. jne. Kalastonkin saan mukaan jos haluan. Joudun tosin vielä odottelemaan pari viikko sitä. Mutta eiköhän sekin aika kulune joutuin.

En ikinä kuuna päivänä osannut kuvitella miten tämäkin harrastus vie mukanaan täysillä. "Kun annat akvaariolle pikkusormen niin se vie koko käden" ei liene kovin kaukaa haettu ilmaisu.
Nobelin
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nobelin »

Eikö olekin ihanaa :) !

Itselläni oli vanhemmilta pelastettu allas ehkä pari vuotta, ennen kuin innostuin ja rupesin "opiskelemaan" akvaariotietoutta. Sitten altaita tulikin puolen vuoden sisään kaksi lisää! Seuraavallekin on jo paikka katsottuna ja se tulee olemaan altaista suurin (tietysti :mrgreen: !).

Juuri nyt en kyllä halua uutta allasta kun painiskelen sinilevän kanssa :x , mutta kunhan tämän mysteerin selvitän ja pääsen siitä eroon niin alkaa hillitön suunnittelu ja akvaarion etsintä!

Onnea uuden(uusien) altaan johdosta!
rico
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja rico »

Minulla on ihan sama juttu. Jos vaan olisi rahaa niin miltäköhän meidän asunto näyttäisi? Joka nurkassa akvaario :D
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Itselläni oli vähänaikaa sitten vielä neljä akvaariota 54l, 86l, 100l ja 380l. 54l on varastossa ja 86l vanhemmillani. Meille siis jäi toimintaan 100l ja 380l. Pienemmät pistin pois oikeastaan sen takia kun haimme kaksi fretti tyttöä ja ne vievät aikaani aika paljon.

Mutta kun alkaa tulemaan tilaa lisää (tilavampi asunto) tai miksei aikaisemminkin, hommaan heti noiden kahden rinnalle 600-700l suuuren altaan lehtikaloilleni, jotka asuvat tällä hetkellä tuolla 380l.

Joten itse kun hain tuon 380l olin aivan täpinöissäni kun se on niin suuri, mutta eipä tuo vielä mihinkään riitä. Isompi tarvitaan jotta voisin viimein hankkia himoitsemiani L-plekoja ja toteuttaa kaikki muutkin suunnitelmat mitä olen tässä hautonut. :mrgreen:
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Nälkä kasvaa syödessä

Viesti Kirjoittaja Mikael »

tiolpu kirjoitti:Eilen kävin katsastamassa altaan ja sokaistuin aivan täysin. Ensimmäinen reaktio sillä sekunnilla kun altaan näin oli "vauuu!!! tuo on minun".
Tuttu tunne. Minulla kävi vaan niin, että olin ostamassa makeanveden akvaarioita ja törmäsin riutta-akvaarioon. Niin jäi tuo juomavesiakvaario hommaamatta ja tilalle tuli merivesiakvaario - ensin pienempi ja nyt sellainen 800 litrainen. :D
Kannattaa laittaa silmät kiinni riutta-altaan kohdalla. 8O
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Re: Nälkä kasvaa syödessä

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Mikael kirjoitti: Kannattaa laittaa silmät kiinni riutta-altaan kohdalla.
Varsinkin kun lompakossa on kaksi nahkaa vastakkain... :(
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Kyllähän tuo mopo herkästi luiskahtaa näpeistä.
Varsinkin kun innokkaana akvaarioharrastajanuorukaisena asusteli äipän nurkissa ja joka päivä hoki:"sitten kun mulla on oma kämppä, sitten kun mulla on oma..."

PS:"ei se oma kämppä enää riittäny :mrgreen: "
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”