Kalastomuutosta 170 litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tomppa82
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Kalastomuutosta 170 litraiseen

Viesti Kirjoittaja Tomppa82 »

Olen vähän hukassa, että, miten tekee kalojen kanssa. Haluaisin akvaariooni jotain isompaa kalaa, joku pieni kirjoahven parvi?

Tällä hetkellö on kaloina:

Intiaanisulkia noin 15-20 (kuka noita pystyy kunnolla laskemaan, kun ovat vikkeliä)
Kuparitetroja 10kpl
Kardinaalitetroja 6kpl
Sinineontetroja on muutama, uivat samassa parvessa kardinaalien kanssa, joten olen pitänyt nekin sitten.
Pohjalla asuu isohko pleko, jonka lajia en osaa sanoa, kun on niin monen näköinen...
Tarkoitus on hankkia pienempi allas jossain vaiheessa, joten kardinaalit saa sopivampaan veteen silloin.

Voiko jotain parveä lisätä vielä ettei tule ylikansoitus? Voiko monnisia ottaa tuon plekon kanssa?

Vesiolot:
Lämpö on nyt ollut 27, kun sisällä muutenkin niin lämmin.
Gh 3
Kh 4
Ph 6,5

Olen vielä vähän hukassa akvaarioharrastuksen kanssa, kun vesitestitkin olen ottanut jälkijunassa käyttöön. Onneksi löysin tämän palstan ja jospa täältä apua saa tälläinen torvelo :)
condevil
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Re: Kalastomuutosta 170 litraiseen

Viesti Kirjoittaja condevil »

Tervetuloa palstalle! :D

Jos altaassasi on hiekkapohja niin sinne voisi ottaa vaikka parven piikkisilmiä tai lämpimässä viihtyviä monnisia esim helmimonnisia, joko molempia 6kpl tai toista lajia 10kpl.

En ottaisi mitään keski- tai pintaveden lajia lisää ennenkuin joku tetraparvista on toisessa akvaariossa. Sen jälkeen akvaarioosi voisi sopia pariskunta esim töyhtö-, loisto- tai keltakääpiöahvenia, perhoskirjoahvenia tai sinileukakirjoahvenia. Myös rihmalakoissa olisi valinnanvaraa esim kääpiö-, hunaja- tai huulirihmakala sopisi. Omassa samankokoisessa sinileukapariskunta hallitsee koko akvaariota, joten toista pariskuntaa sinne ei mahdu.

-----------------------------------

Kirjoittaja condevil » 12:49, 19.04.2010

Ja jos niitä omppuja himoitset niin siirrä tästä ne intiaaninsulat pois, eikä kardinaalitetroja. Inkkareille voit kovettaa vettä sen verran että on hyvä ompuille. [;)]
Appenzellinpaimenkoirat
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”