Mitä olette laittaneet akvaarion alle?
Valvoja: Moderaattorit
Mitä olette laittaneet akvaarion alle?
Mulla on hakusessa leca harkot seinään upotettavan akvaarion alle. Mistä niitä olette löytäneet? Tai kyllähän niitä löytyy, mutta ei välttämättä yksittäin myytävinä.. tai ilman rahtikuluja.
Ei viitsisi tuollaiseen kuitenkaan pistää montaa euroa kun muutenkin tuo akvaarion perustaminen on hippusen kallista:/
Mitä olette käyttäneet siellä akvaarion alla jos ulkonäöllä ei ole väliä? Tai mistä niitä harkkoja saa?
Ei viitsisi tuollaiseen kuitenkaan pistää montaa euroa kun muutenkin tuo akvaarion perustaminen on hippusen kallista:/
Mitä olette käyttäneet siellä akvaarion alla jos ulkonäöllä ei ole väliä? Tai mistä niitä harkkoja saa?
300l Malawi, kiinanharjakoira ja miehenketale. Nyt työn alle iso pönttö nuolimyrkyille.
Re: Mitä olette laittaneet akvaarion alle?
Kyllä itse ainakin ihan yksittäin ostin K-raudasta aikoinaan.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mäkin kävin hakemassa leca-harkot K-raudasta. Sain ostettua haluamani määrän eli 10 harkkoa. Varmaan noissa nettikaupoissa on joku minimimäärä ja toimituskulut, mutta ihan itse haettuna saa kyllä just sen verran ku haluat.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Jaa niin se K-rautakin on olemassa. Jee!
Muistatteko mitä ne maksoi?

300l Malawi, kiinanharjakoira ja miehenketale. Nyt työn alle iso pönttö nuolimyrkyille.
Parin euron luokkaa kpl, riippuu mallista/koosta. K-raudasta itsekin ostin. Kiva niitä oli kantaa ja muutossa vieläkin kivempi 

317l vettä
-
- Advanced Member
- Viesti:
Oiskohan ollu jotain euron luokkaa kappale. Täst on nyt reilusti yli pari vuotta kun noi hankin, niin muistin toimivuudesta en mee takuuseen 

Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kaverin projektiin haettiin myös Starkista melkein 30 harkkoa ja pari kolme euroa tais olla kappalehinta.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Aika vanha on näköjään tää keskustelu jonka löysin hakusanalla leca-harkot. Oon miettiny kaks metrisen altaan alle lecaharkoista jalustaa sekä vesi/filmivanerista... Kuulin, että noita harkkoja saa myös kevyempänä, ettei painais ihan sikana.. pitääkö paikkaansa ja jos sellasia on, missä ja minkä hintasia sekä millä nimellä? Onko tietoa kellään?
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Leca-harkot ei paina sikana. ne nimenomaan on kevyitä. Tuskin niitä enään kevyempinä tehdään
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Advanced Member
mitähän harkkoja mä oon oikein onnistunu kattelee ...? Bauhausis nimellä leca-harkko enkä jaksanu nostaa ku yhtä kapeinta ...
Heikko eukko taidan olla...

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Hedelmiina, oliko se harkko kokonaan umpinainen, tavallaan "harmaasta sorasta" tehty? Se olisi se lecaharkko. Ja painaa sekin varmaan noin kymmenen kiloa. Voi mennä kyllä arvio raakasti pieleen, en ole niitä joutunut käsittelemään piiiitkään aikaan...
Vai oliko siinä reikiä keskellä ja se oli melko sileä pinnaltan? Kun jos se oli tuollainen, niin se on valuharkko, ja se painaa oikeasti paljon, on betonia.
Vai oliko siinä reikiä keskellä ja se oli melko sileä pinnaltan? Kun jos se oli tuollainen, niin se on valuharkko, ja se painaa oikeasti paljon, on betonia.
-
- Advanced Member
mä nostelin vähän erilaisia ku oli irrallisena bauhausis, ne, mitkä oli kevyimpiä oli sellasia harmaita litteämpiä- painavammat oli jo kooltaan ihan järkkyjä. Ja niitä mis oli reikä en ees kokeillu nostaa ku ne reijät akvaarion alla ei kiinnostas... Tai oletin,ettei olis ees niin kestäviä.
Talo painaa kuitenkin aika paljon enemmän kuin akvaario ja reikäset harkot kykenee talon kannattamaan. Ei kuitenkaan kannata ihan ylimitottaa jalustaa. Ajattele vaikka alumiinijalustaa, muoviset kulmapalat on pari senttiä sisällä ohuessa alumiiniputkessa vain hakkaamalla ja siihen luotetaan. Lisäksi putki on ontto, eli reikä sisällä. Oisko ainevahvuutta 2mm
Leca-harkon reijät voi valaa täyteen betonia lopuksi, vitsi vitsi.
Leca-harkon reijät voi valaa täyteen betonia lopuksi, vitsi vitsi.
-
- Advanced Member
en mä vaan tajua talonrakennuksesta mitään
Aattelin, että ne harkot on niissä niinkusta "kuorena" eikä kannattimena ... vitsi mikä pöntelö oon.. huh
Mutta jooh, jos ei oo mitään selkeetä "nimeä" lecaharkoille, jotka olis jotenkin kevyempiä ni ei kait auta ku lähteä kuntoilemaan ja nostelemaan niitä eri rautakauppoihin
Ja siis joo, sellaset alumiinijalustathan on tosi kestäviä ku ne kannattelee mones akvaarioliikkeessäkin kymmeniä altaita!

-
- Advanced Member
voimanainen Hedelmiina se alko nostelee isänsä luona lecaharkkoja, jotka vielä sopivia mun käyttöön ja mitäh, eihän ne paljo painanutkaan! mä oon nostellu nyt kyllä jotain muita harkkoja siellä bauhausis
Jeejee, alanpa tässä kokoilla kohta jalustaa uudelle altaalle kun sen ensin tilaan