Montako helmirihmaa 250l?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Bianca-83
Starting Member
Starting Member

Montako helmirihmaa 250l?

Viesti Kirjoittaja Bianca-83 »

Hei kaikille!
Täälä taas uusi harrastaja kyselee, mutta ajattelin että parempi kysyä kuin katua. Eli montako helmirihmakalaa voi laittaa 250l altaaseen ja voiko samaan laittaa pariskunnan kääpiörihmakaloja?
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Montako helmirihmaa 250l

Viesti Kirjoittaja millia »

Mulla on nyt olla 250-litraisessa viime syksystä lähtien 3 helmirihmaa. Hyvin nuo tuolla tuntuvat viihtyvän. Pikkuisen sitä välillä hätistellään lajitovereita, mutta niinhän nuo varmaan tekisivät joka tapauksessa oli allas kuinka suuri tai pieni tahansa. Helmirihmojen lisäksi allasta asuttavat 2 suklaarihmakalaa (lisää tulossa 2-4 kpl kunhan niitä vaan jostain löydän), jotain 15 kpl kääpiönuoliaisia, muutama kuusiraitabarbi, n. 9 punakylkibarbia ja noin 15 hohtokiilakylkeä. Ai niin ja on siellä jokunen taistelukalakin seassa, tosin poikasia vasta. Isoeväisiä taistoja ei tuossa porukassa voisikaan pitää vapaana.
Suklaa- ja helmirihmat ovat sen verran erilaisia, että ne eivät noteeraa toisiaan. En tiedä miten kääpiörihmat tulisivat toimeen. Ne ovat enemmän samalla alueella kuin helmirihmat ja muutenkin paremmin saman tyyppisiä käytökseltään. Jos pitää veikata, niin mä sanoisin että onnistuu 80% todennäköisyydellä hyvin. Hunajarihmakala saisi vielä paremmat prosentit. [;)]

ps. Älä ota kahta rihmakalaa ellet ole varma että kyseinen laji tulee sillä kokoonpanolla toimeen. Varmempi valinta olisi 2-3 naarasta yhtä koirasta kohden.
Bianca-83
Starting Member
Starting Member

Re: Montako helmirihmaa 250l?

Viesti Kirjoittaja Bianca-83 »

Kiitos vastauksesta.
Kyllä mä luulen että nuo helmirihmakalat sinne hankin ja niiden mukaan sitten muut asukkaat. Täytyy vielä selailla mitä niiden kanssa keksisi. Mulla on ennestään pienempi allas jossa on kääpiörihmapariskunta. Vois niitä varmaan sitte kokeilla ja ottaa takasi pienempään jos ei yhteiselo suju.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”