Sopiiko taistelukala kuusiraitabarbien seuraksi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
crypton|
Starting Member
Starting Member

Sopiiko taistelukala kuusiraitabarbien seuraksi?

Viesti Kirjoittaja crypton| »

Haaveilen taistelukalasta, mutta epäillyttää sopiiko taisto samaan altaaseen kuusiraitabarbieni kanssa. Kuusiraidat ovat suht rauhallisia fisuja eli taisto saattaa jättää ne rauhaan, mutta olen lukenut, että jotkut barbit saattavat näykkiä puolestaan taiston eviä... Toisin sanoen mahtaako kellään olla kokemusta taiston ja kuusiraitojen yhteensovittamisesta?

Toinen kysymys koskee veden virtausta, sillä käsittääkseni taisto pitää pienestä veden virtauksesta ja mun tämän hetkisen suodattimeni takia vesi virtaa aika voimakkaasti suodattimesta akvan toiseen päätyyn asti... Toki virtauksen teho on säädeltävissä, mutta olen kokenut nykyisen virtausnopeuden akvaarion puhtaanapysymisen kannalta hyväksi. Mielipiteitä? Kaikki neuvot ja informaatiot ovat tarpeeseen :D

edit. 110 litraisen akvaarioni suodatin on SHARK:in ADV 600 jos joku sillä tiedolla jotain tekee :) Akvassa on kasvitiheikköjä eli jonkin verran piilopaikkoja, jotka toimivat myös virtauksen "torjujina", mutta en halua ottaa taistoa piilottelemaan akvaariooni jos elinolosuhteet eivät ole sille hyvät...

Edit osa 2: Katsoin väärän suodattimen takuukuitista, akvaariossani on siis AquaEl:in Unifilter 500...
valtteri1611
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Sopiiko taistelukala kuusiraitabarbien seuraksi?

Viesti Kirjoittaja valtteri1611 »

Milliaa lainaten: "Kuusiraitabarbit ovat hyvin barbimaisia kaloja, mutta siinä poikkeavat sukulaisistaan että ovat hyvin kilttejä. Taistelukalat saavat pitää evänsä. Ainoa häiriö mitä ne tuottavat taistoille on se että ne mielellään vievät nopeampina ruoan taiston nenän edestä." elikkäs pitäisi tulla toimeen. Koitas kääntää tuon suodattimen ulostulo aukko siten, että se osoittaa kohti vierestä lasia jolloin virtaus akvaariossa vähenee, mutta teho ei heikkene [;)].
50l-karanteeni,42l-rapula ja 250litran seura-allas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”