Silikonilla liimailu
Valvoja: Moderaattorit
-
[groovehai]
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Silikonilla liimailu
Mä hankin akvaariosilikonia että jos vähän muuttaisin akvaarion maisemaa liimailemalla kannoista pieniä "rakennelmia". Mulla on nyt nimittäin tuolla akvassa monta pientä ja ajattelin että sen sijaan että sijoittaisin ostamalla yhden gigantin uuden juurakon, voisin saada noista aikaan mukavan katseenvangitsijan. Ajattelin vain kysäistä että onko tässä silikonin käytössä mitään, mitä erityisesti pitäisi huomioida? Oletan että liimattavien kantojen pitää ainakin olla täysin kuivia, eli ne pitää ottaa pois altaassa hyvissä ajoin ennen liimausta? Kauankos tuohon kuivumiseen sitten pitää varata aikaa, ennenkuin ne voi asetella takaisin "luontoon"? 
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
-
Aqualung
- Katalysaattori

Re: Silikonilla liimailu
Silikoonin kannattaa antaa kuivua varoiksi sen 3vrk ennen kuin lykkäät tekeleen akvaarioon. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon että juurakoita et saa silikonilla pysymään yhdessä.
Itse pistäisin tekeleet miluummin kasaan poralla ja pvc- tai haponkestävillä tapeilla. Tai mustilla nippusiteillä.
Itse pistäisin tekeleet miluummin kasaan poralla ja pvc- tai haponkestävillä tapeilla. Tai mustilla nippusiteillä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
[groovehai]
- Senior Member

Ai silikoni ei toimi. Oivoi. Käykö se kuitenkin kiviröykkiöiden liimailuun?
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
Kiviröykkiöissäkään ei toimi millään varmuudella. Itselläni kesti jonkin aikaa kivet kasassa, mutta sitten silikonit irtosivat. Ei siis kannata mitään laseille tai kaloille vaarallisia rakennelmia ainakaan yrittää!
Lehtonen S & Falck D (2011) Watery varieties: aquarium plant diversity from aesthetic, commercial, and systematic perspectives.
M: Samuli Lehtosen vesimiekkaväitöskirjoja. - kysy YV:llä.
Echinodorus-nimiartikkeli ilm. Akvaristissa 1/2008.
M: Samuli Lehtosen vesimiekkaväitöskirjoja. - kysy YV:llä.
Echinodorus-nimiartikkeli ilm. Akvaristissa 1/2008.
-
-riff-
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Liuskekivistä olen joskus liimaillut silikonilla luolia. Pitää vieläkin todella tiukasti, tosin noissa onkin melko sileä pinta. Jotain laavakiviä tai muita huokoisia epätasaisia kiviä voi olla vaikeampi liimata pitävästi. Kantoja voi yhdistää myös nippusiteillä.
-
[groovehai]
- Senior Member

Kas tähänkin ongelmaan olis ollu ratkaisuna ostaa yks ISO yhtenäinen kanto
Ei kai se vieläkää myöhäistä oo...
-
-riff-
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
^ Totta, toi on se paras ratkaisu. 
-
[groovehai]
- Senior Member

Tuolta akvasta alkaa vaan jäämään niin paljon ylimääräistä tavaraa yli, ettei kohta auta mikään muu ku perustaa toinen pytty 
-
IkanIkan
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Lisäykseksi vaan, että jos ei tuo musta nippuside miellytä silmää, niin kantojen toisiinsa kiinnitykseen voi kokeilla siimaa myös. Sen ei ainakaan pitäisi näkyä, ja sitä löytyy ehkä marketeista mutta ainakin kalastuskaupoista(/harraste/ulkoilu kaupoista). Kannattaa niin kuin kaikessa yrittää katsoa ettei onnistu rakentamaan mitään kaloille vaarallista siinä sivussa, esim. rakennelmia jotka kaatuvat tai koloja joihin voi jäädä jumiin.
putkia liimailin, kuivunut jo mutta onko silti parempi odotella muutama vrk.. koska haisee edelleen ?
Seeprapleko <3 Kiinnostus monnisiin ja siimapyrstöihin kasvamassa...