Rusokiilapoikanen?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Rusokiilapoikanen?

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Ihmetyksekseni huomasin äsken akvaariossa kalanpoikasen. Se oli kovin pitkän mallinen, mikä minua ihmetytti... Miltä näyttää ihan pirni rusokiilakylki? Purkissa on vain rusokiiloja ja piikkisilmiä, ja piikkisilmä tuo ei ole. Onko mahdollista tai jopa todennäköistä, että tuo selviäisi hengissä ilman poikasallasta? Piikkisten ja rusojen seurana on vielä tulisukarapuja. Syökö ne mätiä? Tietenkin innostuin, että jos kerran olosuhteet ovat suotuisat, niin voisi saada useammankin poikasen joskus.
Hermen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Rusokiilapoikanen?

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Onnittelut perheenlisäyksestä! :mrgreen: Ei rusokiilojen lisääntyminen niin mahdoton juttu ole, eikä myöskään poikasten selviytyminen. Itse ostin joskus 10 rusokiilakylkeä - nyt niitä on noin 30kpl. Ainakaan minulla rusot eivät tunnu olevan kovin hanakoita syömään omia poikasiaan. Ja kun kutemisen ovat aloittaneet, niin sitä jatkuu piiiitkään. :mrgreen:
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member

Re: Rusokiilapoikanen?

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Siellä se vielä on, pikkuinen! Nyt näkyy jo selvästi musta kiilakuvio, näyttää ihan aikuiselta mutta hyvin pieneltä. Ostin sille poikasruokaa, vaikka näemmä se löytää tuolta syömistä muutenkin kun on tähän asti selvinnyt.

Jos kutemista on luvassa lisää, eivätkä rusot ole kovin hanakoita tuhoamaan jälkikasvuaan itse, niin voisin siirtää ne pidemmäksi ajaksi toiseen akvaan koko parvena.

Mitenhän kauan kestää, että rusokiilakyljestä kasvaa semmoinen "myyntikokoinen", eli sanotaan nyt puoltoistasenttinen?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”