No altaassa on seuraavat mitat:
200x60x50 (pxlxk).
Eli vain kuutisen sataa litraa tuohon vettä menee...
Allas on ihan uusi ja takuutakin sillä on 12kk.
Eräs A-W:n tyyppi (en laita hänen nickiään tähän, kun ei ole lupaa) oli teettänyt altaan mitoilla 200x50x60, mutta tekijällä oli sattunut pieni kömmähdys, kun oli leveys ja korkeus heittänyt kupperskeikan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lisäksi tuo korkeus on hyvä, sillä kun joskus olen itse poissa kotoa, niin pikkuveli ylettyy allasta puhdistelemaan.
Eilen olin Tampereen reissulla hakemassa ulkosuodatinta ja mukaan lähti Renan Filstar xP3:nen, jolla tehoa 1350l/h. Saa tuo nyt kuukauden ulkosuodattimen viran hoitaa, jotta saan hommattua rahaa toiseen samanlaiseen. Niin ja lisäksi löysin
todella tehokkaan hapettimen, merkiltään Rena Air 300. Sisäsuodattimet ostinkin sitten käytettyinä, koska raha oli vähissä...

Ja sisäsuodattimet ovat: Fluval 3 ja Fluval 4. Tuon mattosuodattimen pumpun (jonka merkkiä en nyt tähän hätään muista) laitan pelkästään virtaa tekemään, kun en jaksa alkaa (ainakaan vielä) kyhäämään mattosuodatinta.
Nyt alan virutella tuota hiekkaa... Ja kun ilta hämärtyy lähden naapurin kiviaidasta hakemaan pari murikkaa tuohon somisteeksi.

Niin juu ja tuo taustakuva on aikas komia, vaikka itse sanonkin...
Huomenna sitten pitäisi kalat altaaseen roudata (jos huomenna on kamala keli tai en jaksa kaikkia hiekkoja tänään pestä niin operaatio venyy sunnuntaille); saas nähä miten käy!
Kuvia laitan sitten tulemaan...