Eheim 2048:n kova surina - miten eroon?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Eheim 2048:n kova surina - miten eroon?

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Eheim 2048 -sisäsuodatin alkoi puhdistuksen jälkeen pitää ärsyttävän kovaa surinaa. Joskus surina johtui sisäkannen reikien tukkeutumisesta, mutta nyt kyse ei ole siitä. Avasin suodattimen kolmeen kertaan, putsasin ja kokosin uudestaan, mutta surina ei vaan lähtenyt. Ylimääräistä surinaa on silloin tällöin esiintynyt muutenkin, mutta sen on saanut pois käynnistämällä suodattimen uudelleen. En tiedä, mitä tekisin, koska päällä sitä ei voi pitää silloin, kun on itse paikalla. Mistä ärsyttävä surina voi johtua? Suodatin ei edes ole kovin vanha vielä.
HomerXVI
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Eheim 2048:n kova surina - miten eroon?

Viesti Kirjoittaja HomerXVI »

Surina johtuu siittä että se on Eheim ja toiseksi se varmaan tulee sieltä moottorin rupelleista.Kokeile saakko suihkautettua valkovaseliinia sinne mistään,jos löytyy sellaista sparypullossa mutta muussa tapauksessa se varmaan hiljenee sitten joskus itsestään!
aco
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aco »

Ottaako jotakin kiinni suodattimeen tai johtoon joka voi aiheuttaa resonanssia? Itse huomasin, että oma suodatin sai lasikannen päällä olevat purkit pärisemään. Tai jotakin. Hivenen siirtämällä purkkeja, laittamalla valaisimen kannen alle pari pehmustetta ja jotakin muuta pientä sain pahimmat melut häviämään. Tosin minulla on ulkosuodatin, joten ei voi vertailla suoraan.

Eheimin sisäsuodattimet tapaavat kyllä olla hyvin hiljaisia, joten tuo heitto oli mielestäni turha...
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

HomerXVI kirjoitti:Surina johtuu siittä että se on Eheim
Siis kyseessähän on toiseksi paras sisäsuodatin, mitä on tehty. Parempi on ainoastaan 2252. Käytä uudelleen roottori irti, jos tuo läpi menevä tappi ei ole kunnolla paikallaan? Vaseliinilla et tee tässä tapauksessa yhtään mitään.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Hyvä se suodatin on ehdottomasti ollut, mutta nyt se sitten pitää tuota surinaa. Olen tosiaan purkanut ja kasannut suodattimen useamman kerran, mutta rätinä ei häviä. Kyllä se itse suodattimesta tulee, ikävä kyllä :(
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Ei se mitenkään voisi ilmasta sitten johtua se ääni? Ei kyllä hajuakaan, voisiko ilma tehdä mitään niin kuin "rätinää". Mulla nuo Powerlinet on olleet sellaisia, että aina veden vaihdon jälkeen ne pitää kallistaa ensin vaakatasoon tai vähän ylikin, ni ilmat tulee pois. Loistavia suodattimia muuten, tosi tehokkaita roskien ja lietteen kerääjiä.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”