Ihmettelin aikaisemminkin tätä, mutta nyt olen seuraillut erityisesti tuota yhtä kardinaalitetraani ja nimenomaan sen vatsaa. Ihan sama, kuinka vähän se syö (useinmiten kyllä tuntuu olevan ekana hotkimassa niin paljon kun kerkiää), ruokailun jälkeen sen, ja muutaman muun kardinaalitetrani, vatsa pullistuu ja siitä tulee ikävästi semmoinen v:n mallinen (siitä masusta siis). Tämä erityistarkkailussani olevayksilö alkaa usein syönnin jälkeen vielä liikkua sillälailla nykivästi, ja se ui niin, että pyrstö on ylempänä kuin pää. ...Mitenkähän tän saisi vielä vaikeemmin selitettyä?
Muutaman tunnin päästä se on taas ihan normaalin näköinen, masukaan ei törötä, ja sitten taas kun se syö, se on kamalan näköinen.
Tätä olen seuraillut jo ainakin kuukauden pari, mutta ei se sairaalta muuten vaikuta. Onko kellään muulla tällaista havaintoa, voisiko tämä olla esim. jommankumman sukupuolen ongelma, kun vain osalla masu menee tuommoiseksi v:n näköiseksi?
Kummallinen vatsa kardinaalitetralla
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Itsellänikin on muutama kardinaalitetra enkä itse ole törmännyt vastaavaan... Joten jään odottamaan mielenkiinnolla muiden kommentteja moisesta ilmiöstä.
Ps. Tuli muuten mieleen, että millä ruokit kalojasi?
Ps. Tuli muuten mieleen, että millä ruokit kalojasi?
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
-
- Starting Member
juu, ihan tetran hiutaleita on kolmea eri sorttia, vihreetä punaisia pieniä ja semmosta missä on keltainen kansi (ei ny muistu nimet mieleen). Ostin tetran pohjatabuja katinkultamonneille, mutta parempiin suihin näkyvät nekin menevän, tetroille. Silloin tällöin annan herkkupalaksi katkarapua ja hernettä.
Pulleat kardinaalit
Ainakin omilla viisiraitabarbeilla esiintyy joskus sitä, että ne syövät itsensä ahneuksissaan ihan ähkyyn. Sitten ahmimisen jälkeen ne ähkyvät masut pullollaan pää alaspäin, koska ovat hiutaleita syödessään ahmineet pinnalta myös ilmaa. Markku Varjon kirjassakin on mainintaa näistä vaarattomista, mutta kalalle varmaankin kiusallisista mahanpuruista. Epäilisin, että on kyse näistä ahneiden masuvaivoista.