Syyte leväisestä akvaariosta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Syyte leväisestä akvaariosta

Viesti Kirjoittaja allablaze »

http://www.hevosurheilu.fi/Ravit/hovioi ... 02029.html

Leväisestä akvaariosta on viimein jouduttu käräjille. Tosin tässä tapauksessa kyse taitaa olla pelkästään eläinlääkärin liian pitkälle menneessä periaate mielipiteestä, eikä kaloillakaan, eikä poneilla varsinkaan, jutun mukaan ole oikeasti ollut mitään hätää...
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Re: Syyte leväisestä akvaariosta

Viesti Kirjoittaja skare »

Jahas, olisipa mielenkiintoista lukea tuo juttu. Kyseinen toimittaja soitti minulle pari kuukautta sitten ja kyseli kaikenlaista akvaarion hoidosta. Yritin antaa tietoa ja ohjata häntä lisätiedon haussa oikeaan suuntaan.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Minäkin haluaisin lukea jutun. Mikä on se levän määrä, mistä saa syytteen ? Tuohon yhteen altaista tahtoo ilta-aurinko verhon raosta paistaa, ja levää löytyy etulasista, toisessa on tupsulevää siellä täällä, kannoilla annan olla kun on nätinnäköistä.
Hopotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Herran pieksut! Eikö altaassa saa pitää luonnonruokaa tarjolla? 8O

Siis, eikös ne miljoonakalatkin levää jonkin verran syö, tai ainakin sen seassa olevaa pieneliöstöä? Muistaakseni omat ainakin napsi levää silloin kun milliksiä vielä oli.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Tuolla on Hevosurheilun lehtijutut tästä ns. Yövalojutusta ja muutakin tarinaa tapauksesta. Sitä akvaariota ei kyllä pahemmin käsitellä kun on heppalehden artikkeleista kyse...
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

Anniquu_ kirjoitti:Tuolla on Hevosurheilun lehtijutut tästä ns. Yövalojutusta ja muutakin tarinaa tapauksesta. Sitä akvaariota ei kyllä pahemmin käsitellä kun on heppalehden artikkeleista kyse...
Joo minä hiukan ihmettelinkin, että miksi Hevosurheilun toimittaja haluaa haastatella minua :)

Lukaisin jutun nopeasti mutta akvaariosta en nähnyt mitään mainintaa. Vaikutti sellaiselta tapaukselta, että joku, jolla on jotain hampaankolossa kyseistä eläinten omistajaa kohtaan on antanut nimettömiä ilmiantoja eläinsuojeluvalvojalle hiukan köykäisin perustein... mutta se on erikoista, että valvojan tarkastuksen jälkeenkin asia on vielä käsittelyssä vaikka poneilla näytti ainakin jutun ja kuvien mukaan olevan normaalit tai jopa normalia paremmat elinolot.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Itse olen seurannut tuota juttua aika tiiviivti, ja siinä käsityksessä olen, että yhdelläkään eläimellä ei ole mitään moitittavaa elinolosuhteissaan. Paikan päällä en ole käynyt, vaan ihan vain lehtijuttujen perusteella tämä mielipiteeni. Luulisin, että tässä on juuri tehty tällainen perätön ilmianto, ja virkaintoinen eläinlääkäri on sitten huomautettavaa löytänyt, ja jutun paisuessa ei ole enää voinut kunnialtaan antaa piiruakaan periksi...
Hyvä että eläimistä pidetään huolta, mutta harmillista jos syyttä asiallinen eläinten omistaja saatetaan huonoon valoon ja vielä rahallisiin menetyksiin.
Tuosta akvaariosta ei tosiaan missään enenpää mainitakaan, kyse kuitenkin on varmaan vaan yhdestä sulasta eläinlääkärin hattuun, saatu enemmän syytekohtia syytettyä vastaan.....

Mutta pointti tosiaan tässä avauksessani oli, että hoitamattomasta akvaariosta voi ihan oikeasti saada syytteen, ainakin teoriassa, jos omistaa myös shetlanninponeja ja viheliäiset naapurit ynnä virkaintoisen kunnaneläinlääkärin... [;)]
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Hopotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Joo, kyllähän hoitamattomasta altaasta on syytäkin saada syyte, samoin jos jotenkin muuten lyö laimi eläimiään. Mutta ehkä ihan pelkkä leväinen allas ei anna aihetta syytteeseen. Voihan se olla muuten hyvin hoidettu ja levät vain ruokana/koristuksena (vaikka levät ei henk. koht. koristeellisia olekkaan).

Toisaalta on todella ikävää että annetaan perättömiä ilmoituksia vain koska on jotain hampaankolossa naapuria tm. vastaan. Saisivat itse saada syytteen perättömistä ilmiannoista sellaiset. Taitaa (asiaa paremmin tuntematta) tässäkin olla kyseessä sama ilmiö kuin kerrostaloissa, että kaivetaan tikusta asiaa (esim. toi veti vessan 3 kertaa hiljasuuden aikana, mulla siis on tollanen naapuri 8O ) että saisi jonkun pois elämästään.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
Lea_83
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Lea_83 »

Ei tossa ollut mun mielestä mitään minkä perusteella vois nostaa syytteen.
Ei pihatossa tartte yöllä nähdä lukea lehteä. Eikä kyllä muuten tallissakaan yöllä ole valoja päällä.Miks sitten pihalla?
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”