Mikä suodatin?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
johlin
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Mikä suodatin?

Viesti Kirjoittaja johlin »

Moi! Vaihdan isompaan akvaarioon, tavallinen seura-akvaario, nykyinen 200 l, Eheim 2224 suodattimena. Uusi on 240 litraa ja mielestäni 2224 on alamittainen jo 200 litraiseen. Eli mikä suodatin uuteen? Useiden myyjien mukaan uudet Eheimit (Prof 2 &3) ovat laadultaan todella huonoja verrattuna esim. tuohon Profession 1-sarjaan. Mitä suositellaan? Kuka myy käytetyn 2228-mallin minulle? Terv. jussi
Jay
Starting Member
Starting Member

Re: Mikä suodatin?

Viesti Kirjoittaja Jay »

Proffa II on vielä ok, Prof III:stä menee ne esisuodattimet tukkoon. Ecco malleista kannattaa myöskin pysyä erossa. Oletko miettinyt sisäsuodatinta roskia keräämään ja/tai mattosuodatinta tuon 2224 rinnalle, myöskin noita valutussuodattimia on helppo itse rakennella. Jos rakentelu tai toinen suodatin ei kiinnosta niin Eheim:in Classic sarja on hyvä laatuista noissa ulkosuodattimissa, koreja tosin ei ole massoille.
johlin
Starting Member
Starting Member

Re: Mikä suodatin?

Viesti Kirjoittaja johlin »

Moi! Kiitos vastauksesta. Joo, olen myös ajatellut sisäsuodatinta nykyisen 2224 suodattimen lisäksi. Mutta tekis kuitenkin mieli löytää kunnon isompi ulkosuodatin kuten 2228.
Olen muuten vähentänyt vesivahingon riskiä poraamalla n 3 mm reiän suodattimen imuputkeen n 1 cm normaalin vedenpinnan alapuolelle. Jos vuoto tulee niin eipä ehdi hirveesti vuotaa ennenkuin suodatin imee ilmaa. Toiminut ongelmitta jo vuosia nykyisessä 2224ssa. T. Jussi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”