Fluval 305 vai Tetratec ex 1200?
Valvoja: Moderaattorit
-
monniomistaja
- Advanced Member

Fluval 305 vai Tetratec ex 1200?
Olen hankkimassa uusi suodatin ja valitsen tod.näk.jompikumpi näistä, Fluwal 305 tai sitten Tetratec ex 1200.
Kumpi olisi parempi? Saisi olla mahd.helppokäyttöinen. Ja ainakin englanninkieliset ohjeet! Ajattelin tilata ulkomailta, onhan siinä sama takuu voimassa kuin täällä suomessakin, eli se 3 vuotta, ainakin Tetran kohdalla?
Fluval 204 on nyt käytössä ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. mitä nyt joskus on ollut hieman hankala käynnistää.
Kumpi olisi parempi? Saisi olla mahd.helppokäyttöinen. Ja ainakin englanninkieliset ohjeet! Ajattelin tilata ulkomailta, onhan siinä sama takuu voimassa kuin täällä suomessakin, eli se 3 vuotta, ainakin Tetran kohdalla?
Fluval 204 on nyt käytössä ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. mitä nyt joskus on ollut hieman hankala käynnistää.
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Fluval 305 vai Tetratec ex 1200?
Mulla on ollut vanhempaa Fluval 304:jää, sekä myös 305:tonen. Pari 304:losta on käynnissä tälläkin hetkellä.Tetratecin kanssa kokemukset jäävät tuohon yhteen suodattimeen(ex1200), sillä toista en aio ostaa, enkä kokeilla. Äänekäs, ja muutenkin halvan oloinen kapistus. Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa. Itse en enää ostaisi kuitenkaan kumpaakaan, vaan Eheimin Classic-sarjan suotimen joita minulla on käytössä myös, ja niihin olen ollut tyytyväinen! ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Fluvalia minulla ei ole koskaan ollut, mutta Tetratec EX1200 on tälläkin hetkellä. Se on toiminut loistavasti (ja hiljaisesti) n.1,5 vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Toisena suodattimena samassa altaassa on Eheimin Proffa II ja sen kanssa on saanut takuta monessakin asiassa. 
-
monniomistaja
- Advanced Member

Se voisi tietysti olla toinen vaihtoehto, vaikutti ensisilmäyksellä edulliselta kunnes huomasin että tarvikkeet täytyy ostaa erikseen jolloin tulee ainakin 30e lisäähintaa. Näin siis Saksassa...Onko se turvallinen ja helppokäyttöinen? Näyttää jotenkin hieman halvalta...Deicide kirjoitti:Mulla on ollut vanhempaa Fluval 304:jää, sekä myös 305:tonen. Pari 304:losta on käynnissä tälläkin hetkellä.Tetratecin kanssa kokemukset jäävät tuohon yhteen suodattimeen(ex1200), sillä toista en aio ostaa, enkä kokeilla. Äänekäs, ja muutenkin halvan oloinen kapistus. Enkä ole yksin mielipiteeni kanssa. Itse en enää ostaisi kuitenkaan kumpaakaan, vaan Eheimin Classic-sarjan suotimen joita minulla on käytössä myös, ja niihin olen ollut tyytyväinen!
-
Deicide
- Elite Member

Proffa II sarjaa ei oikein voi verratakkaan vanhaan hyvään Classic-sarjaan. Joskaan 2028:sin kanssa minulla ei ole myöskään ole ollut koskaan mitään ongelmia. Ruksuttaa täyttä päätä tälläkin hetkellä. Classicit on todella helppokäyttöisiä, ilman mitään ylimmääräisiä vipstaakeja ja muita kouhotuksia. Tuplahanat tuohon olisi hyvä sijoittaa. Helpottaa puhdistus operaatiota. Varma ja helppo perus suodatin, joka kyllä hoitaa hommansa. Fluvaleissa tosiaan on hieman hankaluuksia tuon käynnistyksen kanssa. Kunnon ilmauksella tuostakin kyllä selviää. Classicciin miinuksen tuo vain noiden massakorien puuttuminen.AnnaS kirjoitti: Toisena suodattimena samassa altaassa on Eheimin Proffa II ja sen kanssa on saanut takuta monessakin asiassa.
-
monniomistaja
- Advanced Member

Tyhmä kysymys, mikä on se tuplahana...? Entäs saako ne korit erikseen ostettua? Niitä kyllä pitäisi olla...
-
Malys
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 1708400333 tuossa on tuplahanat, helpottavat siivousta kun ei tarvitse letkuja irrottaa altaasta, riittää vaan, että nuo irrotetaan toisistaan ja nostetaan pönttö pois paikoiltaan. Taitaa tuo massakori olla saatavilla vain tuohon Classicin 2213-malliin, mutta voi ehkä käyttää tällaisia http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 5901115888 (en ole aivan varman miten toimivat), 2213-mallissa tuo massakori näyttäisi tulevan mukana, ainakin Akvaarioon.fin paketeissa.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
Deicide
- Elite Member

Nuo pussithan ovatkin loisto juttu? Meillä on sellaisia "tee se itse miehen pusseja"? Noillakin ollaan kyllä pärjätty. Vähän, niin kuin sukkahuosua, mutta vahvempaa.
-
Mika Sandell
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Muutama kuukausi sitten oli ihan vakiona, en tosin tiedä miten Saksasta tilatessa.Deicide kirjoitti:Tuplahanat tuohon olisi hyvä sijoittaa.
Näyttää kuvassa kovin tiiviiltä, mutta kai siitä vesi läpi menee?Malys kirjoitti:voi ehkä käyttää tällaisia http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 5901115888
-
monniomistaja
- Advanced Member

Luin että tetratec 1200 Suodatinmateriaali nimeltään Fine filter fleece pitää vaihtaa 4-8 viikon välein. Tämä on mielestäni aika usein. Onko tämä materiaali välttämätön? Entäs Tetratecin Biological foam, onko pestävä? Voiko pitää monta kertaa?
Jos haluaa päästä helpolla kannattaa nuo hienosuodatuslevyt jättää kokonaan ulkopöntöstä pois.
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
Deicide
- Elite Member

Näin juuri. Ei ole mullakaan tukkimassa suodatinta.
-
Aqualung
- Katalysaattori

Eikä täälläkääm löydy tuota hienosuodatuslevyä yhdestäkään ulkoisesta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
Deicide
- Elite Member

Eilen se sitten petti. Kauan parjaamani Tetratec ex-1200 alkoi tihkuttaa kannen välistä. Uskomaton tuuri, että huomasin ja oltiin kotona. Suodatinta en ole edes aukaissut ainakaan puoleen vuoteen. Käytin auki, ja rasvailin tiivisteet. Tämän jälkeen vesi tuli jo reippaammin kannen välistä. Uusi purku ja kasaus, jonka jälkeen suodatin tihuutteli yön yli pesuhuoneessa. Luottoa löytyy juuri niin paljon, että taitaa olla suodattimen viimeinen kerta käynnissä ikinä.
-
Muffe
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Tokihan sen tiivisteen voi myös vaihtaa ennen sen heittämistä nurkkaan.. 
-
Deicide
- Elite Member

Se täytyy vielä kokeilla. Jos pitää, niin myyntiin! 
Näissähän on ilmennyt kansivikoja pitkänkin käyttörupeaman jälkeen, joten tiivisteen vaihto ei välttämättä paljoa auta...Deicide kirjoitti:Eilen se sitten petti. Kauan parjaamani Tetratec ex-1200 alkoi tihkuttaa kannen välistä. Uskomaton tuuri, että huomasin ja oltiin kotona. Suodatinta en ole edes aukaissut ainakaan puoleen vuoteen. Käytin auki, ja rasvailin tiivisteet. Tämän jälkeen vesi tuli jo reippaammin kannen välistä. Uusi purku ja kasaus, jonka jälkeen suodatin tihuutteli yön yli pesuhuoneessa. Luottoa löytyy juuri niin paljon, että taitaa olla suodattimen viimeinen kerta käynnissä ikinä.
-
monniomistaja
- Advanced Member

Kerro hieman lisää niistä kansiviosta? Ajattelin juuri tilata tetratec ex 1200 saksasta...pitäisköhän miettiä vielä uudestaan...
Suodatin alkaa vuotamaan kannen välistä, eikä tiivisteen vaihto tai rasvaus auta. Etenkin alkupään suodattimissa tätä ongelmaa. Johtuu ilmeisesti materiaali virheestä...
Tämän vuoksi itse en uskalla Tetratecin suodattimia tilata ulkomailta, sillä takuuasioiden hoitaminen on sen verran hankalaa. Hintaero ei kuitenkaan näissä suodattimissa ole kovinkaan suuri esim. Suomen ja Saksan välillä.
Tämän vuoksi itse en uskalla Tetratecin suodattimia tilata ulkomailta, sillä takuuasioiden hoitaminen on sen verran hankalaa. Hintaero ei kuitenkaan näissä suodattimissa ole kovinkaan suuri esim. Suomen ja Saksan välillä.
-
monniomistaja
- Advanced Member

Uskaltaakohan sitten ostaa suomesta? Jos olisivat saaneet asian jo korjattua? Hintaero tosiaan on vain muutaman kympin.
Oliskohan Fluval sitten parempi? Eheim on varmasti hyvä mutta hieman turhan kallis.
---------------------------
Täällä kirjoitettiin että Tetratecin ex 1200 suodattimen kanssa on ollut ongelmia vuotavan kannen kanssa. Ajattelin juuri ostaa tämän suodattimen mutta nyt en tiedä uskallanko...miten monilla on ollut tätä ongelma ?
Oliskohan Fluval sitten parempi? Eheim on varmasti hyvä mutta hieman turhan kallis.
---------------------------
Täällä kirjoitettiin että Tetratecin ex 1200 suodattimen kanssa on ollut ongelmia vuotavan kannen kanssa. Ajattelin juuri ostaa tämän suodattimen mutta nyt en tiedä uskallanko...miten monilla on ollut tätä ongelma ?
-
Deicide
- Elite Member

Sanompa vaan, että toista Tetratecciä ei tämän jälkeen todellakaan tule. Käytössä on tälläkin hetkellä huomattavasti vanhempia suodattimia(Eheim,Fluval 9kpl yhteensä) , ilman pelkoa vesivahingosta. Voisin suositella pysymään kaukana noista.monniomistaja kirjoitti:Täällä kirjoitettiin että Tetratecin ex 1200 suodattimen kanssa on ollut ongelmia vuotavan kannen kanssa. Ajattelin juuri ostaa tämän suodattimen mutta nyt en tiedä uskallanko...miten monilla on ollut tätä ongelma ?
-
monniomistaja
- Advanced Member

Harmi, vaikutti muuten hyvältä ja edulliselta. Fluvalissa 305 ongelmana että se riittää 300 litraan akvaarion. Tuleva allas olisi 312 litrainen. Eli ei ilm.riitä? Olisko paras vaihtoehto hankkia Eheim proffessional Saksasta? Hinta olisi suunn.sama kuin jos ostaisi Fluvalin tai Tetratecin Suomesta.
-
Deicide
- Elite Member

Eheim Classic-sarja on luotettava vaihtoehto. Ei kannata ostaa suodatinta, joka juuri ja juuri riittää. Hieman reiluummin kiertoja, ja puhdistusvälikin pitenee huomattavasti.
-
monniomistaja
- Advanced Member

Totta. Ostaisin muuten se classic, joka on hieman edullisempi mutta siitä puuttuu ne korit. Seuraava fluval sitten taas turhan iso ja kallis. Onko tämä kansivika kaikissa tetrateceissä? Miten pitkän ajan jälkeen se ilmeni?
paljonko lisäarvoa ne korit oikein tuo? Täytä koko suodatin pelkällä siporaxilla, ei tarvita koreja, ei tarvi siivoilla ja suodatin pelaa. Monesti ite olen miettinyt että tuo proffa 1 olisi parempi kun tuon saisi kasattua ilman koreja.
/jari