Perhoskirjoahven-haaremi?
Valvoja: Moderaattorit
Perhoskirjoahven-haaremi?
Minulla on perhoskirjoahven-pariskunta, joka alkanee pikku hiljaa tulla sukukypsäksi. Yhtään kutua ei ole vielä tapahtunut, mutta koiras jahtaa ajoittain tosi ahkerasti tyttöä. Välillä ovat ihan sopuisasti yhdessä, mutta välillä koiras jahtaa niin, että tyttö-rukka on ihan kalpeena... Olen miettinyt, pitäisikö hankkia toinen tyttö, jotta koiraalla olisi useampia jahdattavia? Minkälaisia kokemuksia teillä on haaremeista? Aletaanko kolmatta pyörää herkästi jahdata ja höykyttää vai säilyykö jonkinlainen tasapaino? Vai pitäisikö naaraita olla sitten kolme?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Perhoskirjoahven-haaremi?
Minkä kokoinen allas?
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Noin 270l. Seurana lehtis-pariskunta, kardinaalitetroja ja monneja.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Hei!
Täällä sama tilanne. 400l: kovin nuori perhoskirjoahven paritsa, 4 nuorta lehtistä, 19 kardinaalitetraa ja partamonni.
Naarasperhosta ajatetaan kovin antaumuksella. Huolestuttaa. Ulkomaisilla foorumeilla mainittiin tilanteen helpottuvan naaraan saavutettua sukukypsyyden.
Onko jollakulla tarkempaa tietoa tästä käyttäytymisestä?
-----------------------------
Ai niin, Varjon kirjassa perhoskirjoahvenet mainittiin parvikaloiksi, itsellenikin tulossa yhteensä n.4 kpl. Nämä nykyiset kaksi ostin eläinkaupastamme uutta tilausta odotellessa.
-mps-
Täällä sama tilanne. 400l: kovin nuori perhoskirjoahven paritsa, 4 nuorta lehtistä, 19 kardinaalitetraa ja partamonni.
Naarasperhosta ajatetaan kovin antaumuksella. Huolestuttaa. Ulkomaisilla foorumeilla mainittiin tilanteen helpottuvan naaraan saavutettua sukukypsyyden.
Onko jollakulla tarkempaa tietoa tästä käyttäytymisestä?
-----------------------------
Ai niin, Varjon kirjassa perhoskirjoahvenet mainittiin parvikaloiksi, itsellenikin tulossa yhteensä n.4 kpl. Nämä nykyiset kaksi ostin eläinkaupastamme uutta tilausta odotellessa.
-mps-
100l rapula, 400l etelä-amerikka, 2 kissaa ja emäntä
Minun perhostyttöni on ainakin sukukypsä, koska on jo ainakin kertaalleen kutenut jo yli puoli vuotta sitten. Ilmeisesti joku henkilökemia-juttu, kun uusi uros ei kiinnosta. 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kokemusta 3 parista ja yhestä haaremista. Ikäväkyllä tän lajin ukot monasti jahtaa eukkoja! Kutuaikaan ollaan niin kaveria ja molemmat loistaa väreissä niin, että silmiä häikäsee. Mutta annas olla ne väliajat! Useimmiten kalpeana lymyillään syrjässä ja mies komentaa pois.
Haaremissa ajeltiin sitten enemmän kolmatta pyörää.
Tää mun viimeisin rouva on kyllä niin pippurinen, että aika harvoin alistuu pitkäks aikaa ajettavaksi.
Haaremissa ajeltiin sitten enemmän kolmatta pyörää.
Tää mun viimeisin rouva on kyllä niin pippurinen, että aika harvoin alistuu pitkäks aikaa ajettavaksi.