Vesiarvot: pH 6.8, lämpötila +25 C, nitraatti 0, nitriitti 0 ja kovuus noin 4. Sisäsuodatin Hydor Crystal, ei lämmitintä kesällä.
Vedenvaihdot viikoittain 30-50%, viimeisin toissapäivänä n.30%. Mitään rutiineista poikkeavaa ei ole sattunut tai tapahtunut.
Ruokana koko köörille hiutaleita, pakastesurvareita, partikselle kurkkua ja kesäkurpitsaa.
Tänään huomasin antaessani partamonnille kurpitsalusikan, että kolme harlekiineista uivat oudosti eli uivat pätkän matkaa eteenpäin, ikäänkuin kallistuvat kyljelleen,
sätkähtävät pohjaa vasten ja jatkavat taas pätkän matkaa. Kaloissa ei ole mitään ulkoista vikaa, ei mitään outoa. Muut kalat voivat hyvin.
Vanhin ja suurin noista harlekiineista oireilee kaikkein pahiten. Melkein niinkuin yks pyrstöheilautus normaaliuintia, kyljelleen sätkäys ja taas uintia.
Ei kyllä muuten pyöri ympyrää tms. Meni nyt kannon alle piiloon.
Jos makailevat pohjalla, alkavat kallistumaan kyljelleen.
Mitä mun pitäis tehdä ja mikä noita voisi vaivata?
Sain sätkyn, kun seurasin niiden touhua ja rakas mieheni tuumasi, että:" noin ne on tehnyt jo pari päivää, mä luulin, että ne leikkii.."
Itsellä vähän tiukempia työpäiviä takana, en ole ehtinyt vahdata.
-------------------------
Plääh...lisäyksenä vielä edellisineen viestiini: kaikki harlekiinit käyttäytyvät saman lailla!
Apua, mun lempikalaseni..
Olisin niin kiitollinen vastauksista!