Hailean valaisimet

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Onkos foorumilla jo joku/jotkut ehtineet näitä akvaterran kauppaamia valokoneita käytössä kokeilemaan? Mielellään kokemuksia ottaisin vastaan niin HQI kuin T5 malleistakin. Enkä edes usko olevani ainoa kiinnostunut.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
RHODESIAN
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 17:26, 13.11.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hamina

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Et ole et, minuakin kiinnostaisi kokemukset noista valaisimista, eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja.
JG
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 08:55, 31.03.2006
Paikkakunta: Tampere/TAS

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja JG »

Itse ainakin olen erittäin kiinnostunut ostamaan ko. tavaraa, jahka tarvetta ilmenee. Ei valaisimien tekniikka niin monimutkaista sentään ole, että nimestä kannattaa maksaa 100% enemmän. Erittäin järkevää tekstiä akvaterran toimintakonsepti-osiossa.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Micke »

Minulla on käytössä tuo T5 4x54W ja ole hemmetin tyytyväinen.
Minulla on myynnissä yksi 4x39W Hailea joka oli kerhossamme esittelyssä. (porissa)

Aika osoittaa kuinka laadukas Hailea on.
Valojen värisävy skywhitejen jälkeen hyvä. Hyvä värintoisto ja mukiinmenevä värisävy.

Loisteputkivalaisin 4x54W T5
- kaksikytkintä ja yksi sähköjohto
- 4 kpl 39W T5 Sunlight loisteputkia, hyvä väri.
- alumiinirunkoinen ja väriltään musta
- pituus 1200mm leveys 250mm korkeus 7cm ja jaloilla noin 20cm.
- jalat altaan reunalle asentamista varten. (Sopii altaaseen jonka leveys ~1170mm - ~1270mm)

Sitten tilasin samalla noita muita perusvermeitä ja ne ovat myös ihan OK.
Sisäsuodatin on noilla suodatin matskuilla lähinnä roskankerääjä+kiertovesipumppu mutta kun laittaa uudet matskut sisään niin siitä tulee kelposuodatin tehoja ainaskin löytyy. Ja se iso ilmapumppu on sitten ISO mutta silti hiljainen.

Tässä kuvia 4x54W T5: (kuvat sähköpostin liitteitä joten ne on hieman epätarkkoja)
Kuvissa näkyy viritetyt, testissä olevat Fluvalin 3+ ja 4+ sisäsuodattimet.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kysykää lisää niin kertoilen...
SUOSITTELEN NÄILLÄ LYHYILLÄ KOKEMUKSILLA!!

Ps. kyseinen juustoveitsi ei kuulu Hailean perustarvikesettiin... :mrgreen: :mrgreen:
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja -riff- »

JG kirjoitti:Ei valaisimien tekniikka niin monimutkaista sentään ole, että nimestä kannattaa maksaa 100% enemmän.
No itseasiassa tekniikasta on kyllä tullut huomattavasti monimutkaisempaa ja siten ongelma-altiimpaa. Aikaisemmin oli pelkät kuristimet, sytyttimet ja ehkä kondensaattorit, kun taas nykyään valaisin on elektroniikkaa täynnä. Esimerkiksi perinteisten SPNA-valaisinten kuolleisuus kahden vuoden aikana on 0-1%, uusien elektronisten taas yli 10%! Ja niihin ei osia vaihdetakaan ihan halvalla, vaan käytännössä on uusittava koko valaisin. Aiemmin riitti vain sytyttimen tai kuristimen uusiminen muutaman kympin hinnalla.

Esim. Juwelin, jota kuitenkin on pidettävä laatumerkkinä, uusissa valaimissa on ollut aikas paljon ongelmia, veikkaan ettei 10% edes riitä. Kun tähän lisätään kiinalainen suunnittelu, joka tunnetusti tähtää kestävyyteen ja laadukkuuteen...
Eli ei tule taatusti mitään Haileaa tähän talouteen.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Micke »

-riff- . . Oletko nähnyt tuota Haileaa?
Millä kokemuksella haukut sen noin lyttyyn?
Anna nyt sille edes mahdollisuus....

Se että komponentit ovat tehtyjä kiinassa on tosi mutta niin suurimmalla osalla kaikista "valaisimien" valmistajista ovat nuo elektroniikat alunperin tehty kiinassa. Itse kiinassa asuneena/työskennelleenä voin sinulle sanoa että sieltä löytyy niin laatua kuin laadutontakin ja tämä tuote on ulkoisesti täysin verrattavissa ns. laatumerkkeihin.

Hailean laadun näyttää minulle (ja muille sen ostaneille) aika. Eheimin laadun on minulle aika jo näyttänyt ja en enää siihen sorru. Ja jos/kun se hajoaa tulen varmasti antamaan palautetta täällä.

Ja tuosta Haileasta sen verran että se on melkosuuri pulju.
http://www.hailea.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hailea.com/e-hailea/product1 ... ttings.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Tilaukseen lähti 1x150W HQI josta toivon mukaan ensi viikosta ensikokemuksia. Otin ilman polttimoa ja muualta hommaan siihen 10 000K polttimon.

Olisi noita itse asiassa voinut kaksin kappalein ihan ottaa mutta ei uskaltanut kuitenkaan. Toinen kun tulisi 125 leveän altaan ylle ja en osaa oikein hahmottaa riittääkö tuo 1 polttimo sille. 2x150W kuitenkin on jo aivan liikaa.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Micke kirjoitti:Oletko nähnyt tuota Haileaa?
Millä kokemuksella haukut sen noin lyttyyn?
Anna nyt sille edes mahdollisuus....
Heh, mielestäni en haukkunut sitä kovin pahasti, vaan kritisoin lähinnä yleisesti näitä uusia elektronisia valaisimia. Faktahan on, että vanhempia kuristimella olevia ei takuukorjauksiin tullut.

Mutta saman valmistajan ulkosuodattimen olen nähnyt ja se ei todellakaan vakuuttanut. Toivottavasti valaisimet eivät ole samaa laatua. Tehtaan koko ei sinänsä ole mikään laadun tae, vrt esim. Project, Sacem, Resun, Fiat, ym, ym.
Micke kirjoitti:Se että komponentit ovat tehtyjä kiinassa on tosi mutta niin suurimmalla osalla kaikista "valaisimien" valmistajista ovat nuo elektroniikat alunperin tehty kiinassa.
Esimerkiksi Arcadian valaisimien kuristimet on Helvarin tekemiä, eli made in Finlad. Okei, ei ehkä ihan elektroniikkaa, mutta kuitenkin. ;)
Lisäksi puhuin kyllä suunnittelusta, en valmistuksesta.

Minulle on yks hailee, mitä kukin laittaa altaaseensa, jokainen tekee omat valintansa. Tietysti on hyvä että kokeiluja tehdään, miten muuten mistään saataisiin uusia käyttökokemuksia.
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Mistä näitä valaisimia saa? Ja mistä näkee hinnan?
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Micke »

http://www.akvaterra.fi/at011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.akvaterra.fi/at006.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Kiitos Micke.
pommack
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 12:03, 16.07.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: oulu

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja pommack »

Moi,minulla on ollu käytössä noin 6-7v hailean järeämmän sarjan ilmapumppuja ja ne ovat kyllä toimineet kuin kello koko sen ajan.
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1067
Liittynyt: 23:30, 21.09.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

Micke kirjoitti:http://www.akvaterra.fi/at011.html
http://www.akvaterra.fi/at006.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
No eivät tosiaan ole kyllä aivan kalleimmasta päästä 8O Rupesi näyttämään jo meikäläisenkin budjettiin meneviltä.
Nniina+++
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 14:17, 10.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Mulla on Hailean ulkosuodatin, vähän heppoisen oloiset liitokset letkuissa eikä mikään supertehokas mutta toimii, on hiljainen ja lähtee nikottelematta käyntiin puhdistuksen jälkeen kun vaan täyttää pöntön hanan alla (toisin kun tuo eheimi jota pitää joka kerta imasta(10 kertaa [}:)] ) tai kaataa kastelukannulla vettä letkusta.)
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Täälläkin lähti tilaukseen Hailea 4T5HO-1200 eli 4 x 54 W T5-valaisin. Ilmoittelen käytökokemuksia kunhan saan vempeleen kotiin ja pääsen sitä ihmettelemään. Ainakin palvelu on nopiaa, laitoin mailia sunnuntai-iltana ja heti ma-aamuna oli vastattu. Hyvähyvä :).

Ps. Onko kukaan asentanut valaisinta "ylipitkään" altaaseen? Mulla olis 130 cm pitkä Giant, valaisin riittää 125 cm asti tukijalkoja kiskomalla, sillä "Jalkojen asennuskiskot ovat koko valaisinkotelon mittaiset ja jalkojen et�äisyys / akvaarion pituus on siten vapaasti valittavissa. Valaisin sopii enintää��n 50mm valaisimen runkoa pidemp��ään akvaarioon ilman, että� jalkojen kiskoja vedet��ään valaisinkotelon ulkopuolelle. "Valaisimen itsentä mitat ovat 1202*241*64mm. Vinkkejä?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Adrianna kirjoitti:Vinkkejä?
Lasi-, alumiini-, tai jokin muu metallilistat (altaan levyiset) joihin itse valaisin kiinnitetään. Nämä listat lepäävät kehyksen päälle. Muutama sellainen pieni (halk n.8mm) läpinäkyvä kuminen ovitopparisen listan päätyihin alapintaan vielä niin ei raavi akvan kehystä eikä luiskahda helposti pois.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

ja mä niin luotin että joku olis ollu mua fiksumpi :mrgreen: ! Olen nimittäin huomenna menossa Lasivuorimaan ikkunatehtaalle kerjäämään jämäpaloja mittaan leikattuina ja hiottuina, kiitos nam. Ajattelun laittaa altaan päihin noin 15-20 cm leveät lasisoirot, jotka istuvat kansilaseja varten olevassa urassa sivuistaan ja sen 15-20 cm mitaltaan etu- ja takalistalta. Näiden lasinpalojen päälle laitan sitten palaset terassinovien ja ikkunoiden tiivistämiseen tarkoitettua liimanauhaa, niin että tuo valaisimen jalassa oleva ura istuu tiivistenauhan päälle. Eli vähän samalla tavalla kuin Aqualung ehdotit, mutta ei kuitenkaan... ja käsi ylös kuka sai mitään selvää koko sepustuksesta :roll: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ocellaris
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 16:34, 24.11.2006
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja ocellaris »

Tulipa kanssa hommattua Hailean 4x54w,riutan päälle.Jos pari kolme vuotta kestää ongelmitta,niin on hintansa haukkunut.Putkien laadusta vaikea mitään sanoa,mutta kelvinit ehkä 10 000 luokkaa(tulivat mukana).Vaikka tuo"Hailea".. ei olekkaan kovin myyvä nimi valaisimelle :roll:
Idefix
Member
Member
Viestit: 346
Liittynyt: 21:48, 09.01.2006
Paikkakunta: Espoo

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Onko noissa valaisimissa jokaiselle putkelle oma kaareva heijastin vai vain suora kiiltävä levy putkien takana?
Elämä on kuin pokeri, jos ei ole paria niin täytyy olla hyvä käsi.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Tässä olisi tuo 150W HQI testipenkissä (430l malawila). Polttimona sunmasterin 10000K. Hiukan nuo puhaltimet hurisee. Kuva näppästy puhelimella joten laadusta on tingitty ja lihaa säästelty. Ei se valo oikeasti noin härskiltä näytä.

Kuva
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Paljon tuo Aqualungin malawi on pitkä, 150 cm? Vähän arvelinkin että tuollaisen 150W monimetskun saisi ripustaa kattoon vaijereilla, luulen että vaikka miten tähtäilisi niin pidemmässä altaassa päädyt jäisivät muuten ilman valoa. Itse en ihan nois spottimaisesta valosta innostu, mutta se on makuasia, sanoin mäyrä [;)] . Siistin näköinen valaisin muuten, jotain ihan muuta kuin Zeiss Ikonin myymälä-HQI 8-) ! Miten kovaksi kuvailisit tuuletimen hurinaa, pölynimuri, mikroaaltouuni vai tietokone? Ja joo, niissäkin on mökäeroja, mutta koitan karkeasti hahmottaa äänen kovuutta.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Juu ei ole valaisin jäämässä tuon altaan ylle joka on sen 155cm. :) Piti vaan heti ovesta tultua pistää se johonkin ja töpseli seinään.

Ääni on tuolla Adriannan asteikolla tietokoneen ja mikroaaltouunin välistä ja ei piippaa kolmea kertaa sammuessaan.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Noniin, pakkohan se oli sitten räpsäistä heti kuva tuosta Haileasta kun sain sen kotia raahattua. Molempien tuntien käyttökokemuksella olen tyytyväinen :mrgreen: , eli kuten Micke totesikin niin aika tulee näyttämään onko tällainen hyvä ostos vai ei. Värisävystä tykkään todella, hyvä puhtaan valkoinen. Vielä kun löytäisi sen muutossa kadonneen taustakin altaaseen, niin ei tarvitsisi seinää katsella...
Liitteet
317 ja uusi Hailea.JPG
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Malys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1413
Liittynyt: 12:02, 23.06.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Malys »

Minä en ole nyt oikein kuvista (tai tekstistä) ymmärtänyt, että millä tavoin tuo pysyy kehysaltaan päällä, kiinnitetäänkö jalat millä tavalla kehykseen ja onko tuossa jotain rajaa sen suhteen, että kuinka leveä kehys saa enimmillään olla? Tuon suuntaista valaisinta olen himoinnut 250 litraiseen kohtalaisen paksukehyksiseen altaaseen, mutta asentaminen mietityttää kun en välttämättä halua kattoon laittaa kiinni.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
Idefix
Member
Member
Viestit: 346
Liittynyt: 21:48, 09.01.2006
Paikkakunta: Espoo

Re: Hailean valaisimet

Viesti Kirjoittaja Idefix »

Up :roll:
Idefix kirjoitti:Onko noissa valaisimissa jokaiselle putkelle oma kaareva heijastin vai vain suora kiiltävä levy putkien takana?
Elämä on kuin pokeri, jos ei ole paria niin täytyy olla hyvä käsi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”