Ihan pimeiden bileiden kuvat ovat nähtävissä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

saurama
Valopää
Valopää

Ihan pimeiden bileiden kuvat ovat nähtävissä

Viesti Kirjoittaja saurama »

Ihan pimeet ja tosi cool bileet olivat ehdoton menestys. Vaikka asiaa oli jo valmisteltu Taiteiden yössä ja koemukilliset kuumaa mehua käytiinkin hörppäämässä käyttämässämme ”juhlasalissa”, tämäkin akvaristibile suunniteltiin yksityiskohdiltaan tuttuun tapaan jossain sulan juuston lomassa ja saimme kutsun Aqua-Webiin näkyville. Aika moni koitti tätä ”kyllä sä mulle voisit kertoa, mihin me ollaan menossa”. Monta muutakin kyselyä tuli, eli saimme jengiltä oikeasti päät ihan sekaisin. Loistavaa salailua ja informaation panttaamista siis. Tätä tullaan harrastamaan jatkossakin :mrgreen:

Katin ja Alixin johdatukseen kerääntyi loistava määrä porukkaa. Kuulemma lauttamaksu oli maksettu 26 ihmisestä ja ties kuinka moni yritti vielä pummillakin... Vieraiden ja emäntien huristaessa dieselin säestämänä kohti saarta pistimme Aquadon kanssa valokalustoa päälle. Kun tusinasta ulkotulesta oli saatu viimeisetkin sytytettyä totesimme niiden savuttavan ihan liikaa (luola oli jo täynnä savua) ja sammutimme kaikki paria lukuunottamatta. Onneksi mukana oli satakunta kynttilää varmuusvälineinä.

Vaikka pääjoukko toikin vielä lisää kynttilöitä ja ulkotulia (joita emme voineet käyttää) jäi valo sen verran hämäräksi, että tunnelmaa piisasi. Kaiken muun paitsi valokuvaamisen suhteen. Salamallahan minä en suostu fiilistä pilaamaan vaan otin sitten heiluvista ihmisistä kuvia sekunnin-parin valotusajoilla (F2,8, ISO1600) ja tietenkin käsivaralta. Siltä ne kyllä näyttävätkin, ”tunnelmallisilta”.

http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pimeetbileet/

Ilta edistyi ja ulkona valo väheni. Tapasimme muutamia saaren alkuperäisasukkaita (pienä vihreitä, sukupuolesta on ole varma, mutta varmaan ainakin osa oli miespuolisia). Väkeä kävi lipeilemässä lähellä olevan ankkalammikon reunalla eikä edes ensimmäisestä akrobatiasta viisastunut vaan piti sitten lähteä hakemaan vesihernettä nenään apujoukkojen turvin. Hulluja nuo akvaristit. Itse en tapahtumaa nähnyt, mutta kuulemma myös ikkunaa erehdyttiin pitämään ovena ja kynnyksen korkeus yllättikin tilasta ulos pyrkivän. No, näitä käy – ja mitkäs bileet ne olisivat ellei kävisi. Jutut olivat kosteita ja lämpimiä ja väki tuntui viihtyvän.

Ruokaa oli ainakin varautuneilla normaaliin tapaan ihan liikaa. Osa väestä ei kuitenkaan ole näköjään vielä oppinut varautumaan eväsretkelle ja heille voinkin suositella Viisikon tai parin lukemista matkaoppaaksi. Vaan ei siellä kukaan verensokerin laskuun tuupertunut, muita hoiperteluja oli kyllä. Varmaan lasittomista ikkunoista veti puuskittain tai jotain.

Vaikka muutama ihminen livistikin jo puolenyön lautalla, suurin osa hyppäsi yhdeltä liikkeelle. Iso osa jatkoi vielä soittoruokala-DTM:n tanssitahtien sykkeeseen. Värikäs kanta-asiakaskunta sai selvästi osalta pään pyörälle, mutta äkkiähän tätä puolta maailmasta vähemmän nähneet menoon tottuivat. Nykyisen yleisen ravintolakäytännön mukaan tuollaisessa tilassa ei saa kuvata, illan viimeisistä tunneista ei siis ole enää todistusaineistoa. Ehkä se on vain hyvä.

Vaan kiitokset niin hienoille vieraille (ilman hyviä tyyppejä ei ole hyviä bileitä) kuin päätään raapineelle ”Kaikkea päätöntä pääkaupunkiseudun akvaristeille järjestävät” –väelle. Mitäköhän ideoita seuraava fondue-ilta tuo tullessaan...

Post Skraapum. Alixin ja Yannan kuvia tuossa ei vielä ole. Niitä varmaan sorkitaan perään sitten myöhemmin.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
Jaani
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Oikein kivoja ja tunnelmallisia kuvia. Noilla tavoittaa aika hyvin sen fiiliksen, mikä siellä luolassa oli. Lisäkuvia odotellaan :)

-Jaani-
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Alä lyö enää! :mrgreen: Lupaan että saat muistikortin mitä pikimmiten!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Seuraa perinteinen kysymys; Kuka on kuka?

Mukavan sameista kuvista en tunnistanut kuin Rääkyn ja Waltterin :D
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
saurama
Valopää
Valopää

Kuvat kertovat varsin tarkasti illan tunnelman, pehmeitä valoja ja ihan sumeita tyyppejä ;) . Minä en ole vielä missään kuvassa, mutta Alix uhkasi sulloa muistikorttinsa illalla minulle. Jäämme siis pelkäämään pahinta.
Samu Saurama
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Nassuni oli jo kutsussakin, joten sitä en voine salailla :mrgreen: http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pim ... ltered.htm

Vasta A-W:hen liittynyt ukonpuolikas Ragnar (=kolmas paikalla ollut Juha) virnistää vieressäni hassusti. Hänen kädessään rutistuu mukanaolleeseen kaakaoon tuleva toffeelisä.
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Ihan pimeiden bileiden kuvat ovat nähtävissä

Viesti Kirjoittaja Kati »

saurama kirjoitti:Mitäköhän ideoita seuraava fondue-ilta tuo tullessaan...
Hyj. Ei juustoo, jooko?

Hyvejä kuveja, mutta musta ei ole kyllä yhtään varmaan lajinmääritykseen riittävää kuvaa (ts. silmät on sumeat joka kuvassa, eikä eväätkään näy), mutta tässä ja tässä olen tuo battery-tölkkiä puristava lintu tai kala (elikäs kana tahi lahna :mrgreen:).

Kati

PS. Nyt se on muuten todistettu: mulla on elämä. Vietin kokonaisen lauantain poissa AW:sta!

PPS. Mitä hvettiä - mulla on neljä tähtee?!
Tuire
Junior Member
Junior Member

Bileet

Viesti Kirjoittaja Tuire »

Oli hyvät kemut juu. Kiitoksia järjestäneelle poppoolle aktiivisuudesta. Tätä lisää! Ja itsehän nojailen tuossa tokavikassa kuvassa käsi leuan alla, alkoi nukkumaanmenoaika lähestyä... :mrgreen:

Tuire
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Herranen aika, teillähän näyttää olleen hauskaa. Onneksi en flunssanpoikaseni kanssa uskaltanut tulla viettämään ulkoilmailua, eihän viikonloppuisin saa olla kivaa ;)

Olisin voinut saada vaikka minkämoiset hymytraumat tuosta :mrgreen:

Pidetäänkös seuraavat sisätiloissa niin että tämä nynnykin uskaltautuu mukaan?
aquado
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquado »

Ja minä kun yritin koko illan ottaa huikkaa vain, kun kukaan ei katso. Välillä piti loihtia mukiin lisää nestettä, ettei pinnan vaeltuminenkaan pääsisi minua paljastamaan. Vaan niin vain vilkasliikkeinen valokuvaaja sai taas toimeni taltioitua. Syyllinen, tunnustan.
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Minä en näytä missään kuvassa selvältä. :? Mutta jotenkuten tunnistan itseni tästä väärin asennetusta valomiekasta.

http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pim ... ltered.htm

Ja tässä parvessa olen tuo eniten oikealle suuntautunut.

Pitäisi opetella muuttamaan nuo hirmuiset osoitelitaniat parempaan muotoon, mutta olkoon nyt tämän kerran.
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

jartzu65 kirjoitti:Seuraa perinteinen kysymys; Kuka on kuka?

Mukavan sameista kuvista en tunnistanut kuin Rääkyn ja Waltterin :D
No joo-o. 8O

http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pim ... ltered.htm (Kaikki kantoivat pullonsa tuohon mun eteeni.)

Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Hmm, yllätys, tällä kertaa kuvat kelpasivat minulle [;)] Lopetus ainakin oli tunnelmallinen, oikeasti kaunis kuva kurjasta hetkestä mutta minä pidän siitä kuvasta eniten.

(olisiko koska naama ei näy :mrgreen: )
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Silakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Silakka »

Oli kyllä hauskat pippalot, onneksi tuli lähdettyä mukaan, vaikkakin pikkasen extempore, ainoat ihmiset ketä tunsin oli Samu ja Jusa... :)

Me oltiin Jusan kanssa niitä erittäin huonosti varustautuneita, kiitoksen Samulle ja Aquadolle niistä muruista!
jartzu65 kirjoitti: Seuraa perinteinen kysymys; Kuka on kuka?
Mä oon ainakin tässä :

Oliks Juhia vain kolme? Mä kun luulin että meitä oli enemmänkin.. :)

Jossain toisessa keskustelussa annoin harhaan johtavia tietoja siitä, että 100% paikalla olleista merivesiharrastajista oli nimeltään Juha ja teekkareita, koska unohdin että Minttuhan kuuluu myös nykyään jengiin :D

No niin, mutta pitänee varmaan tulla seuraaviinkin bileisiin!
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

En voi olla kiinnittämättä huomiota moderaattorikolleegani kuviin. Kertooko tämä kuvaajan mieltymyksistä :mrgreen:
saurama
Valopää
Valopää

Rääkky kirjoitti:En voi olla kiinnittämättä huomiota moderaattorikolleegani kuviin. Kertooko tämä kuvaajan mieltymyksistä :mrgreen:
No mutta kuin kaikki muut moderaattorit istuivat niin tiukasti aloillaan, ettei heistä saanut tuon henkisiä lajityyppiä hyvin kuvaavia otoksia :mrgreen:
Samu Saurama
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

saurama kirjoitti:
Rääkky kirjoitti:En voi olla kiinnittämättä huomiota moderaattorikolleegani kuviin. Kertooko tämä kuvaajan mieltymyksistä :mrgreen:
No mutta kuin kaikki muut moderaattorit istuivat niin tiukasti aloillaan, ettei heistä saanut tuon henkisiä lajityyppiä hyvin kuvaavia otoksia :mrgreen:
Kun ottaa huomioon illan jatkopaikan en yhtään ihmettele että kollegani oli erehtynyt luulemaan että kuvissa olisi jotain kosteiden bileiden aiheuttamaa hämmennystä kuvaajan mielentilassa. Siinähän nyt ei ole mitään uutta että ylläpito kääntää muille selkänsä tai jopa näyttää heille [sensuroitu].

Aluksi kyllä luulin että eräs naispuolinen akvaristiystäväni olisi päässyt kameran puikkoihin. Toisaalta ajatus hänestä ja jostain noinkin teknisestä vempeleestä ei kovinkaan pitkään muhinut mielessäni.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Lisää kuvia! Tahtoo nyt! *tömistää jalkaa*
saurama
Valopää
Valopää

Sateenkaari02 kirjoitti:Lisää kuvia! Tahtoo nyt! *tömistää jalkaa*
Aaaaa... Suorituspaineita, aaa... Joojoo, jahka.
Samu Saurama
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Pallokala kirjoitti:Hmm, yllätys, tällä kertaa kuvat kelpasivat minulle [;)] Lopetus ainakin oli tunnelmallinen, oikeasti kaunis kuva kurjasta hetkestä mutta minä pidän siitä kuvasta eniten.

(olisiko koska naama ei näy :mrgreen: )
Hieno kuva, vaikka olen itsekin siinä. Ja jopa naama näkyy mitenkuten.

Mika
saurama
Valopää
Valopää

No nii. Eikä kestänyt kuin kauan. Muistaako kukaan enää koko bileitä :mrgreen: ? Eli kannattaako niitä lisäkuvia edes laittaa näkyville...

Joojoo, käykää katsomassa, kakkosgalleria on suunnalla http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pimeetbileet2. Noista kuvista saa jo vähän selvääkin. Tangjuu Alix, nyt tiedämme oikeasti ketä oli paikallakin. Vai onkohan se kuitenkaan erityisen hyvä asia... Minut voi muuten bongata esim. peräosa kohti kameraa tästä.
Samu Saurama
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Tätä tyyppiä en muistakaan tavanneeni, harmi, on selvää prinssiainesta. :mrgreen:

http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pim ... G_0042.htm
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minä... : http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pim ... G_0016.htm

Tämän takia inhoan kameroita. Aina joku kutsuu nimeltä ja kun onneton katsot niin välähtää.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
emys
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja emys »

Minut löytää tästä kuvasta. Olen tuo ruskeapaitainen jolla on pitkät hiukset.
Viisaat oppivat muiden erehdyksistä,
hölmöt vain omistaan.
Ville K.
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS ry, HAS ry ja Ciklidistit ry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville K. »

Voisin liittää tämän kuvan ansioluettelooni http://www.kolumbus.fi/samu.saurama/pim ... G_0034.htm
Ville Kivisalmi
email: ville.kivisalmi@aseptolog.fi
internet: http://www.aseptolog.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”