Millaisella kokoonpanolla ja millaisissa altaissa teillä on rusokirjoahvenia?
Onko pariskunta parempi kuin haaremi? Olen myös käsittänyt, että rusoja voi pitää myös pienenä parvena (uroksia ja naaraita). Kokemuksia?
Onko näitä nähty jossain lähiaikoina? Lahdessa ei ainakaan ole, yhteen liikkeeseen voisivat ehkä tilata myöhemmin.
Suunnittelen kaloja tällaiseen akvaan:
200 ltr, pohjan mitat 100cm x 50 cm
Tosi hienoa hiekkaa, paljon kasveja ja muutama luola. Tällä hetkellä siellä ui jo sitruunatetroja, intiaanisulkia, pieni parvi monnisia. Lämpö 26-27, nitriitti 0, nitraatti n.10, ph 6,8-7, vesi on pehmeää.
Suositteletko mielummin jotain muuta affenta? Toivomukset: ei lisäänny riesaksi asti, ei aivan mahdottomasti revi kasveja, mahtuu hyvin akvaan. Mukava olisi, jos lajia voisi pitää samassa akvassa enemmän kuin yhden pariskunnan.
Rusokirjoahveniesi kaverit, allas ja tavat?
Valvoja: Moderaattorit
-
vallumaarit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Rusokirjoahveniesi kaverit, allas ja tavat?
Niistä ei meinaa erottaa sukupuolia helpolla, siksi jotkut myyjät suosittelevat ottamaan jopa 4-6 aluksi, jotta löytyisi kutupari/pareja niistä.
Muutenhan se on ihana, koominen ja kiltti kala. Joskus vähän uhittelee, mutta ei saa juurikaan suurta harmia aikaiseksi.
Pareittainkin voi tulla ajojahtia. Arpapeliä on aika pitkälti kuka kellekin kelpaa.
Mulla on sopuisa pari (toivottavasti) 240 L:ssa safiiritetrojen, inkkareiden, rasboroiden, piikkisilmien ja monnisten kanssa.
Eivät ole kuteneet ollenkaan.
Sukupuolisotkuja seuraavassa ketjussa:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... u#p6810892" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutenhan se on ihana, koominen ja kiltti kala. Joskus vähän uhittelee, mutta ei saa juurikaan suurta harmia aikaiseksi.
Pareittainkin voi tulla ajojahtia. Arpapeliä on aika pitkälti kuka kellekin kelpaa.
Mulla on sopuisa pari (toivottavasti) 240 L:ssa safiiritetrojen, inkkareiden, rasboroiden, piikkisilmien ja monnisten kanssa.
Eivät ole kuteneet ollenkaan.
Sukupuolisotkuja seuraavassa ketjussa:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... u#p6810892" onclick="window.open(this.href);return false;