Akvaario Saksasta? Tre

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

darni
Junior Member
Junior Member

Akvaario Saksasta? Tre

Viesti Kirjoittaja darni »

Hei

Olen luvannut ostaa pojalleni (ehkä itsellenikin :) akvaarion, koska toinen poikani on allerginen karvaisille eläimille. Mitä olen tätä palstaa lueskellut ja akvaarioiden hintoja web-kaupoista tarkastellut, niin tuollainen 240-300 litrainen akvaario on halvin Saksassa (jalustalla), ehkä jopa tuollainen. Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:
BioPlast BasicLine Munich 120
ja
Juwel Rio 240 BLACK

Onko kummastakaan kokemuksia? Ainoa mikä hirvittää on postikulujen suuruus Saksasta kun tilaa akvaarion, siksi kysynkin onko täällä ketään joka olisi akvaariota tilaamassa syyskuun lopulla tai lokakuun alussa Tampereen seudulta? Saisi vähän karsittua kuluja.

Tarkoitus olisi tilata myös ehkä Eheimin 2028 pumppu tuolta.

Onko järkeä tilata akvaario saksasta? Vaiko pelkkä pumppu. Miten te tekisitte. Ja jos tilaan nämä saksasta, niin onko jotain muuta mikä kannattaa samalla tilata sieltä. Rahaa on lapsiperheessä vähän, joten ei halpa hintakaan ole pahitteeksi. Itse en ala mitään tekemään ja hellasäröä ei saa syntyä :)

Terveisin,
Jani Jämsen
tuleva akvaarion omistaja?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Tiedustele nyt kuitenkin paikallisista lasiliikkeistä tekevätkö ja millä hinnalla saisit kotiin tuotuna.
Jos tuollainen ulkomailta ostettu hajoaa tai vuotaa, niin takuupuoli tulee mahdollisesti hyvinkin hintavaksi tai vähintään hankalaksi.
Toki kotimainen maksaa, mutta jos hintaan saa vuoden, parin takuun, niin ...
Sitten ovat vielä käytetyt!
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
darni
Junior Member
Junior Member

Tätä itsekin mietin, että jos akvaarion ostaisi Tampereelta, kyllä se autolla saadaan kotiin tuotua, se ei ole ongelma. Mutta ilmeisestikin suodatin kannattaa tilata saksasta? Mitä muuta sieltä? Täytyy käydä kiertelemässä noita Tampereen alueen liikkeitä ensiviikolla. Uutta olen ostamassa, niin saa ainakin takuun.
jorge13
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

noin kuukausi sitten kyselin Tampereelta altaiden hintoja liikkeistä ja halvimmat oli 300 l n. 220 eur, 400 l n. 300 euroa ja 450 l n. 350 euroa.
Akvaariot on kehyksellisiä.
Olen itsekin osto aikeissa.
Ruotsistakin voisi lähteä hakeen, mutta itsellä ei ole sellaista autoa, johonka allas mahtuisi. Ja täytyyhän matkakulut laskea mukaan altaan hintaan, jos pelkästään allasta lähtee hakeen.
Loma-/työmatkat on sitten asia erikseen.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Saksasta saa suodattimia huomattavastikin halvemmalla, mutta, mutta vastuukysymykset on sitten hoidettava myyjän kanssa ellei laitteen mukana tule kansainvälistä takuuta, jossa Suomi on erikseen mainittu.

Muutoin takuun kanssa tulee hankaluuksia. Suomalainen maahantuoja ei tunne tuollaisiin laitteisiin mitään mielenkiintoa, ellei siitä ole takuulapussa siis erillistä mainintaa. Voi siis halpa tulla kalliiksi.

Itse olen vannoutunut mattosuodattimen käyttäjä ja siihen pienet pumput eivät Suomestakaan ostettuina kovin arvokkaita ole (20 - 50 euroa noin suurinpiirtein) ja suomalainen takuu on mukana.). Jää pönttösuodattimen hinta pois ja se on massoineen vahintään muutamn kertaa suodatimatton ja pumpun hinta

Sitten tulee lisäksi hoidon helppous; mattoa kun ei puhdistella mitenkään vuosikausiin.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-anne-
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaario saksasta? TRE

Viesti Kirjoittaja -anne- »

darni kirjoitti:Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:
BioPlast BasicLine Munich 120
ja
Juwel Rio 240 BLACK
?
Suomessa tuota RIO 240 -pakettia on myyty n.430 eurolla. Siinä mukana tulevaan suodattimeen tarkoitettuja vaahtomuovi"spongeja" on Suomesta hankala löytää ja ovat tosi kalliita.
Aktiivihiilisieni maksaa täällä reilut 20 euroa (Saksassa n. 8e), ja valmistaja suosittelee, että se vaihdetaan kuukausittain. Lisäksi suodattimessa on kaksi muuta vaahtomuovisientä, jotka on vaihdettava 3-6 kk:n välein. Nekin maksavat hivenen alle 10 e kappaleelta Suomessa.
darni
Junior Member
Junior Member

>Suomessa tuota RIO 240 -pakettia on myyty n.430 eurolla.

Ei pahan hintainen ollenkaan jos tuohon rahaan saa Suomesta, pitääkin käydä Tampereella kyselemässä että myykö kukaan? Kellään mitään pahaa sanomista kyseisestä vempeleestä. Aikomus olisi ostaa siihen ulkosuodatin tilalle. Vaiko onko jotain muuta vaihtoehtoa jota saisi kohtuuhintaan Suomesta, akvaario tulee olohuoneeseen, joten sen pitää olla nätti myös muihin kalusteisiin nähden, ja väreistä sen verran, että ne rajottuvat:
kirsikka,ruusupuu,musta tai hopea. Nämä siksi että näitä löytyy huoneesta, enkä halua muita värejä enää sotkemaan.

Mitenkäs onko kellään kokemusta/hintatietoa/saatavuutta tälle :
BioPlast BasicLine Munich 120, sekään ei ole hullumman näköinen. Hieman edukkaampi, koska mukaan ei tule kuin jalustakaappi.

Itsekin tuota mattosuodatusta mietin, mutta se ei vain jostain syystä ole minun mieleeni (olen perfektionisti), se vaan häiritsisi minua siellä laatikossa (vaikka ei näkyisi:).

Kaiken näköistä vinkkiä otetaan vastaan. Esim, mikä sisäsuodatin kaveriksi Eheimin ulkosuodattimelle (ProII 2028). Akvaarion koko saa olla maksimissaan 121cm ja syvyyttä saa olla 55cm.. korkeudella on vain katto rajana :D

-Jani
darni
Junior Member
Junior Member

BioPlast Exklusive combination Munich 120

Mitäs eroa tällä on tuohon basic malliin? En äkkiseltään huomaa mitään?
Pizku
Maskotti
Maskotti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pizku »

-anne- kirjoitti:Aktiivihiilisieni maksaa täällä reilut 20 euroa (Saksassa n. 8e), ja valmistaja suosittelee, että se vaihdetaan kuukausittain. .
Eikös aktiivihiiltä käytetä vain ja ainoastaan silloin, kun halutaan poistaa lääkejäämiä tms. akvaariosta, vai olenko ihan pihalla?
-anne-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -anne- »

Pizku kirjoitti:
-anne- kirjoitti:Aktiivihiilisieni maksaa täällä reilut 20 euroa (Saksassa n. 8e), ja valmistaja suosittelee, että se vaihdetaan kuukausittain. .
Eikös aktiivihiiltä käytetä vain ja ainoastaan silloin, kun halutaan poistaa lääkejäämiä tms. akvaariosta, vai olenko ihan pihalla?
jaa-a, ainakin Juwelin suodattimeen tuollainen "active carbon sponge" kuuluu vakiona ainakin käyttö- ja kokoamisohjeen mukaan.
Ohessa lainaus valmistajalta:
" The active carbon sponge cleans the water of all chemical impurities by absorbing them in its active carbon. Consequently, these chemcial impurities will not effect the bacteria".
darni
Junior Member
Junior Member

jorge13 kirjoitti:noin kuukausi sitten kyselin Tampereelta altaiden hintoja liikkeistä ja halvimmat oli 300 l n. 220 eur, 400 l n. 300 euroa ja 450 l n. 350 euroa.
Akvaariot on kehyksellisiä.
Olen itsekin osto aikeissa.
Kävitkö esim Faunattaren liikkeessä Pirkkalassa? Ajattelin siellä poiketa huomenna, käyn myös keskustassa aamulla, niin ajattelin käydä kaikki keskustan liikkeet läpi myös, eikun kynä ja paperia mukaan, niin voi kirjottaa kaikilta tarjouksia ylös :D Kehykset kyllä häiritsee ehkä hiukan mutta jos tuota Juwelia löytys jostain.. Noh huomennahan sen näkee...

Oletko jo itse päättänyt mistä altaan ostat? Mulla on vähän kahden vaiheilla tuo Saksa vai Suomi, riippuu myös mitä meinaan ostaa. Täytyy nyt päättää ostanko jalustakaapilla vai ihan vaan jaloilla, vai mitä meinaan. Ja että ostanko tuon Juwelin vai minkä.
jorge13
Junior Member
Junior Member

Lielahden eläinkaupassa voisi olla Juwelin kokonaisuuksia.
Tosta merkistä en nyt ole ihan varma, mutta allaskokonaisuuksia allaskaappeineen siellä oli.
Tuolta Aleksanterinkadun liikkeestä saa edullisesti tekniikkaa ostettua. Yhden ulkosuodattimen olen sieltä ostanut, ja sen hinta oli ainakin kohdallaan. Voihan sieltäkin kysy Juwelista.
Oman altaan osto tulee kohta kyseeseen, kunhan olohuoneen tapetointihommat on saatu tehtyä. Vanha 150 l allas tuli just nyt iltapäivästä siirrettyä lastenhuoneeseen rempan ja uuden isomman tieltä.
Luultavasti hommaan Tampereelta oman altaani. Käytettyäkin olen katsellut, mutta ei ole ollut oikein sopivaa tarjolla. Ja uusi on aina uusi.
darni
Junior Member
Junior Member

jorge13 kirjoitti:Lielahden eläinkaupassa voisi olla Juwelin kokonaisuuksia.
Tosta merkistä en nyt ole ihan varma, mutta allaskokonaisuuksia allaskaappeineen siellä oli.
Tuolta Aleksanterinkadun liikkeestä saa edullisesti tekniikkaa ostettua. Yhden ulkosuodattimen olen sieltä ostanut, ja sen hinta oli ainakin kohdallaan. Voihan sieltäkin kysy Juwelista.
Ja uusi on aina uusi.
Käynkin huomenna katsastamassa tuon Lielahden ja keskustan liikkeet, sekä Pirkkalasta Faunattaren. Katsotaan mitä sieltä löytyy, tilaa tosiaan ei ole paljon, vain 120cm leveyttä ja syvyyttä 55cm, sen kokoinen on alue mihin allas mahtuu, onneksi on töpselit seinässä sopivasti siinä kohdassa.
Jason666
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jason666 »

Sanosimpa että kattelisin käytetyn altaan ja tilaisin suodattimen saksasta. Suodattimet ja muut pienemmät laitteet tulee edullisiksi saksata tilattuna mutta koko akvaario on painonsa puoesta sellanen ett postit tosissaan maksaa.
loude
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loude »

Oletko koskaan tutkinut hintoja esim Tallinnassa? Toin kantamalla 112 litraisen, todella siistin kokolasiakvaarion. Hintaa oli noin 40 euroa, eikä tullimaksuja tullut.

m.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

darni kirjoitti: Käynkin huomenna katsastamassa tuon Lielahden ja keskustan liikkeet, sekä Pirkkalasta Faunattaren. Katsotaan mitä sieltä löytyy, tilaa tosiaan ei ole paljon, vain 120cm leveyttä ja syvyyttä 55cm, sen kokoinen on alue mihin allas mahtuu, onneksi on töpselit seinässä sopivasti siinä kohdassa.
Kannattaa Faunattaressa käydessä poiketa samalla myös Lemmikkijutussa Citymarketissa (ihan vieressä). Kävimme siellä tutustumassa eilen. Liike tuo maahan kiinalaisia akvaarioita. Hienon näköisiä, pyöreäkulmaisia. Altaisiin kuuluu myös alakaappi ja useimpiin vissiin myös valokansi. Lisäksi myynnissä on kiinalaisia "Eheim-kopioita", joista kiinnostavin oli isoin ulkosuodatinmalli, johon mahtuu sisään peräti 12-13 litraa massoja!
darni
Junior Member
Junior Member

Eipä ole Tallinnassa tullut käytyä, kun ei ole passia hommattuna vieläkään :D Mutta kävinpähän nyt tänään kiertelemässä noita Tampereen liikkeitä, ei jessus mitä hintoja. Juwel Rio 240 634e, ei paljoa naurattanut, viime kesänä olivat myyneet 430e tarjouksessa, mikä olisi ollut sille sopiva hinta kun se on Saksassa alle 400e. Ja nämä suomalaiset metallireunakammotukset voi unohtaa samantien, on niin hirveitä. Taidan kallistua kyllä tuohon Juwelin johonkin malliin ja tilaan sen Saksasta. Jos joku on tilaamassa Tampereen seudulta, niin vois tehdä kimppatilauksen. Mutta kyllä sen yksinkin tilaan. Katselin suodattimien hintoja, niin melkein leuka tipahti kun eheim 2028 maksoi "vain" 350e Reporangassa. 159.98e on halvin mitä itse olen netissä nähnyt. Noh on tässä vielä pari viikkoa tilaushetkeen. Käytettyä en osta. Juwelit oli ainakin tyylikkäitä kun ne näki nyt ihan livenä, taitaa vaaka kallistua joko Rio 180 tai Vision 180 malliin, se Rio 240 oli aikas valtavan kokonen kun pääsi näkemään livenä :)
Jukka
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tilasimme akvaariot Saksasta kimpassa toisen tämän foorumin käyttäjän kanssa. Altaat ovat 360l ja 432l, lähetyskulut olivat yhteensä 140€ kotiinkannettuna. 360l allas maksoi sen 140€ + 70€ ja on erittäin hyvin valmistettu.
Toimitusaika oli pitkä (molempiin akvaarioihin porattiin reikiä), mutta kannatti odottaa. Kun joskus kaipaan uutta allasta, tulee sekin Saksasta.
darni
Junior Member
Junior Member

skare kirjoitti: Kannattaa Faunattaressa käydessä poiketa samalla myös Lemmikkijutussa Citymarketissa (ihan vieressä). Kävimme siellä tutustumassa eilen. Liike tuo maahan kiinalaisia akvaarioita. Hienon näköisiä, pyöreäkulmaisia. Altaisiin kuuluu myös alakaappi ja useimpiin vissiin myös valokansi. Lisäksi myynnissä on kiinalaisia "Eheim-kopioita", joista kiinnostavin oli isoin ulkosuodatinmalli, johon mahtuu sisään peräti 12-13 litraa massoja!
No eikun takas Pirkkalaan :D Ei tullu tuolla Lemmikkijutussa käytyä! Täytyy käydä tsekkaamassa se paikka vielä. Ei hirveesti nappais tilata saksasta postikulujen takia.
darni
Junior Member
Junior Member

Kävin sitten Lemmikkijutussa ja vaikutti aika mielenkiintoiselta se CM-1000 paketti. Mukana ulkosuodatin sun muut tarvittavat härpäkkeet. Pitääkin tänään miettiä, jos sellaisen ostaisi. Onko kellään kokemusta Resun akvaarioista. Kyseessä siis Resun CM-1000 kokonaisuus, myös se joka tänään haki isoimman mallin, jos tätä lukee, niin voi vastata kokemuksia :D
jorge13
Junior Member
Junior Member

se kiinanalainen paketti oli ihan komeen näköinen. Hieman mietityttää pyöreäkulmaisuus. Kuinka sen saa pidettyä puhtaana ja eikös pyöreä lasi vääristä hiukan?

Jukka
Mistä ja milloinka tilasitte altaat saksasta?
Nyt kun olen katsellut saksan hintoja, AquaristikShopista 360 l 10 mm lasilla 199,50 euroa plus lähetyskulut päälle.

Saksasta tilaaminen kimpassa kyllä houkuttelisi, täytyisi ensin vain saada selville kaikki kulut. Samallahan siinä tulisi kaikkea muuta pientä tarpeellista.
sabri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sabri »

Minä olen ostanut kaksi mp-akvaariokokonaisuutta Coral-Aquariumista ja mielestäni suht edukkaaseen hintaan. Kävitkös sielä kyselemässä hintoja? Tuo mp-akvaariokokonaisuushan sisältää myös kaapiston ja valokannen (putketkin sisältyi hintaan) ja on mielestäni siistin näköinen.
Naura ittelles ennenku muut kerkiää!
darni
Junior Member
Junior Member

sabri kirjoitti:Minä olen ostanut kaksi mp-akvaariokokonaisuutta Coral-Aquariumista ja mielestäni suht edukkaaseen hintaan. Kävitkös sielä kyselemässä hintoja? Tuo mp-akvaariokokonaisuushan sisältää myös kaapiston ja valokannen (putketkin sisältyi hintaan) ja on mielestäni siistin näköinen.
Olivathan altaat kokolasia, ilman niitä kammotushopeareunoja? Eli ei Giantin valmistama.
darni
Junior Member
Junior Member

jorge13 kirjoitti:Nyt kun olen katsellut saksan hintoja, AquaristikShopista 360 l 10 mm lasilla 199,50 euroa plus lähetyskulut päälle.

Saksasta tilaaminen kimpassa kyllä houkuttelisi, täytyisi ensin vain saada selville kaikki kulut. Samallahan siinä tulisi kaikkea muuta pientä tarpeellista.
Aquaristic.netissä tuo sama allas on 185.98e, eli vielä halvempi. Siellä moni muukin tuote on huomattavasti halvempi. Olen saanut nyt muutamasta akvaariosta tarjouksen (Juwel Rio 240 ja Rusen CM-1000) molemmat ovat juuri budjetin yläpuolella. Mietintämyssy on päässä. Ei tuolta saksastakaan halvemmalla taida saada postikuluineen toimivaa kokonaisuutta, tai sitten haikailen liian suurta :)
Jukka
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

jorge13 kirjoitti:Jukka
Mistä ja milloinka tilasitte altaat saksasta?
Nyt kun olen katsellut saksan hintoja, AquaristikShopista 360 l 10 mm lasilla 199,50 euroa plus lähetyskulut päälle.
Akvaariot tilattiin Aquaristic.net:istä joskus maaliskuun loppupuolella. Minun akvaarioni, 360l, on 120x60x50 (60 korkeus), 8mm lasia ja maksaa 140,60€ + lk.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”