Heips'
Voisiko joku kertoa, miten tunnistaa pikkuruisen sinirihmapoikasen sukupuoli?
Toisilla on enemmän mustia läiskiä, toiset on pienempiä, evät yms ovat ihan samannäköiset, kun lasin läpi tiirailee... pitääkö arvata?
Sinirihman sukupuoli
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Vaikeaa se on ennen kuin kalat alkavat olemaan sen kokoisia, että evistä tunnistaa. Pilkut eivät käsittääkseni kerro mitään, sillä minulla on ollut pilkullisia, kolmipilkullisia ja pilkuttomia, joissa kaikissa on ollut kumpaakin sukupuolta. Minä en ainakaan tiedä mitään varmaa tunnistus keinoa, ennen kuin ne ovat tuollaisia 4-5 senttisiä, sitten voi ruveta arvailemaan...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Juttuja sinirihmojen sukupuolien erottamisesta, ja sinirihmakaloista muutenkin...Zelda kirjoitti:Kertokaas sitten minullekin miten isomman sinirihman sukupuolen tunnistaa?
Altaassa polskii kolme komeaa yksilöä eikä sukupuolista tietoakaan
http://www.uta.fi/~sk63895/akvaario/sinirihmakala.html
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Skaren sivuilla oli hyvä kuvaus tunnistamisesta, mutta omien kalojeni pohjalta sanoisin sen verran, että koiraat eivät välttämättä ole naaraita pienempiä, sillä minulla kaikki naaraat ovat kooltaan pienempiä kuin koiraat, mutta naaraat ovat kuitenkin paksumpia. Mielestäni varmin tapa tunnistaa on tuo selkäevän terävyys/pyöreys.Zelda kirjoitti:Kertokaas sitten minullekin miten isomman sinirihman sukupuolen tunnistaa?