Tulisuusta tietävät?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akvariini_
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Tulisuusta tietävät?

Viesti Kirjoittaja akvariini_ »

Mimmonen tulisuu on luonteeltaan? Olen kuullut että ärhäkkä, mut repiikö kasveja? Entä miten tulisi toimeen n. 400-litraisessa akvassa timanttitetraparven, kahden avaimen ja kahden haarniskamonnin kanssa? Tulisko joidenkin noiden kanssa ongelmia? Riittääkö tila?

Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta.
Jallu2006
Junior Member
Junior Member

Re: Tulisuusta tietävät?

Viesti Kirjoittaja Jallu2006 »

Itsellä olleet kyllä ihan rauhallisia.Pullistelevat lähinnä keskenään ja antaneet muiden olla rauhassa. Kasveja nuo mun kalat eivät kyllä ikinä repineet mutta pohjaa saattavat joskus kaivella. Kyllä luulisin ainakin muutaman mahtuvan hyvinkin.
Askah
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Askah »

No tulisuusta ei suurempaa tietoa löydy, mutta liekkisuu viisikko löytyy. Ärhäköitä oikeastaan vain oman lajin edustajille. Ruoka-aikana jätetään kaikki rauhaan. Ei revi kasveja. Poikasten aikana pohjaan kaivellaan pieniä kuoppia, kuitenkin sellaisia, että ei ole kasvit lähteneet liikkeelle.

400 litraa riittää kyllä ihan helposti n. 15cm pitkäksi kasvavalle pariskunnalle. Ahvenet - yksilöitä, joten mitään 100% varmuutta ei tietenkään yhteensopivuudesta voi mennä sanomaan minkään lajin kanssa, mutta ongelmia saattaa tulla avainten kanssa, tai sitten ei. Itse uskaltaisin ainakin kokeilla :)
akvariini_
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja akvariini_ »

Kiitti teille jotka vastasitten. =) Ehkä mä sitten uskaltaudun hakemaan niit tulisuita. Jospas ne sit menis niiden avainten kanssa, jotka nekin viellä pieniä (n.6 cm) joten jos molemmat on pikkuisia nii tuntus et sit aikuisenakin menisivät ku tottuisivat toisiinsa.

Jep, taidan sit suunnata akva kauppaan. =)
Laureena
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Laureena »

Meillä tulisuut eivät ole välittäneet kasveista mitään. Kaksi tulisuuta tosin kiistelivät sen verran, että erotin ne suosiolla eri altaisiin. Toinen jahtasi omassa altaassaan punaista platyä jonkin aikaa, mutta on onneksi sen lopettanut. Toinen puolestaan ei voinut sietää partamonnista. Tämä riita ratkesi lopulta niin, että partamonni löytyi eräänä aamuna lattialta, eikä enää saatu häntä toipumaan. :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”