Kiitos vastauksista jo etukäteen

T: Roope
Valvoja: Moderaattorit
Muovinen tsi-katiska voisi toimia meripuolellakin. Ainakin makeassa vedessä hyvä apu nuoliaisia napatessa, haaviessa kun saattaa ihan vähän alkaa potuttamaanh u z k y kirjoitti:Onhan niitä ns. kalan/ravunloukkuja myynnissä,mutta ne eivät kaikille kaloille sovi,perus koralli-ahvenille yms. kylläkin...
Tätä konstia olen itsekin käyttänyt ja on ollut erittäin tehokas tapa. Pitää odottaa vähintään tunti siitä kun valot ovat sammuneet niin että kalat todella nukkuvat. Sen jälkeen valot päälle, odottelee n. 5 minuuttia että kalat alkavat tulla itse kivien koloista. Tässä vaiheessa ne ovat vielä sen verran tokkurassa että arimmatkin yksilöt voi ihan rauhassa noukkia haaviin. Ahvenaan en ole tämän tempun tehoa testannut, mutta hankalat välskärit ainakin saa näin narrattua erittäin helposti. Ja muutamaan muuhunkin kalaan on tullut onnistuneesti kokeiltua. Luulen että on yleensäkin aika vähän kaloja stressaava tapa.KatjaN kirjoitti:Parhaan kuulloinen neuvo on ollut yllättää kala yöunilta, eli yön pimeydessä sen veran valoja päälle, että näkee, kaksi haavia ja kivenkolosta hätistämiseen sopivä keppi aseena.