Ruoat kaloilleni

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
65HT
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Ruoat kaloilleni

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Akvaani tulossa seuraavat kalat:
Mustaneontetroja
Katinkultamonneja
Partamonni
Kirsikkabarbeja
Kuparimonnisia

Purkkiruoiksi olen ajatellut:
O.S.I. Freshwater flake (yleisruoka)
O.S.I Sinking Shrimp Pellets (monneille)

Onko ok yhdistelmä?
Pitäsikö olla vielä jotain muuta?

Kiitos. :D
- 213 -
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Re: Ruoat kaloilleni

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Näyttää ihan hyvältä, mutta kannattaa hommata noitten lisäksi myös pakastettuja ötököitä esim. pakastesurviaista, lisäksi noille katinkultamonneille ja partamonnille on hyvä tarjota eirillaisia vihanneksia esim. kesäkurpitsaa, pakastehernettä, salaattia, ynnämuuta tuoretta vihannesta.
65HT
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitos kommenteista. Lisätään ko. tuotteita listaan. :D
- 213 -
lii5a
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja lii5a »

Missä muodossa noita kesäkurpitsoita ja herneitä ja muita tuoreita vihanneksia kaloille tarjotaan? Kaikki lukemani kirjat käskevät ruokkia kaloja joskus purkkiruoan lisäksi tuoreilla vihanneksilla, mahdollisesti myös mm. katkaravuilla ja jopa jauhelihalla (joitakin kaloja vai kaikkia???), mutta yhdessäkään oppaassa ei ole ollut vinkkiä, miten noita ruokia kaloille annetaan. Tipautetaan vaan akvaan muutama pakasteherne tai kesäkurpitsan pätkä? 8O
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Pakasteherneen voi tiputtaa, se uppoaa. Mä oon halkaissut ne, ni on helpompi syödä. Kesäkurpitsa tarvitsee painon, muuten kelluu. Pikkulusikan varsi läpi ja laitetaan pohjalle, sillä pysyy.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Pakasteherneistä on hyvä ottaa se kuori pois ja tiputtaa akvaarioon pelkästään sisukset, kalat ei noita kuoria pysty syömään.
Jauhelihaa ei saa antaa kaloille koska se rasvottaa niitten maksan.
lii5a
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja lii5a »

miljoonakala84 kirjoitti:Pakasteherneistä on hyvä ottaa se kuori pois ja tiputtaa akvaarioon pelkästään sisukset, kalat ei noita kuoria pysty syömään.
Jauhelihaa ei saa antaa kaloille koska se rasvottaa niitten maksan.
No, minulle ei olisi tullut mieleenikään antaa kaloille jauhelihaa, enkä aio antaakaan - mutta jossain lukemassani kirjassa sitäkin suositeltiin. Itselleni tuli mieleen siitä ohjeesta, että kyse olisi varmaan sitten kohtalaisen isoista kaloista... (En muista missä kirjassa, olen lukenut niitä ainakin tusinan...)
marianne*
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marianne* »

Ite oon antanut joskus kalaa - hieman sormien välissä 'muussattuna'. Ehdottomasti siis pakastettua tai kypsennettyä kalaa ettei tule tauteja.
Pakasteseitiä esimerkiksi.
Räkmix-hakusanaksi niin löytyy palstalta hyviä vinkkejä miten kaloille valmistaa itse ruokaa. Maukkaampaa ja tuoreempaa (eli terveellisempää!) kuin jauhoista suurimmaksi osaksi valmistetut kaupan purkkiruoat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”