Olen muuttamassa vuoralle kämppään jonka me remontoimme ennen sitä (hyödymme tästä runsaasti!), mutta nyt tarvitsisin apuanne. Minulla on 600-litran akvaario, joka pitää saada taloon sisälle. Omakotitalo on ns. paritalo, vaan toisella puolella ei asu ketään -> varasto tilana meidän käytössämme ja siitä ehkä jossain vaiheessa rempataan sauna ja isommat pesutilat meille. Mutta tämä akvaario asia. Haaveilen että pistän akvaarion sinne toiselle puolelle (tulevaan pukuhuoneeseen), niin että siitä tulee ikkuna vain asunnon puolelle ja mahdollisesti joku pieni "ruokaluukku". Ongelmana on vain että miten markkinoin koko idean vuokranantajalleni? 600-litraisen kokoinen reikä keskellä olkkarin seinää ei varmaankaan ole joka vuokranantajan unelma - meidän jälkeen tulevia asukkaita ajatellen ainakaan. Lisäksi akvaario vaatii sen että lattiaa vahvistetaan. Vuokranantaja ei ole varsinaisesti akvaario ihmisiä, joten selityksenä ei kelvanne "akvaarioni tarvitsee rei'än seinään ja lattian vahvistuksen".
Toisaalta olen suunnitellut mm. toiseen pesuhuoneeseen ulkoota tulevan oven, josta saan mutakeleillä koirat pesuhuoneeseen sisään ja pestyä ilman että koko kämppä on mudassa. En tiedä ymmärtääkö vuokranantaja enempää lemmikeistä johtuvia oikkuja

, eli ideoita miten esitän asian hieno varaisesti vuokranantajalleni otetaan vastaan. Me emme maksa remonttia, vaikka suhteellisen vapaat kädet meillä onkin (ylimääräisiä kustannuksia pitää kumminkin välttää...).
Reikä seinässä olisi hyvä olla sellainen että sen saisi helposti piilotettua kummaltakin puolelta kun joskus muutamme pois. Ideoita materiaaliksi?
Ja olisihan se hauskaa että pukuhuonekkin olisi siisti, eli miten piilottaisin akvaarion muuten pukuhuoneessa niin että akvaarion hoito olisi helppoa? Pukuhuoneesta ei myöskään saa näkyä olkkariin... Akvaariota pitäisi myös olla helppo hoitaa. JA mikä tärkeintä haluan akvaarion ehdottomasti mukaani kun joskus muutamme pois, eli ei saa vaatia mitään hirveitä purku toimenpiteitä.
Olisiko jossain kuvia miten akvaario on laitettu "seinän sisään"?