Punapäätetrojen kutu

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Johannavee
Member
Member

Punapäätetrojen kutu

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Tänään hankin aivan uudet kalat uuteen akvaariooni. Pitkästä aikaa siis minulla taas on akvaario :) .

Akvaarion mukana tuli paljon kaloja, mutta möin ne pois lähes kaikki ja hankin mieleisemmät tilalle. Päädyin hankkimaan mm. 12 kpl punapäätetroja ja ne alkoivat heti kutea akvaariossa. Minulla on näitä ollut aiemmin, mutta koskaan eivät kuteneet. Ihania otuksia, taidan ostaa vielä muutaman lisäkalan parveen. Isossa akvaariossa parvi saisi olla suurempikin :)

Täällä kerrottiin että kudettaminen on kohtuullisen vaikeaa...olin käsittänyt aiemminkin että kutua ei helposti tule, mutta ilmeisesti meillä viihtyvät :D Ihanaa :D !
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Re: Punapäätetrojen kutu

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Kuinkahan pehmeetä sulla on tuo vesi? Mullakin oli parhaillaan yli 30 pyrstön parvi, mutta eivät tainneet kutea. Ainakaan siitä ei ole todisteita... :mrgreen:
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Johannavee
Member
Member

Mulla on ostettuna GH testi, ei vielä KH:ta ja täytyy myöntää, että en ole vielä testannut kovuutta [:I] . Suoraan kraanasta tullutta vettä, käytetty akvaario (myös ulkosuodatin tuli mukana eli ei tarvittu kypsytystä) ollut meillä reilun 2 viikkoa ja vesi vaihdettu kerran (50%). Vilkas ilta ja yö ollut kyllä tetroilla ja ovat syöneetkin vesivirrassa leijuvaa mätiä kunnolla :) Tosi hauskoja otuksia, harmittaa kun en kerralla raatsinut isompaa parvea ostaa. Litroja on 360.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Muistelen, että nuo kutevat paremmin pehmeässä vedessä, mutten nyt kyllä jaksa tarkistaakkaan. Harmittaa vieläkin, kun tuo oma parveni tuli syödyksi...
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Johannavee
Member
Member

Testasin tolla mun testillä ja GH näyttäis olevan 5. Ainakin sen testin mukaan :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”