Harvemmin käyttelen seran nitriveciä, mutta nyt avasin uuden pullon viileäkaapistani jonka olin syksyllä ostanut. Päiväys on johonkin 2010 eli tuoretta pitäis olla. Kun laitoin sitä mittaan, huomasin että siinä lillui harmaita "lastuja"runsaasti. Onko se normaalia? Ennen olen tursottanut pullosta suoraan altaaseen enkä moisia hitusia ole huomannut olevan. Ravistin kyllä hyvin. Uskaltaako sitä käyttää ?
Ja sitten ihan toinen juttu; Ostin pari viikoa sitten Haloex-vedenparannusainetta. Tohkeissani olin unohtanut pullon autoon, ja siellähän se oli sitten kaikkein kovimmat pakkaset eli on varmaan ollut jäässä. Onkohan se käyttökelpoista?
Vedenhoitoaineet pilalla?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Vedenhoitoaineet pilalla?
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Re: Vedenhoitoaineet pilalla?
Eikö kellään ole mitään sanottavaa?
Olisko jollain edes käytössä nyt Nitriveciä joka voisi kertoa miltä sen pitäisi näyttää, kuuluuko siinä olla "hiutaleita" vai onko tää jotenkin pilaantunutta?
Olisko jollain edes käytössä nyt Nitriveciä joka voisi kertoa miltä sen pitäisi näyttää, kuuluuko siinä olla "hiutaleita" vai onko tää jotenkin pilaantunutta?
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: -
Re: Vedenhoitoaineet pilalla?
Minulla on ollut jonkin aikaa tuo nitrivec käytössäni ja eräässä aikaisemassa pullossa ilmeni sama asia. Äitini kävi kysymässä siitä eläintarvikeliikkeessä ja hänelle sanottiin sen olevan käyttökelpoista. Niinpä käytin pullon loppuun, eikä ilmennyt mitään ongelmia. Tämän hetkisessä pullossa on myös noita hiutaleita ja käytän sitä siitä huolimatta, eikä edelleenkään mitään ongelmaa ;).
Jokainen katse voi olla viimeinen, jokainen hyvästijättö ikuinen. Rakasta, sillä huomenna voi olla liian myöhäistä.