Seurauksena revennyt selkäevä, kaksi repeytynyttä vatsaevää ja vääntynyt pyrstö. Kala tuntuu nyt uivan täristen. Mitä voin tehdä? En ole valmis sitä lopettamaankaan. Elättelen kuitenkin toivetta että se parantuu täysin. Pitikin käydä taas näin

Valvoja: Moderaattorit
En tiedä miten teillä muilla mutta omat kiilakyljet tulevat pyörimään aina kun vaihdan vettä.Celea kirjoitti: ...Vaihdoin tänään vettä ........ mutta kiilakylki ajautui letkuun...
Jep, itselläni on kiilakylkien kanssa aivan sama juttu. Silloin kun ne minulle tulivat, pari ensimmäistä vedenvaihtoa olivat pelästyneinä kulmissa, mutta sen jälkeen huomasivat ettei letkusta ole mitään vaaraa. Sen jälkeen ovat pörränneet aina aivan letkun suulla vaikka yritän hätyytellä letkulla.mouse kirjoitti:En tiedä miten teillä muilla mutta omat kiilakyljet tulevat pyörimään aina kun vaihdan vettä.Celea kirjoitti: ...Vaihdoin tänään vettä ........ mutta kiilakylki ajautui letkuun...Ja tulevat just siihen letkun eteen. Koko ajan saa kattoo ja mennä niitä karkuun ettei käy pahasti. Pelotellakin yritin, mutta eivät välittäneet.
Tosiaan kiilakylkeni ei mennyt sankoon asti, vaan jäi evistään jumiin letkun suulle.skye kirjoitti:En käsitä miten noin voi käydä muuten kuin pikkupoikasten kanssa. En ole reilussa kymmenessä vuodessa saanut yhtään kalaa sankooni lukuunottamatta jotain pikkupoikasia.
Vaihdan veden pelkällä letkulla. Jos on roskia, lappoan ämpäriin ihan lapolla. Harvemmin tuolla hiekan päällä mitään lapottavaa on.nosegoblin kirjoitti:Eikö tuollaiset verkot, sukkahousut, mattosuodattimen palat yms siellä letkun imupäässä hankaloita sitä roskien siivoamista altaan pohjalta?
Mistä tollasta norsunkärsää saanosegoblin kirjoitti:Itse käytän vedenvaihdossa sellaista sisähalkaisijaltaan ~4cm läpinäkyvää muoviletkua, josta mahtuu tarvittaessa läpi vähän isompikin sintti ilman "osumia".
Muistelisin ostaneeni sen Etolan teollisuustarvikeliikkeestä tms.Adrianna kirjoitti:OTMistä tollasta norsunkärsää saanosegoblin kirjoitti:Itse käytän vedenvaihdossa sellaista sisähalkaisijaltaan ~4cm läpinäkyvää muoviletkua, josta mahtuu tarvittaessa läpi vähän isompikin sintti ilman "osumia".?! Mulla on käytössä 19 mm sisähalkaisijan LVI-letkua, joka maksoi omaan makuun jo "mansikoita" (kun vertaa perus-puutarhaletkun hintaan). Taisin silloin ostaa isointa letkua mitä rautakaupalla oli tarjota 10 m pätkänä.
Monta sekunttia kestää ku allas on tyhjä?Adrianna kirjoitti:OTMistä tollasta norsunkärsää saanosegoblin kirjoitti:Itse käytän vedenvaihdossa sellaista sisähalkaisijaltaan ~4cm läpinäkyvää muoviletkua, josta mahtuu tarvittaessa läpi vähän isompikin sintti ilman "osumia".?! Mulla on käytössä 19 mm sisähalkaisijan LVI-letkua, joka maksoi omaan makuun jo "mansikoita" (kun vertaa perus-puutarhaletkun hintaan). Taisin silloin ostaa isointa letkua mitä rautakaupalla oli tarjota 10 m pätkänä.