Taistelukala toiseen altaaseen

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sirps
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Taistelukala toiseen altaaseen

Viesti Kirjoittaja sirps »

Hei
Meille saapui kaksi taistoa, joiden piti olla uros ja naaras. En osaa tunnistaa onko todella näin. Vahvempi osapuoli, uroksena pidetty, teki kuplapesän, mutta naaraaksi oletettu ei reagoinut mitenkään, lymyilee ja pakoilee vain tätä ensimmäistä. Aivan kuin ukko myös näykkisi akan eviä. Ajaa ainakin takaa aivan hurjasti. Onko syytä siirtää jälkimmäinen toiseen altaaseen, ettei tule vainaita, vai odottelenko vielä? Naaraaksi oletettu ei ilmiselvästi ole ihastunut tippaakaan toiseen yksilöön. Kumpikaan ei ole kovin liehu-huntuinen.

Jos siirrän siis jälkimmäisen turvaan toiseen altaaseen, niin kaveriksi tulisivat helmirihmakala, loistobarbit, miljoonakalat ja partamonnit. Jäisikö joku alakynteen, uskallanko siirtää?
Mitä enemmän tietää sitä paremmin ymmärtää miten vähän tietää.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Taistelukala toiseen altaaseen

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Parempi nuo taistot on erottaa toisistaan, jos ei toinen tule toimeen siellä muiden kalojen kanssa, niin sitten kannattaa luopua siitä toisesta. Tai sitten hommaat lisää akvaarioita ;) Molempia sukupuolia taistoja ei ole hyvä pitää yhdessä. Täällä mulla kaikki aikuiset taistot asuu yksin tai ei ainakaan muiden taistojen kanssa, jopa naaraat piti erottaa toisistaan.
Akvarismia 1992-2014
AnniM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja AnniM »

Jos sulla on tarpeeksi tilava akvaario ja piilopaikkoja, eikä kalat tappele vaan ajeleevat toisiaan takaa vähän niin ihan normaaliahan tuo on taistelukalojen välillä. Suositus kuitenkin olisi että jos haluaa pitää eri sukupuolen edustajia samassa altaassa niin tyttöjä saisi olla useampi. Yksinäinen tyttö saa tuta kaikki pojan kosiskeluyritykset, jos niitä on useampi ei yksi joudu kaikkea kestämään :) Mulla ei ole mitään ongelmia ollut haaremin pidossa toisin kuin esim. Tindralla, vaikka kokemusta useasta eri poitsusta ja tytöstä. Ehkä mulla on ollut pirun hyvä tuuri kun rähjääjiä ei ole kohdalle osunut! :D
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Eli, kuin iso akvaario. Jos olisi tilaa riittämiin voisit hommata pari naarasta lisää niin tilanne olisi naaraan kannalta kivempi. :mrgreen:
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
milchmädchen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja milchmädchen »

Mulla taas kävi niin päin, että naaraat (tai naaras) repi mun hienon sinisen urokset huntuevät! Nyt toisessa altaassa on yksi uros ja yksi naaras sulassa sovussa keskenään ja toisessa altaassa 5 naarasta sovussa, ainakin vielä... Ihan tälleen ei ollut tarkoitus niitä laittaa...
~Knuppiansa se tikkakin käyttää!
lauraxc
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lauraxc »

Mulla on 160litr. altaassa taistoisäntä ja sillä 3 akan haaremi. Hyvin kaikki menny,ukko tosin sinnikkäästi yrittää naista saada. Mutta sellaisiahan ne ukot on [;)] Piiloja kun on vaan tarpeeks,niin ei tartte koko ajan pakosalla olla..
Talosta löytyy iloista vesimaailmaa 160 litraa! Ja omppuihin ihastunut puoliso.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”