Paras sisäsuodatin 200L jossa mm. taistoja? KIIRE

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
trumphill
Starting Member
Starting Member

Paras sisäsuodatin 200L jossa mm. taistoja? KIIRE

Viesti Kirjoittaja trumphill »

Otsikossa tulikin jo pääasia esille, eli allas 200 l jossa mm. tetroja, taistoja ja pohjakaloja. Nykyinen suodatin Hydor Crystal Duo R2011 (kaksivaiheinen, vaahtomuovipatruuna ja aktiivihiilellä täytetty pikkusäiliö), joka on ilmeisesti sanomassa itseään irti...
Mikä olisi paras suodatin tuollaiseen altaaseen, huomioon ottaen taistot (eli virtaus säätöä pitäisi olla) ?
Olen lähdössä kaupungille suodatin ostoksille, eli jos joku ystävällisesti voisi avittaa nopeasti? :?
Kiitos!
"Sinä et tiedä mitä sinä et tiedä, kunnes tiedät mitä et tiennyt..."

200L + 52L, 1 suomenravuri, 3 koiraa (2ksn+1ssn), 2 viljaa
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Re: Paras sisäsuodatin 200L jossa mm.taistoja? KIIRE

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Ainakin eheimin pick-upissa on säätö. Muutenkin aika kätevän oloinen. Olen noita useamman kymmenen kasannut, muttei itsellä käytössä yhtään. Seuraava sisäsuodatin minkä ostan on pick.up. Menee ainakin kevyen kalaston kanssa. Aqua palloja en enää osta. Tehottomia ovat.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

Minulla on 200l altaassa, jossa pääkalana taistoja, roskankerääjänä (siis ulkosuodattimen, Eheim professional 2224, lisänä) Eheim Pick-up 2110. Riittää ihan hyvin ja virtaus on säädettävissä. Itse olen suunnannut Pick-upin virran lisäksi lasiin, jotta ei ole liikaa puhallusta.
trumphill
Starting Member
Starting Member

Kiitos näistä, taidan tutkiskella kaupassa tuota Eheim Pick-up mallia. Tuo nykyinenkin on tuollainen pick-up malli, se on kätevä. Nyt ostoksille! :)

Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

200 litraan laittaisin itse ehkä Pick-up 2012 mallin.
Taistoa ajatellen ehkä ulkosuodatin olisi parempi ja esteettisempikin. Tetratec EX700 olisi tuohon kokoluokkaan vielä hyvä kohtuullisella kalastolla. Imu ja paluu eri puolilla allasta ja joko ilman suihkuputkea tai suihku lasia kohti. Näin ei puhaltaisi koko pinnan poikki.
Vaikka olet jo tainnut kaupassa käydä. :mrgreen:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Venla97
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Venla97 »

Aqualung kirjoitti:200 litraan laittaisin itse ehkä Pick-up 2012 mallin.
Mulla on tuo kyseinen altaassani ja olen tykännyt. Hiljainen kapistus.
Ainoa mikä ihmetyttää niin on virtauksen säätö. Olen yrittänyt etsiä käyttöohjeita netistä ja löysinkin Eheimin omat ohjeet ja vieläpä suomeksi. Niissä sanottiin, että virtausta voidaan säätää painamalla nuppia ylös tai alas. Minulla on nyt se nuppi ihan ylhäällä eli onhan se nyt maksimivirtauksella? Ennen tämän päivän puhdistusta siinä oli nuppi alempana ja hapetus päällä. Silloin tuntui virtaavaan kovempaa 8O
Yritin loogissti ajatella, että mitä suurempi aukko, sitä suurempi virtaus... Miten tuo nyt on? Akva on 160l ja toistaiseksi vain tuon suodattinen varassa enkä näin ollen haluaisi pitää sitä vajaatehoilla.

Muoks. ja pahoittelut, että tuppaannuin tähän ketjuun kyselemään. En viitsinyt avata omaa ketjua tälle asialle, kun liippaa kuitnkin melko läheltä.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Juu eli nuppi ylhäällä on läpivirtaus suurempi. Alhaalla on virtaus pienempi mutta paine suurempi.
Esim vedellä täytetty ilmapallo tyhjenee nopeammin kun et kurista suuta sormenpäillä. Hiukan pienentämällä sitä täyttöreikää vesi kyllä lentää kauemmas mutta pallo tyhjenee hiukan hitaammin. Suuremmalla paineella vesi liikkuu joutuisammin ja aikaansaa suuremman virtauksen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Venla97
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Venla97 »

Aqualung kirjoitti:Juu eli nuppi ylhäällä on läpivirtaus suurempi. Alhaalla on virtaus pienempi mutta paine suurempi.
Esim vedellä täytetty ilmapallo tyhjenee nopeammin kun et kurista suuta sormenpäillä. Hiukan pienentämällä sitä täyttöreikää vesi kyllä lentää kauemmas mutta pallo tyhjenee hiukan hitaammin. Suuremmalla paineella vesi liikkuu joutuisammin ja aikaansaa suuremman virtauksen.
Kiitos! :)
trumphill
Starting Member
Starting Member

Juu, kaupassa tuli käytyä 8O
...ja myyjä ylipuhui ostamaan Fluval 4Plus sisäsuodattimen.... :? eli sellainen tuolla nyt sitten on. Ulkosuodatin olisi varmaan ihan jees ostos, joskus tulevaisuudessa. Mutta tuolla mennään nyt eteenpäin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”