Ilmapumppu Rena 101
Valvoja: Moderaattorit
Ilmapumppu Rena 101
Sain käsiini vanhan Rena 101 ilmapumpun. Kuuluuko sen pitää järkyttävää meteliä, vai onko omassani jotain vikaa? Kovasti se kyllä pumppaa, ei siinä mitään. Pitää vissiin suunnitella siihen jokin äänenvaimennin, samankaltainen kuin autojen pakoputkissa. Pääosa pörinästä kuuluu nimittäin sieltä putken loppupäästä!
-
- Junior Member
- Viesti:
Mulla on samanlainen, siinä on se sama vika, ääni lähtee putken päästä. Se pitää syöttää sellaiseen vesipulloon, jonka alla on erittäin pehmeä tärinäeriste, jonka kyljestä sitten toisella letkulla vie ilman kohteeseen. Vaikeaa, mutta paljon hiljaisempaa. Minä viljelin artemiaa 1,5l pullossa, joka oli kaapissa. Pumpun alla ei ollut mitään ja pullon alla oli muutama vanha sukka, eikä ääni ollut kovinkaan pahasti unta häiritsevää. Ehkä voisi vielä laittaa vanua letkun läpivienniksi pullon suuaukolle, jotta melutaso olisi vieläkin vaimeampi.
-Sale
Mun kalat ei osaa puhua. P*rkeleen valehteleva myyjä.
-Sale
Mun kalat ei osaa puhua. P*rkeleen valehteleva myyjä.
Minullekin on päätynyt useampikin noita Renan vanhoja 101:siä. Meteli oli ihan hirveä artemian kasvatuksessa, jos ilmapumppua erehtyi pitämään normaaliasennossa tasaisella alustalla. Ilmassa roikottaminen hiljensi vekotinta aikalailla. Se on silti sen verran meluisa, että pitopaikkana on kylpyhuone - muuta paikkaa ei voi tuon melusaasteen takia edes harkita. Mutta erittäin hyvä vekotin hintaisekseen.