Akvaarion pohjan korjaus
Valvoja: Moderaattorit
Akvaarion pohjan korjaus
Kansilasi putosi tyhjään akvaarioon..
Pudotuskorkeus oli 65cm ja pohjalasin paksuus 12mm.
Kuvassa näkyvä kuoppa on noin millin syvä ja siihen liittyy lähinnä varjosta havaittava "häntä".
Mitä tehtävissä?
Pudotuskorkeus oli 65cm ja pohjalasin paksuus 12mm.
Kuvassa näkyvä kuoppa on noin millin syvä ja siihen liittyy lähinnä varjosta havaittava "häntä".
Mitä tehtävissä?
- Liitteet
-
- PICT0008_1.JPG (19.29 KiB) Katsottu 1560 kertaa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Re: Akvaarion pohjan korjaus
Itse yrittäisin hioa tuon kolon jollain tapaa särmättömäksi, jotta siihen ei pääsisi jäämään pientäkään säröä, mistä pohjalasi voisi lähteä halkeamaan. Sen jälkeen vaikka 15x15(cm) tai mielummin reilumpikin lasinpala kolon päälle reilulla silikonilla kiinni. Reilu silikoni tarkoittaa lähinnä, että silikonia on ohuesti koko "korjauslasin" alalta, mutta ei niinkään paksusti.
Itse uskaltaisin näillä hyvin käyttää allasta. Ei se välttämättä noinkaan ole kovin suuri riskinä, mutta mahdollinen.
Itse uskaltaisin näillä hyvin käyttää allasta. Ei se välttämättä noinkaan ole kovin suuri riskinä, mutta mahdollinen.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Kuinkas isosta akvaariosta on kyse?
220x70x65 = 1000LVesiEläin kirjoitti:Kuinkas isosta akvaariosta on kyse?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
- Sukupuoli: Mies
Toivottavasti sulla on ko. huoneessa lattiakaivo.
Jos sinulla on vakuutus niin kysyppä korvausta sieltä josko ne suostuisi korvaamaan sen altaan. Nyt ennenkuin tulee vesivahinkoa. Sitä vesivahinkoa ei korvata varmastikaan jos se allas on korjattu.
Minun käsityksen mukaan siihen särön kohtaan pitäisi porata reikä ja toinen sen halkeaman päähän estämään niiden jatkumisen. Sitten iiiiiissssssooooo lasipaikka päälle.
Kysy joltain ammatilaiselta apua ja pyydä ammattilaista korjaamaan se jotta saat mahdollisen vakuutuksen jatkumaan.
Itse en uskaltaisi ottaakäyttöön muuten kuin laittamalla koko pohjankokoisen paikan.
Jos sinulla on vakuutus niin kysyppä korvausta sieltä josko ne suostuisi korvaamaan sen altaan. Nyt ennenkuin tulee vesivahinkoa. Sitä vesivahinkoa ei korvata varmastikaan jos se allas on korjattu.
Minun käsityksen mukaan siihen särön kohtaan pitäisi porata reikä ja toinen sen halkeaman päähän estämään niiden jatkumisen. Sitten iiiiiissssssooooo lasipaikka päälle.
Kysy joltain ammatilaiselta apua ja pyydä ammattilaista korjaamaan se jotta saat mahdollisen vakuutuksen jatkumaan.
Itse en uskaltaisi ottaakäyttöön muuten kuin laittamalla koko pohjankokoisen paikan.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Elite Member
Sama vika, kun altaalla on noinkin paljon kokoa!Micke kirjoitti:Itse en uskaltaisi ottaakäyttöön muuten kuin laittamalla koko pohjankokoisen paikan.

Kannattaisko kysyä korvaisko kotivakuutus uuden altaan?
Riittää että ton reiän saa tasaisesti hiottua, jotta päästään eroon mahdollisista halkeaman aluista. Siihen päälle sit sopivankokoinen lasinpala silikonilla kiinni. Eikä sen palan tarvii olla kokoa kuin vaikka 10x10cm.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Olen lienee auttamattoman myöhässä, kun akvaario on jo myynnissä, mutta kuitenkin.
Keravalla näyttäisi toimivan sekä Novus että Tuulilasikorjaamo. Novus ainakin tekee samanlaisia korjauksia jonka olen teettänyt Kotkassa tuulilasiin tulleeseen yhdistelmävaurioon, eli iskeymä + alkava halkeama. Lasi on todella kuin uusi, jollei aika (ja hinta!) olisi ollut korjaukselle niin lyhyt, olisin luullut miesten tehneen jekun ja vaihtaneen koko lasin
. Eli jos vielä jaksat selvitellä lasin korjausta niin kurkkaappa vaikka Novuksen sivut.
Ne poraus-jutut kannattaa jättää tekemättä, halkeaman poraus ei kuulemani mukaan estä lasia halkeamasta lisää.
Keravalla näyttäisi toimivan sekä Novus että Tuulilasikorjaamo. Novus ainakin tekee samanlaisia korjauksia jonka olen teettänyt Kotkassa tuulilasiin tulleeseen yhdistelmävaurioon, eli iskeymä + alkava halkeama. Lasi on todella kuin uusi, jollei aika (ja hinta!) olisi ollut korjaukselle niin lyhyt, olisin luullut miesten tehneen jekun ja vaihtaneen koko lasin

Ne poraus-jutut kannattaa jättää tekemättä, halkeaman poraus ei kuulemani mukaan estä lasia halkeamasta lisää.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
En uskaltaisi korjata tuota tuulilasien korjausmenetelmillä. Tuo halkeama on liian pitkä (vaurion pitää mahtua peukalon alle). Omassa auton tuulilasissa korjaus korjasi itse jäljen, mutta tuollaiseen hiushalkeamaan korjaushartsi ei imeytynyt ja auringonvalossa halkeama on edelleen nähtävissä. Auton lasissa sillä ei ole merkitystä mutta akvaariossa on.
/jari
Mainitaan vielä kuopasta lähtenyttä halkeamaa ei ole, vaan se "huntu" tuossa on eräänlaista leikkaumaa, kun kansilasi on viistänyt pohjaa ja lopulta pysähtynyt, tehden tuon säröisen kuopan.
Nimiä tms. mainitsematta, eräässä arvostetussa akvaarioliikkeessä sanottiin , että hän uskaltaisi ottaa käyttöön. Mutta rikkinäinen se on ja sellaisena myydään. Itse olen korvauspäätösen saanut ja hankin uuden.
Tästä nyt halvalla jollekin iso allas. Merkki on Giant ja on hankittu 6/2007, joten silikonit ovat vetreät.
Sen verran täytyy vetää takaisin, että en ole varma pohjalasin paksuudesta, koska sivut ovat Giantissa 10mm tietääkseni ja etu- ja takalasi 12mm.
Nimiä tms. mainitsematta, eräässä arvostetussa akvaarioliikkeessä sanottiin , että hän uskaltaisi ottaa käyttöön. Mutta rikkinäinen se on ja sellaisena myydään. Itse olen korvauspäätösen saanut ja hankin uuden.
Tästä nyt halvalla jollekin iso allas. Merkki on Giant ja on hankittu 6/2007, joten silikonit ovat vetreät.
Sen verran täytyy vetää takaisin, että en ole varma pohjalasin paksuudesta, koska sivut ovat Giantissa 10mm tietääkseni ja etu- ja takalasi 12mm.