Hei!
Tässä pari päivää sitten loistokääpiöahven (Apistogramma agassizii) otti ja kuti kahden naaraspuolisen kämppiksensä kanssa ensimmäistä kertaa. Kumpikin naaras perusti pesän eri puolille akvaariota. Eilen vielä kaikki vaikutti normaalilta, naaraat pysyttelivät melko visusti omissa pesissään ja hätyyttelivät mm. Monnisia tiehensä uroksen seilatessa pesien väliä, mutta tänään aamulla ihmettelin kun uros oli kovin vaisu ja piilotteli suodatinputken takana ja välillä hiljalleen pyörähti jossain käymässä. Nyt ennen valojen sammumista tarkkailin tilannetta. Uros käy välillä kuhertelemassa (tosin aika vaisusti) toisen nartun kanssa, mutta ei mene lähellekään toista. Toinen naaras on selkeästi uroksen perään, pyörii lähellä ja rehentelee, toinen taas visusti pesänsä ympärillä ja antaa hatkat kaikelle mikä liikkuu liian lähellä. Myös värit ovat paljon kirkkaammat tällä "pesijällä". Mikä erikoisinta, uros on myös saanut köniinsä. Toinen vatsaevä on poikki, tosin aika kärjestä mutta silti, samoin pyrstöevässä on jälki, ilmeisesti joku on nyppäissyt! Olisiko toinen naaras antanut tälle uroolle huutia ja siksi myös moinen mökötys? Ja onko tämä normaalia?
Nyt vaikuttaa että tämä toinen kutu ei mennyt ihan kuten piti sillä vaikuttaa että tekevät mököttävän uroon kanssa alkua uudelle pesälle, toinen naaras taas vahtii puunkolossaan tikkana.
Kokemuksia moisesta muilla?
Kääpiöahventen perheriita?
Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.
Valvoja: Moderaattorit
Vastaa Viestiin
1 viesti
• Sivu 1/1
Hyppää
- Aqua-webin omat
- ↳ Uutisaiheet, artikkelit ja kommentit
- ↳ Bugit ym. ongelmat
- ↳ Etusivun uutiset
- Aqua-webin keskustelualueet
- ↳ Akvaariopäiväkirjat ja projektit
- ↳ Alkeet
- ↳ Monnit ja nuoliaiset
- ↳ Tetrat
- ↳ Särkikalat
- ↳ Labyrinttikalat
- ↳ Hammaskarpit
- ↳ Kirjoahvenet
- ↳ Kiekkokalat
- ↳ Malawi ja Tanganjika
- ↳ Malawi ja Tanganjika - Ostetaan
- ↳ Malawi ja Tanganjika - Myydään
- ↳ Malawi ja Tanganjika - Lahjoitetaan
- ↳ Meri- ja murtovesi
- ↳ Merivesi - Ostetaan
- ↳ Merivesi - Myydään
- ↳ Merivesi - Lahjoitetaan
- ↳ Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat
- ↳ Muut kalat ja eliöt
- ↳ Hoito, ongelmat ja kalataudit
- ↳ Kasvit ja sisustus
- ↳ Tekniikka
- ↳ DIY, eli tee se itse
- ↳ Bongauksia
- ↳ Viljely
- ↳ Valokuvaus
- ↳ Yleistä keskustelua (akvaario)
- ↳ Discussion in English
- Aqua-webin kauppa
- ↳ Ostetaan
- ↳ Ostetaan - Kalat ja muut elävät
- ↳ Ostetaan - Kasvit
- ↳ Ostetaan - Akvaariot, akvaariopaketit ja tekniikka
- ↳ Ostetaan - Muuta
- ↳ Ostetaan - Merivesi
- ↳ Ostetaan - Malawi ja Tanganjika
- ↳ Myydään
- ↳ Myydään - Kalat ja muut elävät
- ↳ Myydään - Kasvit
- ↳ Myydään - Akvaariot, akvaariopaketit ja tekniikka
- ↳ Myydään - Muuta
- ↳ Myydään - Merivesi
- ↳ Myydään - Malawi ja Tanganjika
- ↳ Vaihdetaan
- ↳ Lahjoitetaan
- Aqua-webin testit, äänestykset ja OT
- ↳ "Off-Topic" ja äänestykset
- ↳ Testit ja räpellykset
- Aqua-webin erityisryhmät ja yhteistyökumppanit
- ↳ Aqua-Web yhteistyökumppanit
- ↳ Helsingin Akvaariokeskus
- ↳ Aapelin Akvaario - Akvaarioon.fi
- ↳ Lemmikkieläinliike Faunatar
- ↳ Siniriutta Ky
- ↳ Rallen Riutta
- ↳ Seurat, ryhmät ja järjestöt
- ↳ Labyrinttiyhdistys
- ↳ Nurmijärven Akvaarioseura
- ↳ Tampereen akvaarioseura
- ↳ Lahden Akvaarioseura
- ↳ Helsingin akvaarioseura
- ↳ Porin Akvaariokerho
- ↳ Jyväskylän Akvaarioseura
- ↳ Ciklidistit ry
- ↳ Turun Akvaarioystävät ry
- ↳ Riihimäen akvaristit
- ↳ CorydoradinaeFinland
- ↳ Heinolan Akvaariokerho
