Akvaarioviidakko
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Akvaarioviidakko
Ongelmani on varsin hullu akvaariot ovat kuin viidakot ja joka viikko karsin kasveja minkä ehdin ja tuntuu kuin ne vaan tulisi hullummiksi. Kuinka kauan voi kasvit olla ilman lannoitteita?, ilman että ne kuolla kupsahtaa. Akvaarioihini olen laittanut pohja lannoitteen ja muuten annan vain viikottain Master growia ja neste hiilaria.
Re: Akvaarioviidakko
Mä kyllä vaihtaisin kasvilajeja. Nopeakasvuisten tilalle hitaammin kasvavia
Kivempi katsella hyvinvoivaa ja rehevää allasta, kuin allasta jossa on lempilajeja jotka voi huonosti.
Eli en lähtisi ratkaisemaan ongelmaa lannoituksen vähentämisellä/olosuhteita huonontamalla...

Kivempi katsella hyvinvoivaa ja rehevää allasta, kuin allasta jossa on lempilajeja jotka voi huonosti.
Eli en lähtisi ratkaisemaan ongelmaa lannoituksen vähentämisellä/olosuhteita huonontamalla...
-
- Akvaariosisustaja 2005
- Akvaarioseurat: HAS
Nestehiili ja Master Grow saattavat toisinaan aiheuttaa kuvatun laista häiriökäyttäytymistä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Niin, mitä kasvilajeja sinulla on? Lajien vaihtaminen on minustakin hyvä idea, jos ongelma on tuollainen. Ilmeisesti sinulla on jotain todella nopeasti kasvavia peruskasveja, kuten karvalehteä tai intianvesitähdikkiä tms.? Kokeilepa vaikka ruosteärviää, Ludwigia arcuataa tai erityisesti neulaheinää, niin ei tarvi karsia niin usein. 

Kolme pientä kalallista kasviallasta
-
- Advanced Member
Vaihtoehtoina on leikata kasvit aina vähän hiekan päältä poikkis tai sitten hankkia tuollaisia hidaskasvuisempia lajeja jos valaistusta riittää. Eli ruosteärviä on tosissaan hidaskasvuinen. Blyxa japonica ei saa parissa viikossa hernusta nenään. Anubiaat ovat hidaskasvuisia. Valkkaa puoleen akvaan matalakasvuisina pysyviä kasveja. "Paraskin neuvomaan kun oma allas näyttää tältä"
http://s185.photobucket.com/albums/x29/ ... kkj277.jpg

Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Eikä tätä vaivaa helpota yhtää se, että haalii altaaseensa kaikki mahdolliset ja mahdottomat kasvit. Itellä on ihan liikaa kasvilajeja altaassa ja kauhun tasapaino meinaa aina välillä järkkyä.
-
- Advanced Member
Mä olen valinnut vain ne kasvit, joista pidän eniten. Viidakko olis muuten täälläkin.vikki80 kirjoitti:Itellä on ihan liikaa kasvilajeja altaassa ja kauhun tasapaino meinaa aina välillä järkkyä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)