Suunnittteilla olisi nyt sellainen jotakuinkin 160 litrainen allas, mutta saattaapi olla, jotta hulluus ottaa jälleen kerran vallan, ja hankituksi tulee palan matkaa suurempi

Valvoja: Moderaattorit
Samaa mieltä. Tosiaan jos akvaario ei sijaitse jossain nurkkauksessa, voi tuo matto olla vähän pöhkön näköinen. Ehkä pääsyy sille miksi meidän akvassa ei sellaista ole. Avovaimo ei ainakaan kauaa sellaista katselisibj kirjoitti:Soon vähän makuasia kans, mistä ratkaisusta tykkää. Mun mielestä matto ei ole hyvä, kun se vie altaan sisätilaa aika paljon, ja esim mulla isoin allas on paikassa että sitä voi katsella molemmista päädyistä myös, ei olis kivan näköinen jos siinä olis päädyn kokoinen matto...
Minkähän takia ihmiset yrittää kovasti harrastaa ja sit, kun joku paikka prakaa niin ei raaskita ostaa uusia osia vaan ne pitäis ilmaiseksi saada. Tähän samaan juttuun törmää aika usein foorumeista riippumatta.Muffe kirjoitti:Ei muakaan hirveesti naurattanut kun kattelin mitä kaikkea eheimin varaosat maksavat; imu- ja ulostuloputket väh. 12 e / kpl, suihkuputki 10 e, imuritilä 10 e, tuplahanat 40 e / kpl, ulkosuodattimen roottori 30 e, hanayksikkö 35 e, kannentiiviste 20 e. Halpaa ko heinä!
Silleen karkeesti sanoen kaikki ne "herkut" mitä eheimiin pitää ostaa erikseen (installation setit jne) tulee unimaxeissa mukana jo automaattisesti. Ylimääräisiä vipstaakeja siinä ei ole yhtään. Eli karkeesti sanottuna laitteessa on tasan yks liikkuva osa (roottorin lisäksi). Nimeltään se on käynnistyskahva. Jäljittelee eheim eccojen (toimimatonta) systeemiä. Sillä erotuksella että unimaxin kahva todella toimii.Alkoi kiinnostaa, että mitähän hienouksia Teemun mielestä Eheimiin pitää ostaa erikseen, luettele kiitos?
Ei nyt kyse ole tästä vaan siitä, että Eheimin varaosien hinnat ovat vain niin järjettömiä verrattuna kaikkiin muihin merkkeihin, mitkä myyvät täysin samoja osia (ilman sitä hieeeeeeenoa EHEIM-tekstiä siinä muoviputkessa) kolmanneksella Eheimin varaosien hinnoista.Mikkor kirjoitti:Minkähän takia ihmiset yrittää kovasti harrastaa ja sit, kun joku paikka prakaa niin ei raaskita ostaa uusia osia vaan ne pitäis ilmaiseksi saada. Tähän samaan juttuun törmää aika usein foorumeista riippumatta.Muffe kirjoitti:Ei muakaan hirveesti naurattanut kun kattelin mitä kaikkea eheimin varaosat maksavat; imu- ja ulostuloputket väh. 12 e / kpl, suihkuputki 10 e, imuritilä 10 e, tuplahanat 40 e / kpl, ulkosuodattimen roottori 30 e, hanayksikkö 35 e, kannentiiviste 20 e. Halpaa ko heinä!
Mulla kokemusta vaan yhdestä eccosta. Siinä vehkeessä "käynnistyskahva" toimi ainoastaan kantokahvana. Tai sitte olen niin tyhmä, etten tajunnu, miten se käynnistyskahva oikein toimii. En ainakaan kertaakaan vaikka luin käyttöohjeet saanut moista sitä toimimaan.No mulla kolmas noista on Ecco kahvoineen ja se kyllä toimii Tai mitä ihmeitä sen sitten pitäisi tehdä?