Pähkäilen tässä tulevan 21-litraisen suodatusta, ei ole tarkoitus tulla mitään pyörremyrskyä sinne

Valvoja: Moderaattorit
Itse olen ollut pikkuämpärin kanssa vastassa, kun olen nostanut pumpun pois altaasta, ei ole häiritsevästi sotkenut. Tokihan siitä vähän pölähtää.Tindra kirjoitti:Huollolla meinasin että miten helppoa on puhdistaa kun ei ole koteloitu suodatin, levähtääkö patruunasta helposti sotkua kun suodattimen nostaa altaasta pois huoltoa varten? Entä miten se patruuna kiinnittyy suodattimeen?
Minä olen laittanut Sera F400 suodattimen ulostuloon kiinni Eheim Pallonivelen 12/16mm (Eheim-tuotenumero: 4004600). Sillä on helppo suunnata virtaus haluttuun suuntaan.airam kirjoitti:Suodattimen ulostuloputkihan jää reilusti vedenpinnan alapuolelle, joten olen virittänyt siihen "jatko-osan" letkusta ja laittanut imukupilla lasiin hieman yläviistoon, joten pyörittää myös pintavettä.
On hyvä konsti nostaa sisäsuodatin ylös, asettamalla alakautta hieman suodattimen halkaisijaa suurempi muovipussi, suodattimen vielä käydessä. Pussi kannattaa kiertää "sukalle" ja täyttää vedellä ennen sen nostoa suodattimen ympärille. Isompiin suodattimiin on kalapussit hyviä.f_isu kirjoitti:Itse olen ollut pikkuämpärin kanssa vastassa, kun olen nostanut pumpun pois altaasta, ei ole häiritsevästi sotkenut. Tokihan siitä vähän pölähtää.Tindra kirjoitti:Huollolla meinasin että miten helppoa on puhdistaa kun ei ole koteloitu suodatin, levähtääkö patruunasta helposti sotkua kun suodattimen nostaa altaasta pois huoltoa varten? Entä miten se patruuna kiinnittyy suodattimeen?