Apua tekniikan kanssa, pliis (juwel rio 300)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
äpyli
Junior Member
Junior Member

Apua tekniikan kanssa, pliis (juwel rio 300)

Viesti Kirjoittaja äpyli »

Mulla odottaa tuossa uusi Eheim professional II 2028 ja ferplastin hiilidioksidilevitin sijoittamistaan 300 l:n Juweliin. Mutta oon ihan solmussa.

Tällä hetkellä altaassa on Juwelin oma suodatin ja Eheim aquaball kolmella patruunalla, jonkun verran leväongelmaa ja siksi hommasin paremman suodattimen. Hiilarilevitintä ei ole ollut. Otanko heti alkuun Juwelin oman suodattimen pois, jotta muun tekniikan sijoittelu helpottuu, vai jätänkö kaiken toimimaan?

Miten suihkuputki ja poistoputki kannattaa sijoittaa toisiinsa nähden? Minne laittaa hiilidioksidilevitin... Mä oon niin solmussa lapsieni ja juuri alkaneen opiskelun kanssa, ettei aivot toimi yhtään. Pitäisi saada kuitenkin altaat kuntoon.
-intoa on, taitoa toivotaan lisää-
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Re: Apua tekniikan kanssa, pliis (juwel rio 300)

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Laita ulkosuodattimen imu ja paluu samaan päätyyn (eri kuin juwelin mötikkä). Anna juwelin olla paikallaa ainakin 3 viikkoa. Aquaballon voit halutessasi heivata pois tai pitää siellä jossain mastoutettuna. Hiilarilevitin missä tahansa hiukan puskan takana. Suodatuskapasiteetin lisäys ei sitten kuitenkaan vaikuta akvaarion levättymiseen mitenkään! Hiilarilevitin saattaa auttaa ja samoin ruokinnan vähentäminen ja valaistusajalla leikkiminen (lisää tai vähemmän).
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
äpyli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja äpyli »

Irroittelin eilen illalla Juwelin oman suodattimen, mutta jätin sen vielä toimimaan. Ulkosuodatin ei ole vielä aivan loppuun asti viritetty (ehkä huomenna tai ylihuomenna sitten...) mutta homma alkaa hahmottua.
-intoa on, taitoa toivotaan lisää-
Deco
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deco »

Omassa pienemmässä 180 riossa olen laitanut ulkopumpun imuletkun ihan surutta suotta juvelin oman suodattimen sisään.. Virtauskierto ei näin ole paras mahdollinen, mutta ainakin mulla toiminut kevyen kalaston vuoksi ja se, että allas on kasvipainotteinen olkkarin allas.. Toisaalta 300 alkaa olla jo melko paljon pituutta...

Niin ja suihkuputken olen asetanut pystysuunnassa toiseen nurkkaan.. Juvelin oma pönttö siis hoitaa pintavirtauksen..
Akvaarioharrastusta lähes 20 vuotta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”