Auttakaa ihmeessä!! Mitä mä teen, ku me otettiin meidän 60 litraiseen akvaarioon 7 parvi seeprakaloja (näiden seurana 1xtaistelukala uros, 1xjuovaharjarapu ja 1xpieni vihreä rapu[lajia en tiedä]).. Ekaks taistelukala meni ja tappo kirsikkaravun yhden viikon yhdessäelon jälkeen.. Sit löyty yks seeprakala kuolleena kasvin päältä ja sitä oli purtu, oli selvät jäljet.. Ja tästähän syytettiin taas Taistoa (eli taistelukalaa).. Mut nyt pari päivää sit huomasin, että noi seeprakalat (ilmeisesti urokset) jahtas ihan hulluna yhtä paksumpaa seepraa (ilmeisesti naaras).. Tämän jahdin ja näykkimisen seurauksena siitä paksusta seeprasta tuli ihan hullu, se ui pitkin akvaariota kyljellään, makas pohjassa ja välillä sai mielettömiä kohtauksia.. Seuraavana aamuna kyseisellä paksukaisella ei ollu enää pyrstöä ja kyljet täynnä näykkimisjälkiä.. Mun kävi sitä niin sääliksi, että otin ohjat omiin käsiini ja päätin sen päivät.. Tän jälkeen oli siis jäljellä enää 5 seepraa, joita luultiin uroksiksi, kunnes yks niistä alkoi pullistua mahasta.. Tää uus paksukainen oli vähä "väärä", eli ei suoranmallinen, niinku ne normaalisti on.. Pyrstö oli muuta ruumista alempana.. Tänä aamuna tää uus paksukainen makas kuolleena akvaarion pohjalla.. Sen maha oli osaksi syöty ja mä oon varma, että asialla oli taas nää toiset seeprat..
Ku juttuhan on niin, että näillä seeproilla ei oo sitä yhtä aggressiivista johtajaa, vaan ne on laumassa aggressiivisia aina niitä paksumpia yksilöitä kohtaan.. Vesiarvot on ihan paikallaan, lämpötila on suotuisa niiden lisääntymiselle ja ne onki kutenu ympäri ämpäri, mut siitä mädistä ei vaan oo koskaa vielä mitää tullu.. Miksköhän?!
AUTTAKAA!!!