Eli tuolta toisesta ketjusta löysin tämän:
http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=744
Tuo olisi halpa verrattuna muihin valmiisiin taustoihin. Sanokaapa mielipiteitä että onko tuo hieno ja voiko tuollaista olla edes luonnossa?`Mielestäni näyttää ehkä hieman luonnottomalta, kun kivet ovat noin hyvin "järjestyksessä".
Itselläni on aina tavoitteena saada mahdollisimman luonnollisen näköinen sisustus akvaarioon ja siksi haluaisinkin kuulla muiden mielipiteitä tuon taustan ulkonäöstä.
Mielipiteitä taustasta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
-
- Member
- Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mielipiteitä taustasta...
Mielipiteitä on tietysti niin monta kuin on kirjoittajaa, jos sinusta itestä tuntuu, että on hieno, niin ehdottomasti ota tuo, mutta jos mietit, että onko se sellainen, mistä mietit jo nyt, että olis epäluonnollinen, niin muuttuuko mieli ajankanssa... ei ehkä. Jos kerran haluat luonnollisen näköinen, no, mikä sitten on sellainen? Minusta nuo kiviseinät on aina vähän "epäluonnollisen" näköisiä eivätkä miellytä minun silmää ollenkaan akvaariossa. Siksi en varmaan koskaan voi laittaa malawi-allastaKalanruoka kirjoitti:Sanokaapa mielipiteitä että onko tuo hieno ja voiko tuollaista olla edes luonnossa?

Eli minulta tuo tausta saa miinus-äänen

720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa
Elämä on onnellisten maa!
Elämä on onnellisten maa!
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Mielestäni nuo "kohotaustat" on pirun hienoja verrattuna taustakuviin.Ulkosuodattimien sisään ja ulosviennit saa hienosti piiloon.
Miinusta altaan litratilavuuden pienemisestä, ja kovista hinnoista.Mutta tuo 129e ei kaksimetrisestä kyllä ole paljon, riipuen materiaalista ja vertaako 20e maksavaan kuvaan.
Miinusta altaan litratilavuuden pienemisestä, ja kovista hinnoista.Mutta tuo 129e ei kaksimetrisestä kyllä ole paljon, riipuen materiaalista ja vertaako 20e maksavaan kuvaan.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Tuo tausta on ihan malawialtaaseen passeli. Toisaalta omassa ex-malawaariossani ei tuota taustaa pahemmin edes näy - välillä kivet olivat korkeampanakin röykkiönä, mitä tuossa kuvassa. Oma taustani oli halpa, maksoikohan yksi tuollainen levynpala 4 euroa (muistaakseni minulla oli tuossa 5-6 levyä), tosin siitä näkyi läpi nuo styrokset, mutta uusi maalikerros (itse laitettuna) olisi nekin peittänyt. Minulla oli tuota levyä taka- ja yhdessä sivuseinässä sekä pohjassa KLIK.
Näin "jälkiviisaana" mietin, voisiko ihan tavallinen musta kartonki ajaa hyvin taustan tehtävää malawialtaassa?
Ulkonäkönsä puolesta +, edullinenhan tuo on verrattuna moniin muihin, mutta maksaisinko siltikään tuota hintaa pelkästä taustasta..
Näin "jälkiviisaana" mietin, voisiko ihan tavallinen musta kartonki ajaa hyvin taustan tehtävää malawialtaassa?
Ulkonäkönsä puolesta +, edullinenhan tuo on verrattuna moniin muihin, mutta maksaisinko siltikään tuota hintaa pelkästä taustasta..
Tuota sinun allastasi katsoessa tuli ihan sama juttu mieleen. Kuvittelin tuon kiviröykkiön yläreunan paljon epätasaisemmin asetelluksi kuin mitä tuossa kuvassa ja sitten ihan musta kartonki tms sinne taakse... tulisi ehkä sellainen vaikutelma että maisema tavallaan jatkuu sinne taaemmas eikä pääty siihen kivieinäänf_isu kirjoitti: Näin "jälkiviisaana" mietin, voisiko ihan tavallinen musta kartonki ajaa hyvin taustan tehtävää malawialtaassa?

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Itse en varmaan laittais tota kuin malawi altaaseen. Ei tollaseen tavalliseen altaaseen tuollainen mun mielestä sovi.
http://www.tiias-pets.net/index.php?sid ... c&luokka=1" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla on kanssa aika paljon noita erillaisia taustoja.
http://www.tiias-pets.net/index.php?sid ... c&luokka=1" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla on kanssa aika paljon noita erillaisia taustoja.
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Re: Mielipiteitä taustasta
Minusta taas se on hieno. Vaikka se ei välttämättä mikään biotooppijäljitelmä olekaan
Mutta sankan kasviston takaa pilkottaen se ei olisi yhtään hassumpi. Meillä kuitenkin taustoina on joka altaassa jokin musta; kangas, muovilevy, "kaupan taustamuovi"... Se tuo mielestäni parhaiten syvyyttä kasvialtaaseen. Tämäkin on toki makuasia. 

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.