Mielipiteitä taustasta

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Mielipiteitä taustasta

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

Eli tuolta toisesta ketjusta löysin tämän:
http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=744

Tuo olisi halpa verrattuna muihin valmiisiin taustoihin. Sanokaapa mielipiteitä että onko tuo hieno ja voiko tuollaista olla edes luonnossa?`Mielestäni näyttää ehkä hieman luonnottomalta, kun kivet ovat noin hyvin "järjestyksessä".

Itselläni on aina tavoitteena saada mahdollisimman luonnollisen näköinen sisustus akvaarioon ja siksi haluaisinkin kuulla muiden mielipiteitä tuon taustan ulkonäöstä.
@ruusu
Member
Member
Akvaarioseurat: Lapin Akvaristit
Sukupuoli: Nainen

Re: Mielipiteitä taustasta...

Viesti Kirjoittaja @ruusu »

Kalanruoka kirjoitti:Sanokaapa mielipiteitä että onko tuo hieno ja voiko tuollaista olla edes luonnossa?
Mielipiteitä on tietysti niin monta kuin on kirjoittajaa, jos sinusta itestä tuntuu, että on hieno, niin ehdottomasti ota tuo, mutta jos mietit, että onko se sellainen, mistä mietit jo nyt, että olis epäluonnollinen, niin muuttuuko mieli ajankanssa... ei ehkä. Jos kerran haluat luonnollisen näköinen, no, mikä sitten on sellainen? Minusta nuo kiviseinät on aina vähän "epäluonnollisen" näköisiä eivätkä miellytä minun silmää ollenkaan akvaariossa. Siksi en varmaan koskaan voi laittaa malawi-allasta :? Mutta onko se luontainen malawi-järvelle, niin siitäpä en tiiä, saman näköisiä ne minusta kaikki on. Ja mie en niistä tykkää!

Eli minulta tuo tausta saa miinus-äänen :twisted:
720l sekola + 2 pientä kissua pitämässä kaloille seuraa

Elämä on onnellisten maa!
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Mielestäni nuo "kohotaustat" on pirun hienoja verrattuna taustakuviin.Ulkosuodattimien sisään ja ulosviennit saa hienosti piiloon.
Miinusta altaan litratilavuuden pienemisestä, ja kovista hinnoista.Mutta tuo 129e ei kaksimetrisestä kyllä ole paljon, riipuen materiaalista ja vertaako 20e maksavaan kuvaan.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Tuo tausta on ihan malawialtaaseen passeli. Toisaalta omassa ex-malawaariossani ei tuota taustaa pahemmin edes näy - välillä kivet olivat korkeampanakin röykkiönä, mitä tuossa kuvassa. Oma taustani oli halpa, maksoikohan yksi tuollainen levynpala 4 euroa (muistaakseni minulla oli tuossa 5-6 levyä), tosin siitä näkyi läpi nuo styrokset, mutta uusi maalikerros (itse laitettuna) olisi nekin peittänyt. Minulla oli tuota levyä taka- ja yhdessä sivuseinässä sekä pohjassa KLIK.

Näin "jälkiviisaana" mietin, voisiko ihan tavallinen musta kartonki ajaa hyvin taustan tehtävää malawialtaassa?

Ulkonäkönsä puolesta +, edullinenhan tuo on verrattuna moniin muihin, mutta maksaisinko siltikään tuota hintaa pelkästä taustasta..
NoiR
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NoiR »

f_isu kirjoitti: Näin "jälkiviisaana" mietin, voisiko ihan tavallinen musta kartonki ajaa hyvin taustan tehtävää malawialtaassa?
Tuota sinun allastasi katsoessa tuli ihan sama juttu mieleen. Kuvittelin tuon kiviröykkiön yläreunan paljon epätasaisemmin asetelluksi kuin mitä tuossa kuvassa ja sitten ihan musta kartonki tms sinne taakse... tulisi ehkä sellainen vaikutelma että maisema tavallaan jatkuu sinne taaemmas eikä pääty siihen kivieinään :)
Lea_83
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lea_83 »

Itse en varmaan laittais tota kuin malawi altaaseen. Ei tollaseen tavalliseen altaaseen tuollainen mun mielestä sovi.

http://www.tiias-pets.net/index.php?sid ... c&luokka=1" onclick="window.open(this.href);return false;

tuolla on kanssa aika paljon noita erillaisia taustoja.
Hypi silmille vaan. Mä puhun omasta kokemuksesta.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Re: Mielipiteitä taustasta

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minusta taas se on hieno. Vaikka se ei välttämättä mikään biotooppijäljitelmä olekaan ;) Mutta sankan kasviston takaa pilkottaen se ei olisi yhtään hassumpi. Meillä kuitenkin taustoina on joka altaassa jokin musta; kangas, muovilevy, "kaupan taustamuovi"... Se tuo mielestäni parhaiten syvyyttä kasvialtaaseen. Tämäkin on toki makuasia. 8-)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”