Voiko helmirihmakalaa ottaa aloittelija? Mitä kaloja?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
puudelifani94
Starting Member
Starting Member

Voiko helmirihmakalaa ottaa aloittelija? Mitä kaloja?

Viesti Kirjoittaja puudelifani94 »

Vastatkaa pliiis. Olen saamassa 120 l akvaarion ja olen aloittelija. Mitkä kalat ovat helppo hoitoisia,kestäviä ja semmoisia kaloja jotka eivät sairastu helposti ? Kiitos! Onko edes tuo 120 l hyvän kokoinen ?
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Voiko helmirihma kalaa ottaa aloittelija ? mitä kaloja?

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Kannattaa ensin perehtyä uuden akvaarion kypsyttämiseen. Tässä linkki sivuille, joista kannattaa lukea tietoa akvaarionperustamisesta.
http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Garnelen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Garnelen »

Tervetuloa mukavan harrastuksen pariin. Minä en suosittelisi helmirihmakalaa ihan noin pieneen altaaseen se tarvitsisi vähintään 200 litran akvaarion. Mutta varteen otettavia vaihtoehtoja tuonkokoiseen altaaseen olisivat esim. huulirihmakalat, hunajarihmakalat ja jos muutkin labyrintit kiinnostaa niin taistelukala, kaikki sopisivat aloittelijallekin.
Tuo 120 litrainen akvaario on oikein mukavan kokoinen aloittelijallekin vaikka tietysti aina mitä isompi sen parempi.
~144L seura-akvaario, 40L rapula, 21L karanteeniallas & 3 mittelspitziä~
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »