Lehtikalalle kavereita

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kalamel
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Lehtikalalle kavereita

Viesti Kirjoittaja kalamel »

Hei minulla on ongelma ,olen ostamassa lehtikalaa ja sille kavereita mutta en tiedä mitä kaloja voisi ostaa ettei ne joudu heti syödyksi tai tappelua tulisi. Voisiko esim. Taistelukaloja olla samassa altaassa tai plätyjä ,
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Re: lehtikalalle kavereita

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

kalamel kirjoitti:Hei minulla on ongelma ,olen ostamassa lehtikalaa ja sille kavereita mutta en tiedä mitä kaloja voisi ostaa ettei ne joudu heti syödyksi tai tappelua tulisi. Voisiko esim. Taistelukaloja olla samassa altaassa tai plätyjä ,

Minkä kokoiseen akvaarioon olet lehtikalaa hankkimassa? Tässä linkki Faunattaren tietoihin lehtikaloista: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=381" onclick="window.open(this.href);return false;

Taistelukala vaatii lämpimämpää vettä kuin lehtikala. Lisäksi toisinaan lajien välillä saattaa esiintyä nahistelua, esim. lehtikala saattaa näykkiä taiston eviä.

Platyt vaativat kovaa tai keskikovaa vettä ja myös ph:n tulisi olla korkeampi, joten ne eivät sovellu lehtikalojen seuraan samoihin vesioloihin.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
kalamel
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja kalamel »

Hei. Minulla on 240 litrainen allas johon olen niitä kaloja hankkimassa .ja kavereiksi tulis nyt sitten mustatetroja ja sitruunatetroja.
Wompatti79
Starting Member
Starting Member

Re: Lehtikalalle kavereita

Viesti Kirjoittaja Wompatti79 »

Minulle tulee 320L pönttö ja pohdin lehtikaloja yhtenä vaihtoehtona mutta mitä muuta kalastoa teillä on lehtikalojen kanssa? Haluaisin yhden isohkon platyn tai monnin. Mutta Mieluusti kuulisin mitkä muut pienemmät lajit tulee lehtistenkanssa toimeen?
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

Taavetti kirjoitti:
kalamel kirjoitti:Hei minulla on ongelma ,olen ostamassa lehtikalaa ja sille kavereita mutta en tiedä mitä kaloja voisi ostaa ettei ne joudu heti syödyksi tai tappelua tulisi. Voisiko esim. Taistelukaloja olla samassa altaassa tai plätyjä ,
Taistelukala vaatii lämpimämpää vettä kuin lehtikala.
Nuo menevät kummatkin saman lämpöisessä vedessä eli 25-30 astetta [;)] . Lehtikalan minimi allaskoko on 250 litraa joten toista reviirikalaa (esim. taistelukala) sinne ei kannata hankkia.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
zibuli82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja zibuli82 »

Sopiiko lehtikalan kanssa yleensä nuolimonnit?
Vai onko lehtareiden akvaarioon parempi miettiä jotain muuta levänsyöjää?
ja otot pitää toisessa akvaariossa?
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Minulla 4 lehtikalaa tulee vallan mainiosti toimeen 3 helmirihmakalan kanssa. Välillä kaikki menevät yhdessä parvessa ympäri akvaariota tutkimassa paikkoja :D . Muita kaloja helmimonnisten lisäksi ei akvaariossa olekkaan.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”