Lehtikalalle kavereita
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Lehtikalalle kavereita
Hei minulla on ongelma ,olen ostamassa lehtikalaa ja sille kavereita mutta en tiedä mitä kaloja voisi ostaa ettei ne joudu heti syödyksi tai tappelua tulisi. Voisiko esim. Taistelukaloja olla samassa altaassa tai plätyjä ,
-
- Advanced Member
Re: lehtikalalle kavereita
kalamel kirjoitti:Hei minulla on ongelma ,olen ostamassa lehtikalaa ja sille kavereita mutta en tiedä mitä kaloja voisi ostaa ettei ne joudu heti syödyksi tai tappelua tulisi. Voisiko esim. Taistelukaloja olla samassa altaassa tai plätyjä ,
Minkä kokoiseen akvaarioon olet lehtikalaa hankkimassa? Tässä linkki Faunattaren tietoihin lehtikaloista: http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=381" onclick="window.open(this.href);return false;
Taistelukala vaatii lämpimämpää vettä kuin lehtikala. Lisäksi toisinaan lajien välillä saattaa esiintyä nahistelua, esim. lehtikala saattaa näykkiä taiston eviä.
Platyt vaativat kovaa tai keskikovaa vettä ja myös ph:n tulisi olla korkeampi, joten ne eivät sovellu lehtikalojen seuraan samoihin vesioloihin.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: HAS
Hei. Minulla on 240 litrainen allas johon olen niitä kaloja hankkimassa .ja kavereiksi tulis nyt sitten mustatetroja ja sitruunatetroja.
-
- Starting Member
Re: Lehtikalalle kavereita
Minulle tulee 320L pönttö ja pohdin lehtikaloja yhtenä vaihtoehtona mutta mitä muuta kalastoa teillä on lehtikalojen kanssa? Haluaisin yhden isohkon platyn tai monnin. Mutta Mieluusti kuulisin mitkä muut pienemmät lajit tulee lehtistenkanssa toimeen?
-
- Advanced Member
Nuo menevät kummatkin saman lämpöisessä vedessä eli 25-30 astettaTaavetti kirjoitti:Taistelukala vaatii lämpimämpää vettä kuin lehtikala.kalamel kirjoitti:Hei minulla on ongelma ,olen ostamassa lehtikalaa ja sille kavereita mutta en tiedä mitä kaloja voisi ostaa ettei ne joudu heti syödyksi tai tappelua tulisi. Voisiko esim. Taistelukaloja olla samassa altaassa tai plätyjä ,
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
-
- Junior Member
Sopiiko lehtikalan kanssa yleensä nuolimonnit?
Vai onko lehtareiden akvaarioon parempi miettiä jotain muuta levänsyöjää?
ja otot pitää toisessa akvaariossa?
Vai onko lehtareiden akvaarioon parempi miettiä jotain muuta levänsyöjää?
ja otot pitää toisessa akvaariossa?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Minulla 4 lehtikalaa tulee vallan mainiosti toimeen 3 helmirihmakalan kanssa. Välillä kaikki menevät yhdessä parvessa ympäri akvaariota tutkimassa paikkoja
. Muita kaloja helmimonnisten lisäksi ei akvaariossa olekkaan.

100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.