Olen tehnyt ihan sama ratkaisun, sillä sain tarpeekseni siitä köynnöstävien kasvien katkomisesta ja uudelleen istuttamisesta. Miekkakasviallas on kaiken lisäksi helppo pitää levättömänä koska veteen ei tarvitse laittaa mitään nestemäistä lannoitetta joka lisäisi leviä. Tai nestemäistä hiiltä kyllä kannattaa laittaa, sillä miekkakasvit näyttävät innostuvan siitä (kun taas moni hento köynnöstävä ei altaassani pitänyt siitä). Nestemäinen hiili tappaa punalevätkin. Pohjalla kannattaa kyllä olla hyvä pohjalannoitus. Itse suosin jbl:n kuulia ja boikotoin kaikkea pölisevää joka saattaa aiheuttaa leviä (kuten saviturvekuulat). Tällä hetkellä allas on levätön, mutta saa nähdä mitä vaikuttaa kun innostuin lisäämään sinne lorauksen nestemäistä, usean kuukauden tauon jälkeen. Siellä kun on on myös
Echinodorus vesuvius-miekkaa joka näyttää nauttivan myös nestemäisestä.
Mulla on ollut allas aika vähällä hoidolla, mutta syksyllä ajattelin taas innostua ja vihdoin hommata sen kauan odotetun isomman "miekkavaarion"

. Vilkaisin äsken altaaseen ja ihmettelin mitä pinnalta töröttää, niin red flame miekka on kasvattanut kukkavarren! Kidutin sitä leikkaamalla juuria ja lehtiä, sillä se kasvatti 70 cm pituisia lehtiä. Lehdet pienenivät mutta nyt se näköjään päätti käyttää energiat lisääntymiseen.