Giant merkkinä?
Valvoja: Moderaattorit
Giant merkkinä?
Monen nettikaupan valikoimista löytyy Giant-merkkiset kokokehysakvaariot.
Minkähänlaisia mahtavat olla laadultaan (kestävyys, silikoonaukset jne.)?
Minkälaisia käyttökokemuksia muuten?
Minkähänlaisia mahtavat olla laadultaan (kestävyys, silikoonaukset jne.)?
Minkälaisia käyttökokemuksia muuten?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Giantteja on varmaan lähes jokaisella, taitaa olla Suomessa se yleisin akvaariomerkki. Valmistaja on muistaakseni kuopiolainen Suomen akvaariovalaisin.
Meillä on sekä käytettynä ostettuja että uutena hankittuja Giantteja, olen ollut tyytyväinen niihin.
Meillä on sekä käytettynä ostettuja että uutena hankittuja Giantteja, olen ollut tyytyväinen niihin.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Raipe Helmisen sanoin "On ne ihan hyviä" ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hyviä kippoja ne ovat, ei mitään suurempaa moitittavaa...
Itse en pidä isommissa Giantin altaissa korkeaprofiilisesta alumiinikehikosta joka vaatii vähintään 5cm styroxin alleen ja häiritseepä sekin miten kansilasit on toteutettu. Itselläni on 900L ja 325L JuTan allas jossa nämä asiat on tehty mielestäni paremmin... mutta nämä ovat tietenkin makuasioita.
Pienemmissä alle puolen kuution altaissa alumiiniprofiili on käsittääkseni samaa matalampaa sarjaa molemmilla valmistajilla.
Joka tapauksessa Giant on varma ja luotettava valinta.
Itse en pidä isommissa Giantin altaissa korkeaprofiilisesta alumiinikehikosta joka vaatii vähintään 5cm styroxin alleen ja häiritseepä sekin miten kansilasit on toteutettu. Itselläni on 900L ja 325L JuTan allas jossa nämä asiat on tehty mielestäni paremmin... mutta nämä ovat tietenkin makuasioita.
Pienemmissä alle puolen kuution altaissa alumiiniprofiili on käsittääkseni samaa matalampaa sarjaa molemmilla valmistajilla.
Joka tapauksessa Giant on varma ja luotettava valinta.
Omistin 180l Giant akavaarion monta vuotta ja nyt se jatkaa toimintaansa päiväkodin lasten ilona. Hyvin on toiminut purkki. Viimeksi kun tarkistin n vuosi sitten silikonit niin olivat ihan hienossa kunnossa vielä. Altaalla yhteensä ikää n. 8v. Ainut napina tulee ruuveista/muttereista joilla keskituki on kiinni. Ne alkoivat ruostumaan muistaakseni noin vuoden käytön jälkeen. Rosteriruuvit ja -mutterit olisivat paikallaan tuossa kiinnityksessä!
Hyviä ovat kokemuksia on pienemmistä altaista. 60 litrasessa silikoonit ovat jo ainaski jotain 6v vanhoja. Niissä ei ole ollut mitään vikaa eivät ole edes irtoilleet reunoista. Hieman ovat ottaneet sinistä väriä jostain lääkkeestä. 
Seuraava akvaario on melko varmasti giantin allas minkä ostan. Tällä hetkellä suurin 180l juwellin allas on pelotellut minua ihan tarpeeksi, enkä uskalla ostaa 180l litraa suurempaa juwellia.
KOTIMAINEN AKVAARIO ON PARAS!!

Seuraava akvaario on melko varmasti giantin allas minkä ostan. Tällä hetkellä suurin 180l juwellin allas on pelotellut minua ihan tarpeeksi, enkä uskalla ostaa 180l litraa suurempaa juwellia.
KOTIMAINEN AKVAARIO ON PARAS!!

Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
nurkassa pienen pieni 180l
Tottakai, mutta ei varmaan valmistajallekaan tule yllätyksenä, että veden kanssa lotrataan, kun on akvaariosta kyse. Aiheellista olisi jo valmistusvaiheessa käyttää sellaisia osia, jotka tuotteen normaalin käytön kestävät.Taavetti kirjoitti:Tuollaisen ruostuneen ruuvin voi muuten itsekin vaihtaa rosteriseen.

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Omasta kämpästä löytyy kolme Giantin allasta, 63-, 180- ja 317-litraiset. Ikää altailla on pikaisten laskujeni mukaan viidestä seitsemään vuotta, kaikki ovat hyvässä kunnossa eikä silikoneissakaan ole vielä suurempaa vikaa. Ei minkäänlaista moittimista.
Toki lyhyenä ihmisenä ja monnien ystävänä arvostaisin muodoltaan matalampia altaita, joissa olisi pohjapinta-alaa enemmän ja joita yltäisi sisustamaankin sukeltamatta.

Toki lyhyenä ihmisenä ja monnien ystävänä arvostaisin muodoltaan matalampia altaita, joissa olisi pohjapinta-alaa enemmän ja joita yltäisi sisustamaankin sukeltamatta.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Member
- Viesti:
Valmistajana Giant on toiminut pitkään - kymmeniä vuosia, joten kokemusta ja sopivaa rutiinia löytyy. Pidän myös valmistajan tavasta valmistaa akvaariot juuri oikean paksuisesta lasista; riittävän vahvasta jotta kestää, mutta ei liian paksusta jolloin nostaisi hintaa niin lasin kuin rahdin osalta huomattavasti sekä olisi hankala liikuteltava. Reklamaatioita tulee äärimmäisen harvoin.
Ainoa miinus tulee siitä, että firma on siinä mielessä kaavoihinsa kangistunut, että tekee vain siitä samasta alumiinikehyksestä altaansa eikä esim. pyynnöstä kehyksettömänä, mutta kehyksettömiä valmistajia löytyy sitten muita.
Ainoa miinus tulee siitä, että firma on siinä mielessä kaavoihinsa kangistunut, että tekee vain siitä samasta alumiinikehyksestä altaansa eikä esim. pyynnöstä kehyksettömänä, mutta kehyksettömiä valmistajia löytyy sitten muita.
-
- Elite Member
Ehdottomasti Suomen parhaat ja laadukkaimmat altaat!
Oman 1000 litraisen Giantini alle riitti kyllä aivan hyvin normaali solumuovi, en käsitä miksi täytyisi käyttää viiden sentin styroxia
Oman 1000 litraisen Giantini alle riitti kyllä aivan hyvin normaali solumuovi, en käsitä miksi täytyisi käyttää viiden sentin styroxia

En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
Omituista... Ettei nyt olisi jotain käsitetty väärin. Koko sinä aikana kun minä olen kyseisiä altaita myynyt, ei valmistaja ole esittänyt minkäänlaisia vaatimuksia altaan asennuksesta, paitsi ne mitkä tulevat jokaisen altaan mukana ja sanovat että allas täytyy asentaa vaateriin ja tukevalle alustalle.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Minulla on puoli vuotta vanha, 600-litrainen Giant, jonka mukana tulleessa ohjeessa lukee:
Tärkeää muistaa akvaariota asennettaessa!
- Varmista, että akvaarion alusta on tasainen, tukeva ja yhtenäinen.
- Akvaarion alle on laitettava vähintään 20 mm pehmeä styrox-levy.
jnejne.
Onkohan ohje sama altaan koosta riippumatta? Itse laitoin sen parisenttisen styroxin tuon 600-litraisen altaan alle, mutta noissa käytettynä ostetuissa 317-litraisissa (ja kaikkissa muissakin pienemmissä altaissa) minulla on alla vain retkipatjaa.
Tärkeää muistaa akvaariota asennettaessa!
- Varmista, että akvaarion alusta on tasainen, tukeva ja yhtenäinen.
- Akvaarion alle on laitettava vähintään 20 mm pehmeä styrox-levy.
jnejne.
Onkohan ohje sama altaan koosta riippumatta? Itse laitoin sen parisenttisen styroxin tuon 600-litraisen altaan alle, mutta noissa käytettynä ostetuissa 317-litraisissa (ja kaikkissa muissakin pienemmissä altaissa) minulla on alla vain retkipatjaa.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi
Laadukkaan oloisesti tehtyjä, mutta pari vuotta sitten hetken aikaa omistamani 128-litran loota oli tehty hirmu ohuen tuntuisesta lasista. Verrattuna siis esim. Jutan vastaavaan lootaan jonka tilalle tämä ostettiin.
Itseäni ärsyttää, että kehyksen/lasien yläreunoja ei ole saumattu akvaarion sisäpuolelta. Ts.yläreunassa on vain kehyksen paikallaan pitävä silikoni, eikä lasin ja kehyksen väliin jäävää rakoa ole siistitty tekemällä sisäsauma. Ei varmaan haitanne käytössä, mutta pistipähän silmään, kun muuten sisäsaumat on tosi siistit. Molemmissa tällä hetkellä tyhjinä olevissa gianteissa sama homma.
Itseäni ärsyttää, että kehyksen/lasien yläreunoja ei ole saumattu akvaarion sisäpuolelta. Ts.yläreunassa on vain kehyksen paikallaan pitävä silikoni, eikä lasin ja kehyksen väliin jäävää rakoa ole siistitty tekemällä sisäsauma. Ei varmaan haitanne käytössä, mutta pistipähän silmään, kun muuten sisäsaumat on tosi siistit. Molemmissa tällä hetkellä tyhjinä olevissa gianteissa sama homma.
*laa la laa*
-
- Member
Itse ostin muutama päivä sitten Giantin altaan. Tosi laadukkaan oloinen, eikä tainnut olla mitenkään normi mittoja kalliimpi, vaikka tilasin altaan erikoismitoilla. Altaan mukana tulleessa ohje lappusessa sanottiin, että pitäisi laittaa styroksi altaan alle, mutta minä laitan kyllä retkipatjaa. Altaassani on ohuet kehykset, joten en koe styroksia tarpeelliseksi. 720 litraisessa altaassakin on retkipatjaa alla ja se on samanlaisilla kehyksillä, kuin uusikin allas. Kun joidenkin vuosien kuluttua aion uusia tuon ison altaan, niin ostan kyllä ehdottomasti Giantin altaan silloinkin. 

"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Kolme Gianttia on talossa, joista kaksi on teetetty omilla mitoilla. Molemmat teetetyt ovat +- millin heitolla sitä mitä pitikin. Heitto taitaa tulla kehyksestä. Esim. 5mm heitto olisi jo kohtalokas, toinen altaista kun on teetetty isomman jalustan sisään, sinne ei paljoa mitoojaan isompi mene. Todella tarkkaa ja siistiä työtä ja kaikki pyytämäni pikkujutut (lasilistat, kansilasien leikkaus halutulla tavalla jne) ovat onnistuneet ongelmitta. Toimitusaikakin on kohtuullinen mittatilaustuotteelle. Hinta oli muistaakseni jotain 80 snt - 1 €/l pelkälle altaalle?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Member
Joo, jotain tuollaista se on. Muistaisin, että tilaamani 72 litrainen maksoi tasan 72€. Matkahuollolla olisi saanut vielä ilmaiseksi Karkkilaan, mutta halusin ennemmin itse hakea sen liikkeestä, jotta voin katsoa kala ym. tarjonnan samalla.Adrianna kirjoitti:Hinta oli muistaakseni jotain 80 snt - 1 €/l pelkälle altaalle?

"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
-
- Advanced Member
Re: Giant merkkinä?
Meillä on nyt kaksi Gianttia, hyviä ovat. Edellinen Giantti (63 l) oli meillä vuodesta -80, josta pari vuotta kuivillaankin, kesti tuon jälkeen vettä ja annettiin se sitten muuton yhteydessä naapurille vuonna -98, kertaakaan ei siihen vaihettu silikoonejakaan. Tämän hetken tilanteesta en tiedä vieläkö on käytössä tms. tosin olisihan sillä ikääkin jo.
-
- Senior Member
Mulla kaikki 4 allasta kyseistä merkkiä ja ihan ok ovat.
Kaksi näistä on päätynyt minulle vuotavana eli olen vaihtanut tai vaihdattanut niihin silikonit ja sitten ottanut käyttöön. Ts. sain ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi niin johan se piti silloin napata.
Tiedänpä entisen giantini, mikä on nykyisin reilu 20 vuotta vanha ja se pitää edelleenkin vettä samoilla vanhoilla silikoneilla. Nykyinen omistajansa tosin enää ei hirveästi uskalla luottaa silikonien vedenpitävyyteen ja onkin täten laittanut akvan terraariokäyttöön. Hö, miksi ihmeessä......![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kaksi näistä on päätynyt minulle vuotavana eli olen vaihtanut tai vaihdattanut niihin silikonit ja sitten ottanut käyttöön. Ts. sain ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi niin johan se piti silloin napata.
Tiedänpä entisen giantini, mikä on nykyisin reilu 20 vuotta vanha ja se pitää edelleenkin vettä samoilla vanhoilla silikoneilla. Nykyinen omistajansa tosin enää ei hirveästi uskalla luottaa silikonien vedenpitävyyteen ja onkin täten laittanut akvan terraariokäyttöön. Hö, miksi ihmeessä......
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minulla on parivuotias Giant-allas kooltaan 375litraa. Lasit saisivat olla vahvemmat, samaan hintaan olisi saanut Jutan vahvemmilla laseilla jos olisi hoksannut vertailla... Silikoonaus on paitsi ruma, myös kovin litteä ja jo repsottaa reunoistaan irti lasista vaikka olen niitä erityisen hellästi kohdellut eli koittanut olla koskematta. Niin, silikonien rumuus... silikonia tursuaa kehyksen ja lasin välissä, mitä nyt ei normaalisti huomaisi mutta esim allasta kuvatessa ne altaan yläreunassa häiritsevät. Myös kansilasit ovat heiveröiset mutta niitä en käytäkään. Näistä syistä vastaisuudessa valitsen muun merkin.
Tarjouksia pyydetty sekä Giantista että Jutasta. Junhan saapuvat niin ei kun vertailemaan.
Jutaan saisi kyllä kätevästi samalla kaapiston tai alumiinijalustan.
Jutaan saisi kyllä kätevästi samalla kaapiston tai alumiinijalustan.
-
- Junior Member
Mulla kans giantin 180 litranen, silikonit ankaran hyvässä kunnossa vielä 6 vuoden jälkeen käyttöönotosta. Tosi hyvän olonen allas vaikka eipä muita olekaan ollut. Tai siis on ollut mutta valmistajasta ei mitään hajua..
Ite tykkäisin kansilaseista jotka on altaan leveyssuuntaan (edestäpäin leveys) leikattu kahtia, ettei tarvitte aina lamppua nakata sivuun päästäkseen läträämään. Tuossa siis pituussuuntaan leikattu. Ja nuo lasit tosiaan niin millintarkasti mitotettu että saa aina olla varuillaan ettei tipu altaaseen.
Ite tykkäisin kansilaseista jotka on altaan leveyssuuntaan (edestäpäin leveys) leikattu kahtia, ettei tarvitte aina lamppua nakata sivuun päästäkseen läträämään. Tuossa siis pituussuuntaan leikattu. Ja nuo lasit tosiaan niin millintarkasti mitotettu että saa aina olla varuillaan ettei tipu altaaseen.