Punapää olikin punasuutetra

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SaimiNauku
Starting Member
Starting Member

Punapää olikin punasuutetra

Viesti Kirjoittaja SaimiNauku »

Selasin tuossa vanhoja keskusteluja joissa oli puhetta eri romminokista, ja katselimpa sitten piruuttaan kuvia näistä eri lajeista. Punapäinä nuo on minulle myyty mutta punasuita ovat kyllä selvästi kuvien mukaan. No väliäkö tuolla.. Mukavia ja kauniita ovat joka tapauksessa!

Yksi parven kaloista on kyllä malliltaan selvästikin punäpään kaltainen, punaista ehkä enemmän kuin muilla muttei kuitenkaan niin paljon kuin nettisivun kuvan punapäällä. Ei kuitenkaan liene mahdottomuus että näitä olisi ollut akvariokaupassa sekaisin samassa parvessa?

Hemigrammus bleheri = punapäätetra http://home.online.no/~hotterho/bleheri_hem.htm

Hemigrammus rhodostomus = punasuutetra http://home.online.no/~hotterho/rhodostomus.htm
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Luulenpa, että tulevat tukkuun täysin sekaisin. Tukku sitten heittää niille nimeksi romminokka tms, kauppiaat nimeävät sen mukaan ennen ovat myynneet.

En ole täysin varman, onkohan mullakin tällä hetkellä punapäätä ja punasuuta sekaisin, mutta hyvin ne näyttävät ainakin parveilevan keskenään.
SaimiNauku
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SaimiNauku »

Pitipä käydä oikein katsastamassa tilanne akvasta.. Olen aiemmin kiinnittänyt huomiota että silloin kun rubiinit ja punaSUUT :D eivät ui yhdessä parvessa ( tekevät sitä toisinaan) niin silloin yksi romminokka ui useimmin rubiiniparvessa. Kyseessä on juuri tämä punapääksi epäilty yksilö. Aika jännä! Lisäksi se ui joskus yksinään, erillään molemmista parvista. Poloinen tuntee olonsa varmaan syrjityksi tai jotain :?

Olen ajatellut siirtää tämän punapään ja punasuut tuohon isompaa akvaan ja hommata muutaman lisäyksilön, olisikohan sitten fiksumpaa ottaa punapäitä tuolle yhdelle toveriksi..?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”