Neontetran maha turvoksissa (oli:Apua!)
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Neontetran maha turvoksissa (oli:Apua!)
Jos neontetran mahassa olisi mätiä ni kuinka kauan sitä voisi olla siellä ku minun kalan maha on ollut jo usean viikon iso. Nyt akvaariostani kuoli sammakko. Onkohan kumminkin kalalla joku tauti ja sammakko sairastu ja kuoli. Olen ihan hädissäni kalojen takii ku en tiiä mitä pitäisi tehdä? Toivottavasti voisi joku yrittää auttaa minua ja kalojani! kiitos kovasti.
Kyllä ne kutea saattaa, täälläkin kuukausi akvaariooni muuton jälkeen jo sain seurata kututouhuja ihan läheltä. Valitettavasti ei silloin ollut mitään mahdollisuutta alkaa erikseen yrittää poikasia kasvattaa, joten mäti taisi päätyä parempiin suihin.
Heh, ja aivan. Ne vesiarvot olisi aika oleelliset.
Heh, ja aivan. Ne vesiarvot olisi aika oleelliset.
80 litranen suurinpiirtein on allas. vesiarvoista en tiedä.. sammakko ollut pitkään kalojen kanssa samassa akvaariossa. ostettu akvaarioliikkeestä kaikki ja sanottu et voi olla samassa. pitäisiköhän minu otaa tetra pois. kyllä on olevinaan vaikeeta tää homma nyt. Täytyy varmaan käydä eläinkaupassa kyseleen apuja myös.
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Valitettavasti eläinkauppa joka myy sammakkoeläimiä ja kaloja samaan altaaseen, ei ole se luotettavin tietolähde. Parempi että selvität ihan itse vähän asioita. Täältä palstalta saa melko luotettavaa tietoa, akvaarion hoidosta löytynee parhaiten sivustolta http://www.aquahoito.info. Kalojen vaatimuksista voi lukea esim. http://www.faunatar.fi. Kertoisitko vielä akvaarion hoitorutiineista, esimerkiksi paljonko vaihdat vettä ja kuinka usein?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vaihdan n. viikon välein 2/3 osan vedestä. Kerran päivään annan ruokaa. Kaikki pitäisi olla hidon puolesta hyvin.
Osaisiko joku sanoa mitä nyt teen? Otanko kalan pois ja jatkan samaan malliin ja katon miten käy, vai? Kiitos teille kovasti. Mä käyn huomenna ostaan niitä testiliuskoja.
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet. Virkkeet päättyvät yhteen välimerkkiin, poistettu ylimääräiset.
-Ylläpito
Osaisiko joku sanoa mitä nyt teen? Otanko kalan pois ja jatkan samaan malliin ja katon miten käy, vai? Kiitos teille kovasti. Mä käyn huomenna ostaan niitä testiliuskoja.
Edit: Lisätty isot alkukirjaimet. Virkkeet päättyvät yhteen välimerkkiin, poistettu ylimääräiset.
-Ylläpito
Anna ihmeessä olla ellei se kala ihan selkeästi huonossa hapessa ole, että kärsisi. Jos se käyttäytyy suht normaalisti, kannattaa katsoa tovi. Ei olisi mahdollista saada kuvaa kalasta?
Ihan kahta kolmasosaa vedestä ei kyllä kannattaisi ehkä kerralla vaihtaa, tähtää puoleen. Kuinkas kansoitettu allas on, mitä muita kaloja löytyy?
Ihan kahta kolmasosaa vedestä ei kyllä kannattaisi ehkä kerralla vaihtaa, tähtää puoleen. Kuinkas kansoitettu allas on, mitä muita kaloja löytyy?