Ajattelin alkaa kasvattamaan miljoonakaloja (ehkäpä jossakin vaiheessa), mutta sitä ennen tarvitsisin tietoa parista asiasta:
1. Onko rääkkäystä jos laitan koiras ja naaras kalat eri akvaarioihin? (Pojille voisin laittaa jonkun muun lajin naaraita ahdisteltavaksi, esim. platy.. vai?)
Ideana "eristyksessä" olisi se, ettei poikasia tulisi samoille milleille jatkuvalla syötöllä, ja voisin vähän kontrolloida, että ketkä tekevät poikasia keskenään.
2. Mulla on nyt sellanen vähän alle 80 litranen akvaario, josta ajattelin tehdä (naaras tai koiras) milleille kodin. Mahtuisiko tänne noin viisi miljoonakalaa, vai mahtuuko vielä enemmänkin/vähemmänkin?
Toinen akvaario on sitten vasta hankinnassa (kuinka ison ostan?).
3. Mulla olisi poikas akvaarioksi sellanen 40 litran akvaario, tarvitsevatko ne enemmän tilaa? Tai sitten harkinnassa on että jos en pitäisi poikas akvaariota ollenkaan, vaan ne olisivat emojen kanssa kunnes sukupuolet erottuisivat, ja sitten siirtäisin pojat poika akvaan ja tytöt antaisin olla siellä akvaariossa, huono idea?
4. Meidän lähellä on monta eläinkauppaa, eli voisin kuskailla niitä sinne, mielummin kuitenkin löytäisin suoraan itse milleille hyvän kodin, mutta mihin näitä ilmoituksia kannattaa sitten laittaa?
5. Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä, minkälaisia kaloja kannattaa ottaa jalostukseen (minkävärisiä)?
Kiitos vastauksista!
En ole sitten vielä perustamassa mitään "miljoonakala farmia" vaan vasta suunnittelemassa, ja hankkimassa tietoa!
Voisin myös ohessa (varmaankin) kasvattaa joitain muita synnyttäviähammaskarppeja, niin että miljoonakala koiras akvaariossa olisi esim. pari naaras platya ja miljoonakala naaras akvaariossa olisi pari koiras paltya, onko tämä ihan huono idea? (Platy oli vain esimerkki kala, eli ei välttämättä platya!)
Ajattelin alkaa kasvattamaan miljoonakaloja.
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Ei ole sillä lailla niitä käsittääkseni juuri kaupallisesti viljelläänkin1. Onko rääkkäystä jos laitan koiras ja naaras kalat eri akvaarioihin? (Pojille voisin laittaa jonkun muun lajin naaraita ahdisteltavaksi, esim. platy.. vai?)
Ideana "eristyksessä" olisi se, ettei poikasia tulisi samoille milleille jatkuvalla syötöllä, ja voisin vähän kontrolloida, että ketkä tekevät poikasia keskenään.
kannattaa olla poikas akvaario missä ne voi kasvaa aikuisiksi(tietty siis 2 sellasta josta toisessa koiraat ja toisessa naaraat). 40L saattaa olla liian pieni.3. Mulla olisi poikas akvaarioksi sellanen 40 litran akvaario, tarvitsevatko ne enemmän tilaa? Tai sitten harkinnassa on että jos en pitäisi poikas akvaariota ollenkaan, vaan ne olisivat emojen kanssa kunnes sukupuolet erottuisivat, ja sitten siirtäisin pojat poika akvaan ja tytöt antaisin olla siellä akvaariossa, huono idea?
aw on yksi paikka mutta täällä tuntuvat nuo millit aika kauan aikaa vanheta4. Meidän lähellä on monta eläinkauppaa, eli voisin kuskailla niitä sinne, mielummin kuitenkin löytäisin suoraan itse milleille hyvän kodin, mutta mihin näitä ilmoituksia kannattaa sitten laittaa?
sun kannattaa kysyä suostuisivatko ne kaupat ottamaan sun kaloja koska voihan olla että ne saa jo kalansa joltain toiselta harrastajalta tai kasvattaa itse
Mahollisimman kauniita tietenkin. sinisiä,mustia,punasia,keltasia,oransseja. Ehkä itte kasvattaisin puhdasvärisiä mieluummin kun niitä täplikkäitä mutta se on makua-asia5. Olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä, minkälaisia kaloja kannattaa ottaa jalostukseen (minkävärisiä)?
no platy olis varmaan se ainut joka tonkokoseen menee mutta jos haluut tuottosa olla noiden millien kanssa ni silloin ehkäkannattaa jättää platyt väliin.Voisin myös ohessa (varmaankin) kasvattaa joitain muita synnyttäviähammaskarppeja, niin että miljoonakala koiras akvaariossa olisi esim. pari naaras platya ja miljoonakala naaras akvaariossa olisi pari koiras paltya, onko tämä ihan huono idea? (Platy oli vain esimerkki kala, eli ei välttämättä platya!)