Iisalmen akvaarioliikkeet?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Iisalmen akvaarioliikkeet?

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Ei tuolla hakutoiminnolla ainakaan löytynyt sellaista infoa, että
onko Iisalmessa minkään valtakunnan akvaarioliikettä?
Ja jos joku tietää, niin mikähän on osoite?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

Kpy:n puhelinosakkeen omistajana äidilläni sattuu olemaan tuollainen puhelinluettelo, josta muun muassa kävi ilmi seuraavaa:

Ylä-Savon lemmikki
Kirkkopuistonkatu 17
74100 Iisalmi
(017) 818 492

Muistan vierailleeni kyseisessä paikassa ja voisin verrata sitä Helenan Lemmikkipuodin (Kuopiossa) tasoon.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Jep, käytiin pikavisiitillä kyseisessä liikkeessä.

Palvelu oli sikäli miellyttävää, että nuori myyjä-neiti kysyi että "voinko auttaa" ja kun vastasimme että katselemme vain altaita, niin antoi ihan rauhassa meidän kierrellä, eikä roikkunut selän takana :)

Liikkeessä oli noin 20 myyntiallasta, kooltaan about 100 litraisia.

Altaat olivat siistejä ja hyvin hoidetun näköisiä(ei levää, eikä kuolleita kaloja) Myynnissä oli ihan "peruskalaa" (valitettavasti myös pieniä huntupyrstöisiä kultakaloja)
Ahvenia ja plekoja en bongannut liikkeestä yhtään (paitsi partis)

Kasvipuoli oli hiukan suppeammin edustettuna, kala-altaissa oli kasveja hiukan, mutta kaksi isompaa varsinaista kasvi-allasta olivat melko tyhjiä.

Erikoisempi tuttavuus(ainakin minulle) oli myynnissä oleva "pallolevä" pingispallon kokoisia leväpalleroita altaan pohjalla, 6,70e/kpl.

Varaosa-hyllykkö oli myös, pääosin fluvalin ja eheimin osia.
Samoin suodatinpuoli oli fluvalin ja eheimin ulkopöristimiä ja jokunen
jbl-kiertovesipumppu..

Jos tähän paikalliseen Kuopiolaiseen Tiimarin vieressä sijaitsevaan vertaa,niin positiivisempi kuva tuosta Iisalmen liikkeestä mielestäni jäi..

Jos Iisalmen läpi on ajoa, niin suosittelen tutustumaan [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marilii
Starting Member
Starting Member

Iisalmesta

Viesti Kirjoittaja marilii »

Jep.. ei oo muita kuin tuo yksi akvaarioliike. Itse asun Iisalmessa ja olen vieraillut useamminkin (noin kerran viikossa :D ) kyseisessä liikkeessä. Noin 40 minuutin ajomatkan päässä Kiuruvedellä on toinen liike.
Noh.. mitenkä sen aloittaisi. Palvelu siellä on todella ystävällistä.. asiantuntevuutta en ehkä kehuisi liikaa (aloittelijaa, kuten minua ajatellen). Tässä noin puoli vuotta sitten ensimmäisen kerran vieraillessani siellä, leväongelmia oli altaissa, jonka seurauksena sain omaan altaaseeni punalevä- sekä kotilo-ongelman. Tosin nyt ollaan jo voiton puolella täällä kotona, että myös siellä liikkeessä. Kasvivalikoima on kieltämättä suppea. Miten on tarjonta muualla kalojen tai kasvien suhteen?
"Älä hättäile, istu mättäälle."
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Kesällä mekin vierailimme ko. Iisalmen liikkeessäja palvelu oli todellakin ystävällistä. Tarjouksiakin oli ja muuan painui mieleen koska ostin ne kalat, kaikki. Täplämonniset oli kappalehinnaltaan 4.20€ ja tarjous oli 10 kpl./10€ :mrgreen: . Ostin kaikki 9 yhdeksällä eurolla :mrgreen: .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Memmi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Memmi »

Palvelu on ollut erittäin ystävällistä aina Iisalmen liikkeessä, mutta riippuu myyjästä, tietääkö kaloista oikeasti mitään. Itse olen täysi aloittelija, mutta onneksi käyn ensin ostoa katselemassa netistä oikeat tiedot. Kysyin esim. kerran, että mitä voisin ottaa 100l altaaseen. Myyjä sanoi että kymmenen malawia. Toisella kerralla menin ostamaan 200l:n tankkiin jotain monneja pohjalle. Sanottiin, että tuon kokoiseen pitää ottaa ainakin 10 partamonnia. Pieniä. Mutta niistähän kasvaa isoja. Onneksi en ostanut :) Sammakkoeläimistä ja liskoista minulla sentään on hyvät tiedot, koska olen niitä harrastanut reilut 10vuotta tositarkoituksella. Liikkeessä ei niistä kyllä tiedetä mitään. Puhuvat puuta heinää :(

Mutta ihmisiähän myyjät silti ovat ja ei jokainen voi kaikkea tietää. Myyjänkin olisi silti osattava sanoa "en tiedä" eikä antaa väärää tietoa.
tinzue
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tinzue »

En voi millään uskoa että tuo 10 malawia/ 100L tai 10 partista/200 L pitää paikkaansa. Anteeksi vain mutta jos noin käynyt, kyseessä on joku vastuuttoman harjoittelijan heittämä kommentti, tosin en uskoisi sitäkään. Tunnen kaikki kyseisen liikkeen työntekijät, eikä yksikään ole noin typerä. Sitä siellä sattuu, että myydään partis 60 litraiseen tai kultakala 150 litraiseen, mutta ei noin.

Asiakkaalle on kaikenlisäksi hirveän vaikeaa sanoa ei. Jos asiakas on koko ikänsä pitänyt esimerkiksi näitä kultakaloja vaikka 90 litraisessa, ei se millään usko ettei niitä voi siinä pitää. Joku voi väittää että lehtikala eli vanhaksi, kun se kuoli kolmevuotiaana ja joku voi väittää että kultakala kasvoi hirmu suureksi, kun siitä tuli kuusi senttinen. Kun asiakas sanoo että minä ostan tuon ja sillä selvä, voi liikkeenomistaja sanoa vastaan mutta ilmanlupaa työntekijä ei. :?
Damae
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Damae »

Sanonpahan vaan sen että tämänkin liikkeen kohdalla kannattaa soveltaa sitä samaa ohjetta kuin muittenkin akvaariokauppojen; ostaja tietää itse mitä on ostamassa.

Nimim. Kokemusta on..
Pessimisti ei pety.
Pohjaton^^
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pohjaton^^ »

Vierailen usein kyseisessä liikkeessä ja palvelu on ollut aina todella positiivista. Viime käynnillä liikkeestä löytyi "peruskaloja" ja mm. plekoja ja malaweja (sinihuuli, kulta ja seepra malawit). Henkilökunta osaa auttaa jos tarvitsee apua ja jos eivät jotain tiedä niin yleensä selvittäävät.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Memmi kirjoitti: Sanottiin, että tuon kokoiseen pitää ottaa ainakin 10 partamonnia.
Ehkäpä on sattunut väärinkäsitys ja myyjä on tarkoittamut jotain monnisia?
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”