MInulla on 250 litran allas jossa rauhaisaa yhteiseloa viettää lehtikalapariskunta, sinirihmakalapariskunta, 10 odessabarbia (joista haluaan eroon) sekä klovninuoliaisia.
Kuten jo mainitsin haluaisin parven kirkkaita ja aktiivisia vipeltäjiä näiden kalojen seuraksi. Altaan pohjaksi vaihdan nyt mustan hiekan ja taustakin on tumma joten kauneutta vaaditaan. Itse olen tätä asiaa nyt pähkäillyt enkä osaa oikein valita. Neontetrat olisivat kivan värisiä mutta koon puolesta ei mene isojen kalojen kanssa yhteen tai päätyvät parempiin suihin.
Kirkkaita kaloja
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kardinaalitetrahan olisi väreiltään neontetran kaltainen, mutta isompi. Nekin tahtovat nuorina sopia turhan hyvin aikuisen lehtikalan suuhun, mutta jos lehtikalat ovat vielä keskenkasvuisia, voisi kardinaalitetraparvea harkita. Ne ovat kyllä varsin rauhallisia kaloja, ja enemmän vauhtia (ja myös kokoa) voisi löytyä esimerkiksi korutetroista, musta-aavetetroista, timanttitetroista, kiilakyljistä, lasitetroista tai punapäätetroista. Parvikalan olisi varmaankin hyvä olla keskiveden tai alempien vesikerrosten asukki, koska lehtikalat ja rihmakalat asuttavat jo pintaveden aika tehokkaasti.
Itse kyllä päätyisin kuitenkin komean kokoiseen parveen (esim. 15 kpl) pikkulasimonneja. Ne eivät ehkä ole räikeän värisiä, mutta erikoisen ulkonäkönsä ja melko suuren kokonsa vuoksi näyttäviä, ja sopivassa valossa niiden kyljet hohtavat sinisinä.
Itse kyllä päätyisin kuitenkin komean kokoiseen parveen (esim. 15 kpl) pikkulasimonneja. Ne eivät ehkä ole räikeän värisiä, mutta erikoisen ulkonäkönsä ja melko suuren kokonsa vuoksi näyttäviä, ja sopivassa valossa niiden kyljet hohtavat sinisinä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!