Ihme lannoite?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
_Marjana_
Member
Member

Ihme lannoite?

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

Sain tuttavaltani ylijäämä lannoitteet kun tämä lopetti harrastuksen. Kun hänellä vielä oli altaita niin tämän lannoitteen ansiosta kukkivat kaikki mahdolliset kasvit ja kasvoivat jopa viikossa riesaksi saakka. Lannoitteen nimi on tropica Master grow.

Pullon etiketissa on suomenkieliset ohjeet mutta en saanut niistä mitään selvää :mrgreen: Eli miten tätä käytetään. Lskin että esim 60L akvaan laitetaan 6ml mutta aluksi tuosta puolet?

Onko kellään kokemusta kyseisestä aineesta? Neuvoja, ohjeita?
Ohjeissa sanotaan että ennen akvaarioon lisäämistä aine täytyy ohentaa. Miten? Ja millä, normaalilla vedelläkö? Mutta mikisi kun se kummiskin menee sinne akvaarioon missä on sitä vettä. Vai ohennetaanko se tippa sellaiseksi 6ml? Ää olen ihan sekasin. No kummiskin laitan tähän kuvan sekä aineesta että ohjeista. Niin ja pullossa on 2 kantta, miksi?

Kuva

Kuva
Tell me why we build castles in the sky?
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Jos sä olet aiemminkin käyttänyt nestemäistä lannoitetta, voit suoraan alkaa laittaa täyttä annosta.
Ravinteethan laitetaan aina koko altaan vesimäärään, koska ravinne kuluu vedenvaihtojen välillä.

Siispä 5ml/50l=1m/10l --> 6ml/60l.
_Marjana_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

muiscu kirjoitti:Jos sä olet aiemminkin käyttänyt nestemäistä lannoitetta, voit suoraan alkaa laittaa täyttä annosta.
Ravinteethan laitetaan aina koko altaan vesimäärään, koska ravinne kuluu vedenvaihtojen välillä.

Siispä 5ml/50l=1m/10l --> 6ml/60l.
En ole laittanut mitään lannoitteita tuonne purkkiin kohta puoleen vuoteen.
Tell me why we build castles in the sky?
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

No sittenhän kandee aloittaa vajaalla annostuksella, jotta kasvit ehtii totutella aineeseen :)
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Ihme lannoite?

Viesti Kirjoittaja Sami »

_Marjana_ kirjoitti: Onko kellään kokemusta kyseisestä aineesta? Neuvoja, ohjeita?
Ohjeissa sanotaan että ennen akvaarioon lisäämistä aine täytyy ohentaa. Miten? Ja millä, normaalilla vedelläkö? Mutta mikisi kun se kummiskin menee sinne akvaarioon missä on sitä vettä. Vai ohennetaanko se tippa sellaiseksi 6ml? Ää olen ihan sekasin. No kummiskin laitan tähän kuvan sekä aineesta että ohjeista. Niin ja pullossa on 2 kantta, miksi?
Hyvää tavaraa tuo Tropican Master Grow. Itse käytin sitä pitkään ennenkuin "löysin" PMDD:n. Käsittääkseni monet nykyiset PMDD:t ovat koostumukseltaan hyvin lähelle Tropican Master Grow:ta.

Itse olen lisännyt tuota lannoitetta ilman laimentamista, mutta sen voi halutessaan sekoittaa esim. litran mittakannussa vedenvaihtoveteen.

Pullossa on kaksi korkkia siitä syystä, että kun tuon vihreän korkin avaa ja pulloa puristaa, mittautuu tuohon pieneen kammioon 10ml lannoitetta, joka on sopiva annostus 100-litraiseen akvaarioon.
Mustan korkin kautta tuon pullon voi täyttää vaikkapa PMDD:llä, kun alkuperäinen sisältö loppuu. [;)]
-Sami-
g.rosea
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Ihme lannoite?

Viesti Kirjoittaja g.rosea »

Sami kirjoitti: Käsittääkseni monet nykyiset PMDD:t ovat koostumukseltaan hyvin lähelle Tropican Master Grow:ta.
Minä olen myös kuullut tälläistä. Olen kuullut jopa että PMDD olisi kehitetty Tropica Master Grow:ta hyödyntäen, halvemmaksi vaihtoehdoksi. Tästä viittaa hieman ehkä myös tuo PMDD-lyhenne, joka siis tulee sanoista Poor Man's Dosing Drops.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”