Kertokaapas mikä on hyvä sisä/ulkosuodatin 400 litraiseen

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
zalminakki
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Kertokaapas mikä on hyvä sisä/ulkosuodatin 400 litraiseen

Viesti Kirjoittaja zalminakki »

akvaarioon josta olisi tarkoitus tehdä malawi allas.
uuteen ei nyt ole varaa ja noista suodattimista en juurikaan mitään tiedä kun edellisessä purkissa oli akvaarion oma kiinteä sisäsuodatin.

eli, 400litraiseen pitäisi nyt löytyä toimiva ja tehokas suodatus.
neuvoja?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Molemmat, sekä sisä- että ulkosuodatin, saisi tuon kokoluokan altaassa jo olla. Sisäsuodattimista olen itse tykästynyt Aquabeen suodattimiin ja Eheimin tehosarjan sisäsuodattimiin. Näistä kahdesta Aquabee on omasta mielestäni mukavampi käyttää.
Ulkosuodatin saisi olla myös varsin tehokas, ja itse näkisin vaihtoehtoina joko Eheimin 2028, tai jos haluaa säästää niin Tetratecin ex1200: n, ja myöskin Unifilterillä on hyviä ulkosuodattimia.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
kasiko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kasiko »

Mulla on 375 litraisessa malawaariossa Tetratech 1200 ulkosuodatin ja Fluval 4+ sisäsuodatin, olen niihin tyytyväinen :D
Hoc non credo; toga mea iterum surrepta est!
Ei voi olla totta! Togani on taas varastettu.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Omien kokemusten perusteella valitsisin ulkosuodattimeksi Eheimin 2028 ja sisäsuodattimeksi 2048. Jos kuitenkin haluat enemmän kuin näiden tarjoamat 1650 l/h pumppaustehon, niin vaihdat sisäsuodattimeksi 2252:n jolloin vesi kiertää 2350 l/h jonka luulisi riittävän vaikka mihin :mrgreen:
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Mulla on 250 litraisessa ulkosuodattimena eheim prof2 2028 ja sisäsuodattimena eheim powerline 2048 eikä mun mielestä ole puhuria yhtään liikaa. Malawithan tykkäävät virtauksesta.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

Jos hyvän sisäsuodattimen haluaa niin aquabee loistava valinta , tosin 2252 on myös loistava , mutta hieman tyyris... Eheimin Classic 2250 olisi loistava suodatin mielestäni tuohon , mutta ei taida saada suomesta enään... eheim proffa 2 2028 olen kuullut vain hyvää joten se olisi varmaankin minun valintani tuohon altaaseen...

Itselläni on 450litraisessa 2x eheim classic 2217 ja olen niihin ollut tyytyväinen. 648litraisessa minulla on eheim proffa 3 2080(omalla media setillä) ja eheim classic 2250(vanut ja 2kg symphionttia) tässä altaassa mieletäni suodatus on aika kohdillaan...
Hairfuse
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hairfuse »

Täältä löytyy 375litraisesta Eheim2260 johon on vaihdettu pienenpitehoinen
pumppu (1200l/t) Ei tarvitse pönttöä olla jokavälissä putsaamassa ;)
Taitaapi olla 17litrainen...
375L allas
lehtiju2
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lehtiju2 »

Jotenkin tekee taas mieli tähänkin ketjuun huomauttaa, että sillä suodattimien ns. virtausnopeudella (l/h) ei ole v****kaan paljon tekemistä suodatuksen tehokkuuden suhteen. Paras vaihtoehto on valutussudatin, toisena ehkä mattosuodatin.

Mutta ne massat siinä ulkosuodattimessa tekevät sen homman. Ja vesi ei saa virrata liian nopeasti niiden läpi, kuten pönttösuodattimissa valitettavan usein on asian laita. Ugh, olen puhunut!
Hairfuse
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hairfuse »

lehtiju2 kirjoitti:Jotenkin tekee taas mieli tähänkin ketjuun huomauttaa, että sillä suodattimien ns. virtausnopeudella (l/h) ei ole v****kaan paljon tekemistä suodatuksen tehokkuuden suhteen.
No juuri siksi vaihdoin vakio 2400 L/h pienenpään 1200L/h...
olisin voinut jopa pienenpään mutta sitten olisi tullut ongelmia asennuksessa...
375L allas
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Omassa 430 litran setissä suodattimina 2kpl tetratec ex700 ulkoiset ja eheim 2010 sisäinen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”